RockStation

Ha ez kortárs művészet, akkor szóljatok! : Nine Inch Nails – The Slip

2008. május 21. - sunthatneversets
Ha már ingyen osztogatták, letöltöttem. Ha már letöltöttem, meghallgattam. Ha már meghallgattam, nem értettem. Ha már nem értettem, meghallgattam még egyszer. Ha már meghallgattam még egyszer, legalább azt mondhattam magamnak, hogy ez nem nekem való.

 

Trent Reznor csak úgy önti magából a lemezeket. Egy év, három lemez. Ilyen termékenységre csak a rég elmúlt 70-es években volt példa, vagy még ott sem. De Reznor bácsinak van mondanivalója, ráadásul legújabb művét ingyen tette letölthetővé. Akinek pedig annyira bejön a dolog, hogy nahát, az júliusban meg is veheti fizikai valójában. Én nem leszek köztük az biztos.

Pedig becsületszavamra mondom én próbálkoztam nagyon. Már majdnem mondtam magamnak, hogy Uri Geller vadzsok, meghogy mukodj, de nem mukodott.

Merthogy is, ez nem metal, de még csak nem is rock, meg még csak nem is indusztriál, hanem valami elektro vagy mittudomén mi. Na most annyira nem vagyok én szűk látókörű, de valahogy ezek a zenék annyira nem jönnek be nekem. A NIN sem tartozott a szanaszét hallgatott együtteseim közé, ezt el kell ismernem. Utoljára a With Teeth-et hallgattam tőlük, de ott még néha megszólalt a gitár.

Itt sem ennek a hiánya zavar igazán, hanem az, hogy milyen egyszerűen, minimalistán, minden izgalom nélkül szól ez az egész. Tudom, hogy fut a szekér, de hát akkor is. Az Echoplex például már annyira egyszerű, hogy nekem az fáj, ráadásul egy csomó zenei és vokális megoldást már korábban is hallottam Reznortól. Pár emlékezetesebb darabot írt azért, mint a Letting You, a Head Down, vagy a záró Demon Seed, de nekem nagyon kevésnek tűnik a kiemelkedő pillanat. Ha a Corona Radiata kortárs zenei művészet akkor szóljatok, hátha én nem maradtam le valahol.

Szóval ezt nem nekem találták ki és csak a korábbi szép emlékek miatt nyomkodom a klaviatúrát. Mivel egy korábbi Meshuggah kritika nyomán egy kommentezőnk azt mondta, hogy ez nem nekem való, kénytelen vagyok meghajolni emberi nagysága előtt és igazat adni neki azzal, hogy ez erre az albumra is igaz. És mint ilyet nem is pontozom, mert ez épp úgy lehet kövér nulla, mint kerek tízes. Csak nézőpont kérdése az egész. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr34480068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum