RockStation

Rántott hús : Scars On Broadway

2008. augusztus 03. - sunthatneversets

- Főnök! - kiálltja az ifjú szakács tanuló a séfnek. Mindig elfelejtem, hogy a húst  sorrendben mibe forgatom: liszt, tojás, zsemlemorzsa? - Mindegy fiam így is, úgy is rántott hús lesz belőle.

Serj Tankian énekes után Daron Malakian a System Of A Down gitárosa is kihozta végre szólólemezét és akárhogy forgatta ebből is csak rántott hús, azaz System Of A Down lett. A nagy sütkérezésben segítségére volt a szintén SOAD tag John Dolmayan a dobok mögött. Csak hát amíg Serj barátunk ízletes szeleteket rakott az asztalra, Daronnak mindez nem sikerült. 

Mert azzal még nem is volna baj, hogy kis szeleteket sütött, hiszen rántott belőle 15-öt, hogy jusson mindenkinek 45 percre elegendő. A nagy konyhatündérkedésben azonban  némelyik húst túl vékonyra klopfolta, sőt a fizikai törvényeit meghazudtolva valamelyikben nincs is hús, csak a panír.

Ezek után úgy gondolta Daron, hogy nem baj ez sem: a gyors-éttermekben, majd megkajálják úgyis mindet, bármilyet rak is az asztalra. És egy percig nem kétséges, hogy a  műanyag kajákon felnőtt nemzedék meg is fogja kajálni mindet.

Aki egy kicsit azonban tartalmasabb kajára vágyik az máshol nézzen körül, mert itt csak három-négy tartalmasabb szelet van. Jellemző az egész lemezre, hogy ötödszöri hallgatás után is pár riff és dallamfoszlány maradt meg bennem; hogy van itt pár debil prüntyögős dal amitől ez az egész mai (?) lesz, hogy az ötös Insane-ben olyan közép rész van amit a Katatonia (?) egyszer már eljátszott. Sőt jellemző a lemezre, hogy a két legerősebb nótát az elejére (Serious) és a végére (They Say) hagyta Daron, hogy legyen mire emlékezni. A közepén pedig elszórt pár morzsát a Stoner Hate, a World Long Gone, vagy az idiótán kezdődő, de húzós Chemicals képében.

Már Serj lemeze kapcsán is leírtam (Serj Tankian szólóban: Válaszd a holtakat), hogy nem értem szólóban minek tök hasonló zenét játszani, mint az anyaegyüttesben. Itt hatványozottan igaz ez. Daron herélt hangját, már a Mezmerize-Hypnotize kettősön is nehéz volt elviselnem, bár ott még színesítette a produkciót, itt viszont húsz perc után kezd kissé idegesíteni. De legalább írt volna jó nótákat – másként fogalmazva rántott volna jó kövér szelet húsokat -, de nem tette.

Ráadásul tetézve a bajt nem rég kijelentette, hogy szerinte hamarabb várható új Scars On Broadway lemez, mint új System Of A Down. Ha ilyen lesz az is, a jóisten mentsen meg minket attól. A Serj-jel együtt sütött rántott szelet legalább a legminőségibb fajtából való volt és ezt jó volna szem előtt tartani.

Ahogy mostanság az egyik kereskedelmi tv-csatornán esténkét futó gasztronómiai borzalom végén mondják a szereplők: Én Daronnak a lelkesedéséért egy ötöst adnék. Ott ez maximum pontszám, nálunk azonban gyenge közepes.


5/10    

A They Say című dalhoz készült videoklipet korábban már bemutattuk: Scars On Broadway : They Say - az első videó.

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr48599178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pötyi 2008.10.03. 19:41:41

nem értek veled egyet. kiváló dalok vannak a lemezen, Daron az egyik legjobb (rock) dalszerző. hallgasd meg a kill each other refrénjét, a klipes nótákat, vagy a 3005 c. dalt. mind magasan verik a nagy átlagot.

zsófika 2008.10.09. 19:16:06

Nem értem miért fikázzák agyon ezt az albumot.. Ez nem System, s csak a felületesen hallgatóknak tűnik olyannak. Az Elect the Dead dalai is merőben más hangzásúak, mint a legtöbb System szám.
A nagy helyzet pedig az, hogy amíg a felkapottabb énekesek a szerelem és hasonló nyalánkságok lerágott csontján keresnek még ízes cafatokat, Daron VALAMIÉRT énekel...
A legjobban a Babylon c. számának örülök.. aki nem érti miért, nézzen utána a dolognak ;)
Az pedig, hogy Neked nem tetszik a hangja, igazán nem rajta múlt.. el kéne fogadni, hogy ami az egyiknek bejön, a másiknak már nem biztos…
De azt megértem, ha csalódtál, mert másféle stílusra számítottál..

sunthatneversets · http://rockstation.blog.hu 2008.10.10. 05:34:50

Hát nem tudom, hogy agyon fikázzák e az albumot, minden esetre én máshol ennél lényegesen pozitívabb kritikákat olvastam az albumról. Való igaz nekem nem jön be annyira, de már a System Mezmerize-Hypnotize kettőse sem jött annyira be. Az igaz, hogy nem hallgattam meg 30-szor, de annyiszor igen, hogy azt mondjam ez igencsak hasonló muzsika, mint a Soad - Serj esetében is - csak még annyira sem jó. De ez csak az én véleményem. Van rajta pár jó nóta az kétségtelen.

zsófika 2008.10.10. 07:40:52

Értelek :)
Én egyetlen oldalon sem olvastam még, hogy pl. "kitettek magukért a fiúk" vagy vmi ilyesmi, mindig azt láttam, hogy az emberkék szerint gyenge. Nekem a SoaD a csúcs, és annál jobbat szerintem nem lehet kihozni :) de ezek a punk-os dolgok és a már említett Babylon c. dal nekem bejött.
Egyébként azt olvastam, hogy ez már nem egy új dolog, Daron a számokat 2003-ban írta.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum