Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
Hirdetési felület

A QUEEN + Paul Rodgers formáció 2008. október 28.-án a budapesti Papp László Sportarénában ad koncertet nemrég megjelent nagylemezük kapcsán, melynek címe The Cosmos Rocks.

Nézve az oldalunk statisztikáit, a Google-ből érkező látogatóink "queen koncert budapest" és hasonló kulcsszavakra történő kereséseinek száma alapján nem lehet nem észrevenni, hogy milyen óriási az érdeklődés a régi legendás Queen tagok Brian May és Roger Taylor valamint a buliba bevett, egyébként nem kevésbé legendás, egykori Free énekes Paul Rodgers közelgő budapesti fellépése iránt. Az Aréna ismét tömve lesz, ez könnyedén megjósolható. Úgy gondoltam, azoknak, akik csak a Queen brandet látják a plakátokon és nem is igazán értik, mit jelent a plusz jel és az ismeretlen faszi neve mellette, talán hasznos lehet egy rövid történeti áttekintés, hogy miről is van szó tulajdonképpen.
 

Szerencsére Queen ügyekben vannak segítségeink; nálunknál jóval lelkesebb rajongók, akik az ilyen történeti áttekintéseket megírják helyettünk. Az alábbiakban ismét "RocketQueen"-től közlünk egy írást, akitől a The Cosmos Rocks ismertetőjét is olvashattátok. Megint csak köszönet neki a cikkért és közlési engedélyért valamint sandrativadarnak a közvetítésért.

Nem érdekel a történelem, hol tudok jegyet venni?

-----------------

Brian May és Roger Taylor (a Queen alapítói) és Paul Rodgers (többek között a Free és a Bad Company énekese), közös stúdiólemezt írt és rögzített. A lemez a The Cosmos Rocks címet kapta, részben utalásként Brian May csillagászati tanulmányaira, a közelmúltban szerzett doktorijára és e témában kiadott könyveire. Úgy hívják magukat, hogy Queen + Paul Rodgers, ami persze kicsapta a biztosítékot a Queen hardcore rajongóinál, hiszen, hogyan lehetne valami Queen Freddie Mercury nélkül? Valami ilyesmit gondolt egyébként John Deacon basszusgitáros is, aki 1998 óta nyugdíjas, nem dolgozik se a korábbi kollégáival, se senki mással, és gyakorlatilag eltűnt a zeneiparból. A magyarázat szerint azért van a plusz jel, mert Paul nem lépett be a zenekarba és különben sem az a cél, hogy Freddie Mercuryt pótolják, mert azt megpróbálni is kár lenne. Roger Taylor szerint "ez a munkánk, ezt csináljuk. Miért hagynánk abba?" Azoknak, akik nem értik meg ennyi év után sem, hogy Freddie halála nem jelentheti mások karrierjének végét és hangosan fikázzák őket fórumokon, Taylor annyit üzent: "faszfejek".

"Tényleg nem gondoltam volna, hogy valaha újra ezt fogom csinálni" - így utalt Brian May arra az állapotra, mely minden várakozása ellenére bekövetkezett. A kilencvenes évek közepén ugyanis, amikor sikeres szólókarrierjét építgette, még az volt a zászlón, hogy Freddie Mercury után a Queen dolognak nincsen semmi értelme, szólóban kell nyomulni, meg kell becsülni a múltat és élvezni a jelent. Ebben a szellemben nyomult Brian May és Roger Taylor is. Minden évben találtak okot azért, hogy Queen néven villantsanak, hol egy reklámfilm, hol egy új DVD, hol egy jótékonysági koncert vagy egy filmzene kapcsán voltak együtt kisebb nagyobb színpadokon. Emlékezetes módon egyébként 1995-ben készült el a legutóbbi Queen album, a Made In Heaven, amelyen azokat a felvételeket tették közzé szépen befejezve, melyeket még Freddie Mercury kezdett el a zenekarral 4-5 évvel korábban. Ez lett a Queen történetének legtöbb példányban eladott stúdiólemeze.

1997 végén, egy rock típusú best of lemezre került fel aztán az első olyan dal, melyet nem Freddie Mercury társaságában készítettek, de mégis Queen néven adtak ki. Ez volt a No One But You, melyben a gitáros és a dobos osztották fel egymás között az énektémákat, és itt még a jó öreg John Deacon basszusgitározott. Készült klip meg minden, és az egész egy nagy tisztelgés volt az elvesztett barát előtt.
Jópár évvel később AIDS ellenes célból készült három új Queen dal, melyekben viszont John Deacon már nem, Paul Rodgers pedig még nem közreműködött: a The Call és az Invincible Hope eleddig csak 1-1 alkalommal szólalt meg élőben, a stúdiófelvételüket pedig nem adták ki (bár a netre felszivárogtak). A Say It's Not True című dalt pedig Roger Taylor írta és elég sok alkalommal adta elő Brian May közreműködésével szóló és jótékonysági koncerteken Queen néven.

Mindent összevetve tehát, Freddie Mercury 1991 novemberében bekövetkezett halála és 2005 között a Queen tagjai 4 "darab" új nótát írtak együtt, valamint számtalan eseményen, gálán, díjátadón szerepeltek Queen néven, zenével és anélkül.

És aztán megjelent a képben Paul Rodgers. Akit általában senki nem ismer se névről, se arcról, holott a csávó közel 60 éves, tele van Grammy díjakkal és igen, ott volt Woodstockban a színpadon ahol azt énekelte, hogy "All right now, baby it's all right now". A pályatársak úgy hívják, hogy "a blues lelke", és annyira szívesen dolgoznak vele, hogy szinte lehetetlen olyan gitárost találni Slashtől David Guilmoreig, aki ne dolgozott volna vele lemezen vagy színpadon. Jimmy Page ment a legmesszebb, Jam néven hoztak össze egy évekig sikeres bandát a '80as években együtt. Persze a Bad Company nevű csapat is írt egy-két klasszikust, összességében tehát elmondható, hogy Paul Rodgers egy giga-mega rocksztár, a klasszikus vonalról, de a szerényen profi és nem a lepattant bulvárhős típusból.

A Queen + Paul Rodgers társaság első találkozása egy angol tévéműsorban volt, az ott előadott 3 classic nóta sikerén felbuzdulva pedig összeraktak egy brutál nagy világturnét, aminek sikere kitermelt 2 koncert DVDt és egy koncert CDt 2005-ben és 2006-ban. Ez nem kevesebbet jelent, mint hogy a csapat zenéjére olyan orbitális igény mutatkozott, hogy nagyjából száz évig haknizhatnának a We Will Rock You és a We Are The Champions esténkénti előadásaival a föld körül csillagászati összegekért. De ezt nem akarják.

Mert nem szabad elfelejteni, hogy itt alapvetően zenész emberekről van szó, akik alkotni szeretnek és nem önmagukat ismételgetni. Minden a stúdió irányába mutatott a turné végeztével. Ez ügyben Paul Rodgers volt kénytelen alkalmazkodni: ő Kanadában lakik, onnan repült át Angliába az írásra, próbákra,  stúdiózásra. A The Priory stúdióban barkácsoltak, amely egyben Roger Taylor háza is, valamint nem egészen 10 kilóméterre van Brian May birtokától. Úgyhogy a Queen tagok szépen és könnyen összeröffentek: kézben volt a Red Special, megszólaltak a súlyosan megütött Drum Workshop dobok, és beköszönt Paul, hogy hej hej. És improvizáltak hónapokig, kaját rendeltek, aztán Brian elment doktorálni, Paul hazament megházasodni Kanadába, aztán újra átmentek Roger házába, és felvettek mindent, ami az eszükbe jutott. Italoztak is, olyannyira, hogy egy gyenge pillanatban emlékezetből felvették a Runaway című, 40 évvel ezelőtti ciki-slágert. Aztán még írtak egy kis rockot, ettek-ittak és magukra zárták az ajtót, és írtak egy kis lírát. Így készült egy teljesen "bio" lemez, ami ritka manapság, mert nem küldözgettek egymásnak futárral szalagokat, nem béreltek drága luxus stúdiót, hanem otthonos, mondhatni bluesosan laza körülmények között vintage rock típusú zenét játszottak egymás szórakoztatására.

És egyszercsak lett címe az anyagnak, mégpedig az, hogy The Cosmos Rocks, és megjelenési dátuma, ami mifelénk 2008. szeptember 15.
 

------------------

Az albumról szóló ismertetőt itt éred el: QUEEN + PR : The Cosmos Rocks.

A koncertre jegyeket venni a TicketPro oldalán tudtok online vagy a Sportaréna jegypénztárainál offline.
A jegyárak:
- állóhely: 12.900 Ft
- ülőhelyek: 9.900, 15.900 és 18.900 Ft

QUEEN + Paul Rodgers koncert, Budapest Papp László Sportaréna jegyek - online vásárlás

 

A bejegyzés trackback címe:

http://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr84695410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Ősz István 2008.10.27. 18:56:43

Van két jegyem 28-ra! 06702237207