RockStation

Enbéegy : Saxon – Into The Labyrinth

2009. január 22. - sunthatneversets

Talán, ha nem lett volna az Iron Maiden és a Judas Priest, akkor a szintén brit Saxon is többre vihette volna. Míg az előbb említett két bandának a Bajnokok Ligája jutott, addig a Saxon-nak maradt az enbéegy, meg néha az Uefa kupa. Into The Labyrinth című lemezük már a tizennyolcadik a sorban, korrekt anyag, de a heavy metált már nem ők fogják megújítani.

A lassan nyugdíjas korú Biff Byford és csapata azonban nem adja fel. Élőben biztosan jól működnek ezek a nóták is, de az Into The Labyrinth hallgatása közben néha olyan érzésem volt, hogy egy kicsit már totyogós a tempó, és bár a Doug Scarratt, Paul Quinn gitáros kettős néha megvillant valamit, ezt túl kevésszer teszik.  Biff bátyó sem felejtett el énekelni, de most valahogy kevés emlékezetes dalt sikerült összehozni és több sajnos a kelleténél a metál klisé is. Persze aki tizennyolc lemezt adott ki már, az biztos, hogy pár témát nem először süt el úgy, hogy azt észre sem veszi.

Himnikusan, baljós orgonahangokkal indít a Batallions Of Steel. Klasszikus heavy riffelés, galoppos ritmizálás, epikus refrén. Nem több, de kezdésnek elmegy. A klipen már korábban is látható Live To Rock kőegyszerű, erősen AC/DC-s riffre épít, de ez kellemes a fülnek, jó kis ökölrázós nóta. Ezt a lemez legjobb dala a Demon Sweeny Todd követi. Ebbe szorult a legtöbb súly és talán a legmodernebb felfogásban is ez a nóta íródott. Ebből kellett volna még vagy négy-öt. A The Letter nem egészen egy perces átkötője után következő Valley Of The Kings amolyan tizenkettő egy tucat klasszik heavy, a műfaj összes kliséjével.  A hatos Slow Lane Blues középtempós pulzálása megint klasszikus, de ebbe sok dög szorult, így mindenképpen a jó dalok között a helye. A Crime Of Passion aztán újból kellően súlyosan riffel, itt viszont kevés a jó énektéma. A Premonition in D Minor amolyan felvezető a Voice címre keresztelt balladisztikus nótához. A tízes Protect Yourselves málházós beton riffre épít, jó kis bólogatós dal. A Hellcat megint keményebb kötésű darab kiváló gitárjátékkal, fogós refrénnel. Az ezt követő Come Rock Of Ages (The Circle Is Complete) a dallamos énekre és az egyszerű riffekre gyúr, de a lendület valahogy eltűnik belőle. Az ötven perces lemezt záró Coming Home (Bottleneck Version) sivatagi kocsmás hangulata, slide gitárral elővezetve kétségtelenül kellemes meglepetés, jó kis füstös nóta. A dal eredeti verziója egyébként a 2001-es Killing Ground-on hallható.


Aki szereti a régivágású, valahol a nyolcvanas években gyökerező heavy metalt garantáltan nem fog csalódni az Into The Labyrinth hallatán. Nagy meglepetéseket nem hoz a Saxon, de ennél nagyon többet már nem is kell várni egy pályája zenitjén rég túl lévő csapattól. Ettől függetlenül korrekt munka ez a tizennyolcadik nagylemez és aki teheti nézze meg őket a Petőfi Csarnokban február 19-én az Iced Earth társaságában.
 

Live To Rock

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr15894805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum