RockStation

Adj egy sört!: FEZEN 2013, 0. nap - Warm Up

2013. augusztus 01. - sebiszabi

Fezen 2013 1.jpg

Jaja, lezúztunk a FEZEN-re. Mint minden fesztivál nulladik napja, a FEZEN-é is ugyanolyan. Gyere má' jön a vonat - hol a sör? - adj egy sört - kelj már fel a padról, adj egy sört - Ne már indul a vonat, hol a jegy? Adj egy sört - Itt a kaller ne kiabálj, adj egy sört! Hülye vagy? - Itt a diákigazolvány, pótjegy? Olyan is kell?! - Adj egy sört légyszi - A kaller nem kér sört? - Ott vagyunk már? Akkor adj egy sört! - Itt vagyunk gyere már! Bélát valaki ébressze, mennyi sört ivott? Hol a Jani? Pisál a sörtől - Leszarom itt marad - Mindenki megvan? Irány a kemping - Sörünk van még? - Hozd a sátrat, mert elfáradtam - Nálam a sör van - Tényleg! Pszt egy sör - Hova verjük a sátrat, hol a sátor? - Hol a kalapács? - Nem így kell - Úgy tedd rá! - Jó lesz! Húzzunk sörér' - Hogy itt vagyunk Fezen 2013!!!

A fentiektől eltekintve nekem kissé máshogy alakult az utam: kellemes légkondicionált vagonban utazás, majd két öreg hetvenéves nyugdíjas rockert hallgatva, ahogy osztják egymást a hetvenes évekről (ezen beszartam) és sátrazás helyett középsulis kóterszoba - bár első blikkre inkább a sátor tűnt volna jobb választásnak...ez van, öregszem.

Fezen IMG_5932.jpgViszont ahogy becsekkoltam jön a telefon, hogy igazából igyekezzek, mert interjú van - erről később. Összeszedem magam átgalloppozok a fél városon - majd kiderült, hogy egy órával korábban vagyok - OMFG! Telefonom szinte lemerült - töltőpontot ígértek a FEZEN oldalán, de nem találom, nagy karrier lesz... OMFFG!
Na de azért jól alakulnak a dolgok - a telefon is fel lett töltve, a szervezők is meglettek, az interjú alany is megjött. Addig is belenéztem a Leander Rising-ba. Ezer fok és alig lehetett őket hallani, de csak pár percet voltam. Később egy asztallal arrébb ettek tőlem, és Leander arra panaszkodott, hogy a korai kezdést nem igazán érezte, nem jött meg a hangja. Jah, az interjú! Az Insane-nel beszélgettem pár percet, jó arcok voltak, a beszélgetés kivonatát később olvashatjátok.

Aztán az Insane buliját néztem meg a Fezen Csarnokban - hőmérséklet nem lett alacsonyabb. Izzadt is mindenki mint egy ló, talán csak a végefelé lettünk annyian a nézőtéren, hogy egy jó koncertélmény kerekedjen ki. Nagy meleg + nulladik nap, ez az eredmény. Az Insane ettől függetlenül lenyomta a programját profin és keményen, ahogyan azt kell. Egy kis rápihenés után beleszaladtam a Neck Sprainbe.

Öröm hallani, hogy a Panterás évek nem múltak el nyomtalanul kis hazánkban sem és a southern "suttyóság" vissza-visszatér. A NS eszméletlen kemény bulit nyomott le, falakat bontó riffekkel, groove-os darálással és földre lógatott gitározással. Folyamatos edzésben tartotta a banda a közönség hát- és nyakizmát a folyamatos headbangeléssel. Amikor felzendül a "vissza-vissza" kórus, amikor a buli fele hátravolt, a frontember srácnak kissé elgurult a gyógyszer, de hamar túllendült egy 'ki-a-faszom-nem-szarja-le' kiállással, és már ment is a dübörgés tovább. Néhány új dal is eljátszottak egy közelgő EP-ről, a dalok címei nem maradtak meg, de az igen, hogy rohadt kemények voltak.

Fezen IMG_6355.jpg

Pár szám erejéig belefutottam az End of Paradise nevű formációba, akik jó kis dallamos heavy metalt nyomnak a különösen jó hangú Feltein "Zombi" Attilával a mikrofon mögött. A FEZEN Gépházban ez után következett a Helland, ami a Nagy Dávid és Czébely Csaba, korábbi Pokolgépes arcok önálló bandája. A gépházban pokoli hőség (érted: Helland ~ pokoli hőség, mindegy..) kezdett kialakulni, ez okozhatta, hogy nem kapta meg sajnos a zenakar a megérdemelt nézőszámot. Amúgy a zenekar egy zsebkendőnyi "színpadon" nyomta a hol zúzós, hol bús metálját. De tényleg, a dolgozószobám nagyobb, mint a színpad..A dögmeleg ellenére végighallgattam őket, és egy cseppet sem bántam meg, mert nagyon jó kis zenét játszottak. Ha minden igaz, akkor Nagy Dáviddal tudunk is majd beszélgetni egyet.

Fezen IMG_6392.jpgNéhány dal erejéig a Watch My Dying is elkapott, még mindig rohadt jók a dalok, de valahogy most nagyon lehúzott, teljesen kész lettem tőlük - tavaly jobban bírtam.

Aztán hogy egy kicsit összekapjam magam és hogy friss levegőhöz jussak, a Cabrióba mentem, ahol a Cherry Bomb csinálta a fesztivált. Tudom, hogy egy éve is írtam róluk, de baszki, egyre jobbak a csajok! A dobosváltáson átesett csapat újult erővel csapott a lecsóba. És tele is volt szépen a nézőtér. A csajok azért voltak oda értük, mert de vagányak, én is ilyen akarok lenni. A csávók azért, mert nagyon vagányak, és nagyon akartak egy ilyen lányt otthonra...A No Doubt Hella Good című számánál szerintem nem volt férfiember a környéken, akinek egyetlen tisztességes gondolata lett volna - aki ott volt tudja, miről beszélek, de annyit elmondhatok, hogy a színpadon a harisnyaszaggátás = RULEZ!. Ez volt a nulladik nap a FEZEN-en, a Forma-1-es képpel élve a felvezető kör egész jól sikerült. Ma nagy (mondom NAGY) napunk lesz Moonspell-el, Tankcsapdával...várós.

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr925436763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prick 2013.08.05. 17:59:16

"Amikor felzendül a "vissza-vissza" kórus, amikor a buli fele hátravolt, a frontember srácnak kissé elgurult a gyógyszer, de hamar túllendült egy 'ki-a-faszom-nem-szarja-le' kiállással,"

Nem akarok debil lenni, de mi történt? Én nem értem.

sebiszabi 2013.08.05. 18:12:16

Egy kicsit hosszabbra sikerült két szám közötti szünet, mondjuk egy percnyi - a srácok közben ittak egy kortyot a dög melegben (talán még egy köszi is elhangzott ezek előtt). Erre a közönség soraiban páran úgy vélték, hogy vége a bulinak, ezért kezdték skandálni a "vissza-vissza"-t. Ezen lepődött meg az énekes srác és kezdte cinkelni a kiabálókat. Aztán erre jött az, hogy 'mindegy, leszarom! nyomjuk tovább' rész. Nagyjából ennyi a sztori.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum