RockStation

Hajlakk legyen nálad!: Interjú Spider One-nal a Powerman 5000 énekesével

2014. május 29. - KoaX

Powerman5000.jpg

Mindig izgalmas egy zenésszel interjút készíteni. Még akkor is, ha nem éppen egy nagy kedvencemmel beszélgetek. Előtte hevesebben ver a szívem, és marhára izgulok, hogy nehogy történjen valami hiba (Sepultra telefonos interjúnál szaggatott, mint állat a vonal). Most azonban nem volt semmi gond, így a június 16-án a Budapest Parkban, az Aerodrome Fesztiválon is koncertező Powerman 5000 zenekar énekesével, Spider One-nal beszélgettem egy kicsit.

Már régóta úton vagytok. Milyenek voltak az eddigi bulik?
Ohh nagyon királyok a bulik. Most játszottunk Los Angelesben. Régóta játszunk már az Egyesül Államokban, ez volt az utolsó bulink Európa előtt, és nagyon jól sikerült. Egy remek felvezetése volt a most megjelenő albumunknak. Szóval... Én marhára élveztem.

Június 16-án játszotok először Magyarországon, ha jól tudom. Várjátok az olyan bulikat, ahol még előtte soha nem jártatok?
Abszolút! Nagyon izgatottak vagyunk többek közt a Magyarországi buli miatt is. Nagyon hosszú út vár ránk, de érdekel minket, hogy milyenek a városok, milyen kultúra ahol játszunk. Különösen rátok vagyok kíváncsi, mert hallottam sok érdekességet az országotokról. Például, hogy a helyi ételek nagyon finomak, kedvesek az emberek, és nem mellesleg csinosak a lányok. De szerintem ezt Te is tudod.

Mi az a három dolog, amit feltétlenül magaddal viszel egy turnéra?
Lássuk csak... Nagyon fontos a fellépő ruha, azt semmiféleképpen nem kellene elveszítenünk, aztán nekem fontos az Iphone-om. Tudod minden információt ma már így tudok meg, és nyomon tudom követni, hogy mi a helyzet otthon. A harmadik pedig, ami fontos nekem a hajlakk. Tudod ez fontos része a shownak, mármint, hogy a hajam jól álljon. Na, jó.... ez tényleg vicces így visszagondolva. :-)

Mivel ütitek el az időt, amikor éppen nincs semmi dolgotok egy koncert előtt?
Tudod igazából úgy semmi különössel.  Sokat vagyunk úton, ami azért lefárasztja az embert. Igyekszem ilyenkor kikapcsolódni, egy kicsit lazulni, de semmi extra.

Nem sokára megjelenik az új albumotok, miben lesz ez más, mint az előző?
Most ahogy belegondolok jobban ment a dalírás, ez az egyik főbb változás, hogy nem voltak nyögvenyelősek a dalok születése. A stílusa is igazából más, tudod rengeteg pozitív dolog történt a bandával, igyekeztünk ezekre  oda figyelni. Úgy gondolom, hogy ettől lett sokkal jobb, mint az előző.

Fogtok erről már dalokat élőben is játszani?
Igen, szeretnénk minél több új dalt kipróbálni élőben. A fesztiválokon ugye kicsit  kevesebb az időnk, de szeretnénk mindenféleképpen az új dalokra helyezni a hangsúlyt.

Melyik az a dal, amit imádsz koncerten is játszani?
Nos, igazából az Én saját kedvencem az új albumunkról a nyitó dal. Invade, Destroy, Repeat, ez egy nagyon kemény, de egyszerű dal, sokszor nyitjuk mostanában ezzel az estéket.

Spider One.jpg
Az I want to kill you a Builders of the future-on egy lassabb, akusztikus szám. Hogy jött egy ilyen dal a sok pörgős-elektronikus cucc közé. Mellesleg nekem ez az egyik kedvencem az albumon.
Jól látod, ez egy teljesen más dal, mint a többi. Ez volt az utolsó dal, amit felvettünk a stúdióban, mert nem voltunk benne biztosak, hogy oda illik a többi közi még. Annyira elüt az elektronikus cuccainktól, és az az érdekes benne, hogy igazából a dal is mindössze pár óra alatt született. Közel áll hozzánk, ezért sem akartuk lehagyni a lemezről.

Idén már 23 éves a zenekar, Te, hogyan élted meg a zenei színtér változásait? Mit gondolsz a szenei színtér változásairól?
Nagyon sok minden megváltozott a zenei bizniszben, de ezt már sokan elmondták előttem. Nem egyszerű talpon maradni, teljesen más minden, mint amikor mi kezdtük. Jónak kell lenni élőben, talán ez a legfontosabb. Ma már ugye semmi jelentősége nincs a rádióknak, meg a klipeknek a TV-ben, mert bármit megszerzel a netről, a Youtube-on bármit meglesel. Ezért is gondolom, hogy marha fontos az élő bulikra koncentrálni, hogy ott megmutasd mennyire vagy király, vagy éppenséggel béna.

Az utolsó kérdésem pedig, már mondhatni standard kérdés. Gyűjtesz valamit?
Nem igazán, tudod rengeteg CD-m, könyvem, és DVD-m van. Régen gyűjtöttem a filmes akciófigurákat, de ma már annyira nem. Felnőttem, és úgy döntöttem, hogy nem akarom ezeket tovább gyűjteni. Egyszerűen meguntam, hogy ezzel töltsem az időm. Ne érts félre semmi bajom azzal, ha valakinek ez fontos, de én másra szeretnék összpontosítani.

A beszélgetésünk végén arra jutottunk, hogy Budapesten mindenki iszik egy jó hideg sört, és bulizunk egy hatalmasat. Ne feledjétek, június 16-án irány a Budapest Park, irány az Aerodrome fesztivál.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr236225327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum