Utolsó kommentek:

rozsomák 2016.07.26. 13:16:23

@Emzé Periksz:
Együtteseknél akkor kell - kötelező ! - használni a "The" névelőt, amikor az együttes neve eleve többes szám - The Ramones, The Kinks, The Beatles stb.
Ilyenkor tehát a név része a névelő.
De ezen felül is van olyan banda, amelyik, bár egyes szám maga az eredeti szó, mégis névelővel együtt használja, mert nyomatékosítani akarja, individualizálni saját magát.
Sőt !
Volt egy olyan banda, hogy "The The"... na most ehhez mit szóljunk, ugye....
en.wikipedia.org/wiki/The_The

MR1 Lajos valszeg meg fog lepődni, de még országnevek, földrajzi nevek esetén is a név része a "The" névelő, ha az ország neve eleve többes szám. (The United States, The Netherlands, The Bahamas. stb.)

Van még sok egyéb érdekesség is az angol nyelvben.

Bejegyzés: A rocktörténelem tíz legdrágább nagylemeze

NZperX 2016.07.26. 10:25:19

Sokan komornak tartják ezt a zenét, nekem inkább az a fajta magányosság árad belőle, amit csillagos ég alatt egy dombtetőn érez az ember: nem nyomasztó, inkább határtalan és felszabadító.

Persze a nyilvánvaló zenei trükk, hogy ilyen érzelmi hullámvasútra ülteti a hallgatót a dal, az az, hogy a nyílt, pozitív kisugárzású dúr hangnem nem megy végig a dalon, hanem kb a felétől moll lesz a hangnem. Ezt a komorabb, sötétebb részt viszont feloldja, hogy az Afrika utolsó percére visszatér a hangnem visszatér dúr-ba.

Emellett - a nem egyedi, de jól kivitelezett megoldás mellett - a dinamikus és érzelmekkel teli dobolás emeli ki a produkciót a középszerből.
Dave Turncrantz most nálam simán John Bonham reinkarnációja!

Bejegyzés: Itt van még egy új Russian Circles dal

Nemesúr 2016.07.25. 22:53:01

Akkor ez gyakorlatilag olyan számonkérés, ami abból indul ki, hogy profi a színvonal, tehát elismerésre alapozott, és az fakje!

A fiúk abból indultak ki, legalábbis én így értelmezem, hogy azért messze nincsenek még egy súlycsoportban az említettekkel. (Mifelénk az "amatőr" legalább annyira lehet a színvonal és ismertség jelzője, mint a hozzáállásé, szóval e kontextusban szerintem inkább "kis", "ismeretlen" zenekarként értendő.)

Ha úgy látod, hogy a Hanicz ezen száma a Stonehenge-é és Angertea-é mellé tehető, akkor álló füllel mi kérünk elnézést. :)

Bejegyzés: Magyar srác csinált közös számot a Soilwork énekesével! - Hanicz & Björn Strid: The Lighthouse premier

sebiszabi 2016.07.25. 13:44:57

@NZperX: Pláne, hogy a Clear EP "csak azért" készült, hogy minden tag kiélhesse az eltérő művészi hajlamait és ez később ne okozzon belső feszültséget. Ami egyrészt szerintem egy érett gondolkodás egy zenekar vezetőjétől, másrészt pedig rohadt jó is lett. Zsenik ezek, mondom... :)

Bejegyzés: Periphery - Periphery III: Select Difficulty (Sumerian, Century Media, 2016)

Emzé Periksz 2016.07.25. 12:52:05

@rozsomák:
Utánanéztem több helyen, ez alapján tényleg nincs igaza MR1 Lajosnak és MR2 Sándornak. A The lehet része az együttes nevének.

Bejegyzés: A rocktörténelem tíz legdrágább nagylemeze

NZperX 2016.07.25. 11:32:47

@Nemesúr: ha az amatőr arra vonatkozik, hogy nem a zenélésből élnek, éltek, akkor ez teljesen igaz az Angertea-ra, Stonehenge-re is, amennyire ismerem a srácokat, mindenki a civil munkájából élt és él most is (talán egyedül BZ lett "hivatásosabb" az After Crying kapcsán). Dávid produkciója pedig minőségre, tartalomra teljesen professzionális, hasonlóan az említettekhez.

Bejegyzés: Magyar srác csinált közös számot a Soilwork énekesével! - Hanicz & Björn Strid: The Lighthouse premier

NZperX 2016.07.25. 11:25:37

Komoly kreatív töltet van a bandában: a tavalyi dupla Alpha&Omega után máris itt az újabb, hasonlóan sűrű, egy órás anyag. És ugye 2014-ben adták ki a Clear-t, amit ők ep-nek tartanak, de gyakorlatilag teljes értékű lemez. És az összes jó.

Bejegyzés: Periphery - Periphery III: Select Difficulty (Sumerian, Century Media, 2016)

Nemesúr 2016.07.25. 10:39:22

Köszöni, köszönjük :)

A Stonehenge-es sztoriról nem tudtam még én se, a többiről naná, mind remek nagy királyság!

A Superbuttnak is van Zak Tellel (Last Call) meg a Blind Myselfnek is Téglás Zolival (Lost In Time) közös száma... Esetleg összeterelhetnénk ezeket a szép embereket egy nap, meg akikkel kooperáltak, egy kis szupergruppenre...

Na de.
Ott van a jelölt mondat után, az elkapatottság kiküszöbölése végett világosan lenyilatkozva azért, hogy "amatőr zenészekként". (Volt ott a cikk megjelenésekor egy "pláne" is előtte, nem szándékosan maradt bent, kiszedtem a közérthetőség kedvéért). Nem keverték a súlycsoportot :)

Bejegyzés: Magyar srác csinált közös számot a Soilwork énekesével! - Hanicz & Björn Strid: The Lighthouse premier

NZperX 2016.07.25. 07:56:21

Nagy gratula Dávidnak, ez egy hatalmas dolog, csak így tovább!

Viszont ez hülyeség:
"Magyarországon mi vagyunk a legelsők, akik a Soilwork énekesével (vagy csak bármilyen ekkora súlycsoportú nemzetközi előadóval) készíthettek közös nótát."

A megboldogult Stonehenge zenekar Unity c. dalában Daniel Gildenlöw, a Pain of Salvation agya énekelt, sőt fel is léptek együtt. A Pain of Salvation pedig legalább akkora név a stílusában, mint a Soilwork a sajátjában.

Billy Gould, a Faith No More basszusgitárosa játszik (gitáron) a Angertea 2012-es lemezén. Gondolom, nem kell bizonygatni, hogy a Faith No More bőven akkora, sőt sokszorosan akkora név, mint a Soilwork.

És még lehetne sorolni, hogy pl. Pándi Balázs a Sonic Youth-alapító Thurston Moore mellett még egy csokor legendával csinált lemezt, stb. stb, és akkor csak a közös alkotásokból írtam párat, arról nem , hogy kikkel turnézott együtt Borlai, Vörös Attila, Kaszás Peti, és még sokan mások.

Bejegyzés: Magyar srác csinált közös számot a Soilwork énekesével! - Hanicz & Björn Strid: The Lighthouse premier

rozsomák 2016.07.25. 01:52:23

@Emzé Periksz:
De miért lenne igaza ennek a MR1 Lajosnak ?
Látsz olyat, ami alapján igaza lenne ?

Sima ócska, ostoba kis troll, aki nyüszit, mert anyukája arra nevelte, hogy hisztizzen.
Oké, sokan nőnek fel így, ez engem nem érdekel.

De hogy igaza lenne ?
Aztán hol lenne ?
Te tudsz valami olyat mondani, amivel alátámasztod, hogy MR1 Lajoskának igaza lenne ?
Az előbbiek legalább alátámasztották a mondavivalójukat legalább valami linkekkel.

Lajoska még ennyit se tett, csak tombol, mert nem kapott cumit anyukájától.
Te hol látsz olyat, ami alátámasztja Lajoskát ?

Bejegyzés: A rocktörténelem tíz legdrágább nagylemeze

vernarancs 2016.07.24. 16:51:15

Szerencseje, hogy Tom ilyen szereny foszer. Mondjuk egy Axl Rose mar kitaposta volna a belet.

Bejegyzés: Leköpte Tom Arayát, kidobták a koncertről a rajongót

logikus4 2016.07.23. 06:49:20

Először is: ha metál, akkor heavy metal. A férfi nem Justin Bieberhez hasonló androgün szépség, hanem szőrös, izmos állat. A metál pedig férfias zene, tehát ne a rockhoz közeli részein keressük az "igazi" metált.

#2: kreativitásban az industrialnak nem lehet ellenfele. A valóság legkülönfélébb helyeiről átemelt részletek, elemek, hangminták tetszőleges beleszövése a zenébe korlátlan lehetőségeket kínál.

#3: a Slipknotnál felsorolt jelzők a #2-ben kitárgyalt kreativitáson kívül mind-mind legerőteljesebben a death és a doom környékén.alkotó előadókra érvényesek. A Slipknot látványvilága egyedien erős, de zeneileg és szövegben eléggé színtelen. Legjobb lemezt keresve (ez már fából vaskarika...) nehogy már a koncertek alapján állítsunk fel rangsort. Szóval ha metál, akkor heavy metál, és ha heavy, akkor death vagy doom.

#4: a grindcore-t nem önmagában, hanem a környéke miatt tartom fontosnak. A zenében a ritmus is fontos, a grindcore legjobbjai pedig ebben hoztak újat, 21. századit (azaz korábban nem ismertet). És csak annak egyhangúak, akik nem értik a ritmusváltások finom árnyalatait. A zenét érteni kell ahhoz, hogy élvezzük.

A heavy metál gyökereit keresve a Black Sabbath megkerülhetetlen. Legjobb időszakukban egy-egy számba is teljes albumokra való zenei anyagot zsúfoltak, ráadásul harmonikusan. Belőlük aztán tényleg ömlött a kreativitás... Az Electric Wizard talán a legméltóbb utódjuk, a Dopethrone és a Come My Fanatics a két csúcsteljesítményük, ízlés és hangulat kérdése, hogy melyik a jobb.

A teamrock.com a nyugati világban kereskedelmi sikert aratott előadók közül válogatott. Nos, Kolumbiától Szibériáig, Mexikótól Indonéziáig burjánzik napjaink metálkultúrája, jobbnál jobb együttesekkel. Többségük persze egylemezes, megfelelő anyagi háttér nélkül ennyire futja a lelkesedésükből. De valójában nincs "legjobb" lemez, csak vélemények vannak. A fenti levezetés így is érvényes, legfeljebb nem ott találjuk meg "legjobb" albumot, ahol szerintem. Viszont semmiképpen nem a Slipknot Iowája az.

Bejegyzés: A Slipknot Iowája lett a 21. század legjobb metallemeze

logikus4 2016.07.23. 02:47:46

Ó, bazmeg, már vége van? Énmégszerettemvolna sok-sok jó zenét hallgatni ebben a században, de látom, kifutottam az időből.

Egyébként pedig www.youtube.com/watch?v=bPavUi3FEWI. Meg úgy általában is: industrial, death, grindcore és ezek környéke virágzik mostanában. A Slipknot meg a többi eddig említett társulat nem "gyilkos", nem "brutálisan nyers, elborult, erős és döbbenetes", se nem "ömlik belőle a kreativitás". Tisztes metáliparos mind.

Puhányok.

Bejegyzés: A Slipknot Iowája lett a 21. század legjobb metallemeze

FigyL.M. 1 ideYEeeah 2016.07.22. 17:46:39

Abban lehet valami, hogy az addig pop kultúrát kedvelők a Linkin Park zenéje által sodrottak át a rock és metal zenéket kedvelők táborába.
A metalt viszont nem csak ők tartották életben. Ebben jelentős szerepe volt pl. a HammerFall 97-ben megjelent Glory to the Brave albumának. Ennek a lemeznek akkora sikere volt, hogy "löketet" adott más metal bandáknak is feléledni, vagy újraéledni és ezzel a 2000-es évek elejére lezárni a grunge korszakot.

A "belépő" zenekar nálam anno a Helloween és a Walls of Jericho lemezük.

Bejegyzés: Chester Bennington szerint a Linkin Park volt a metal életben tartója

MEDVE1978 2016.07.22. 17:26:43

A SOAD Toxicity és a Hypnotize/Mesmerize is egyértelműen lenyomja, sőt a Deftonestól White Pony is nagyságrendekkel. Hol van például a Rammsteintól a Mutter?

A Slipknot Iowát hallgatva nekem mindig az ugrik be, hogy ott laposodtak el, hogy egy rendes iparosmunka.
A Mate, feed, kill, repeat egy olyan album, amiből ömlik a kreativitás, nagyon látszik rajta, hogy tehetséges emberek kísérleteznek. A második albumuk hozta az áttörést, arról az volt az érzésem, hogy brutálisan berúgja az ajtót és még mindig nagyon kreatív, egy jó énekessel.
Persze az Iowa-n is vannak mesterművek, a My plauge, a Left Behind, a Disasterpiece meg a Gently (ami már az MFKR-en is rajta volt) zseniálisak. A többi azonban csak középszintű, reszelős metál.
Azt hiszem azért eléggé minősíti az egész műfaj mai minőségét, hogy a nyertes album 2001-es :(

Bejegyzés: A Slipknot Iowája lett a 21. század legjobb metallemeze

NZperX 2016.07.21. 15:50:27

Ha létezik olyan verseny, amiben izgalmas és sokrétűen elemezhető alkotásokról kell teljesen semmitmondó karakterhalmot gyártani, akkor gratulálok, megvan a verseny győztese.

"Folyamatosan azon kaptam magam, hogy basszus megint vége van, pedig még csak most kezdtem hallgatni. Hogy lehet ilyen hamar vége? Az igazság, hogy nem egy hc punk tizenöt perces album, de még is a kicsivel több, mint félóra olyan gyorsan telik el, hogy időd sincs észbe kapni. csak azt akarod, hogy még egyszer pörögjön. Vicces, mert idejét nem tudom, hogy mikor született meg ilyen gyorsan véleményem utoljára lemezről. Második napja hallgatom, de azt tudom csak mondani rá, hogy eddig az év lemeze. A hangzásra lehetne panasz? Ha tényleg ezt kérdezed akkor drága barátom balga vagy. Olyan zenészekről beszélünk, akik mindig a maximumot nyújtják nekünk hangzásterén (a zenéről ne is beszéljünk) Nehezen tudnék kedvencet választani a nyolc dalból...."

Tök komoly, hogy egy ilyen orbitális bullshit jelenik meg az egyik leglátogatottabb - és egyébként egyik legjobb - rockzenei oldalon??
Meg a közismert Mastodon / Killer Be Killed rokonság folyamatos emlegetése? (Oké, egy fél mondatban persze illik megjegyezni az ilyesmit, de ebben a cikkben többször szerepel a rokonság, mint maga a recenzió alanya...)

Hányszor megfogadtam, hogy nem húzom fel magam pocsék cikkeken, mert semmi értelme, de ne is haragudjatok, ez a cikk teljesen nonszensz.

Limbó verseny. Ott kéne az ilyet indítani, olyan biztos van, és tuti semmilyen lécet nem fog leverni.

Bejegyzés: Gone Is Gone - Gone Is Gone (2016)
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum