RockStation

QUEEN + Paul Rodgers koncert hamarosan Budapesten is

2008. október 04. - SAABI

A QUEEN + Paul Rodgers formáció 2008. október 28.-án a budapesti Papp László Sportarénában ad koncertet nemrég megjelent nagylemezük kapcsán, melynek címe The Cosmos Rocks.

Nézve az oldalunk statisztikáit, a Google-ből érkező látogatóink "queen koncert budapest" és hasonló kulcsszavakra történő kereséseinek száma alapján nem lehet nem észrevenni, hogy milyen óriási az érdeklődés a régi legendás Queen tagok Brian May és Roger Taylor valamint a buliba bevett, egyébként nem kevésbé legendás, egykori Free énekes Paul Rodgers közelgő budapesti fellépése iránt. Az Aréna ismét tömve lesz, ez könnyedén megjósolható. Úgy gondoltam, azoknak, akik csak a Queen brandet látják a plakátokon és nem is igazán értik, mit jelent a plusz jel és az ismeretlen faszi neve mellette, talán hasznos lehet egy rövid történeti áttekintés, hogy miről is van szó tulajdonképpen.
 

Szerencsére Queen ügyekben vannak segítségeink; nálunknál jóval lelkesebb rajongók, akik az ilyen történeti áttekintéseket megírják helyettünk. Az alábbiakban ismét "RocketQueen"-től közlünk egy írást, akitől a The Cosmos Rocks ismertetőjét is olvashattátok. Megint csak köszönet neki a cikkért és közlési engedélyért valamint sandrativadarnak a közvetítésért.

Nem érdekel a történelem, hol tudok jegyet venni?

-----------------

Brian May és Roger Taylor (a Queen alapítói) és Paul Rodgers (többek között a Free és a Bad Company énekese), közös stúdiólemezt írt és rögzített. A lemez a The Cosmos Rocks címet kapta, részben utalásként Brian May csillagászati tanulmányaira, a közelmúltban szerzett doktorijára és e témában kiadott könyveire. Úgy hívják magukat, hogy Queen + Paul Rodgers, ami persze kicsapta a biztosítékot a Queen hardcore rajongóinál, hiszen, hogyan lehetne valami Queen Freddie Mercury nélkül? Valami ilyesmit gondolt egyébként John Deacon basszusgitáros is, aki 1998 óta nyugdíjas, nem dolgozik se a korábbi kollégáival, se senki mással, és gyakorlatilag eltűnt a zeneiparból. A magyarázat szerint azért van a plusz jel, mert Paul nem lépett be a zenekarba és különben sem az a cél, hogy Freddie Mercuryt pótolják, mert azt megpróbálni is kár lenne. Roger Taylor szerint "ez a munkánk, ezt csináljuk. Miért hagynánk abba?" Azoknak, akik nem értik meg ennyi év után sem, hogy Freddie halála nem jelentheti mások karrierjének végét és hangosan fikázzák őket fórumokon, Taylor annyit üzent: "faszfejek".

"Tényleg nem gondoltam volna, hogy valaha újra ezt fogom csinálni" - így utalt Brian May arra az állapotra, mely minden várakozása ellenére bekövetkezett. A kilencvenes évek közepén ugyanis, amikor sikeres szólókarrierjét építgette, még az volt a zászlón, hogy Freddie Mercury után a Queen dolognak nincsen semmi értelme, szólóban kell nyomulni, meg kell becsülni a múltat és élvezni a jelent. Ebben a szellemben nyomult Brian May és Roger Taylor is. Minden évben találtak okot azért, hogy Queen néven villantsanak, hol egy reklámfilm, hol egy új DVD, hol egy jótékonysági koncert vagy egy filmzene kapcsán voltak együtt kisebb nagyobb színpadokon. Emlékezetes módon egyébként 1995-ben készült el a legutóbbi Queen album, a Made In Heaven, amelyen azokat a felvételeket tették közzé szépen befejezve, melyeket még Freddie Mercury kezdett el a zenekarral 4-5 évvel korábban. Ez lett a Queen történetének legtöbb példányban eladott stúdiólemeze.

1997 végén, egy rock típusú best of lemezre került fel aztán az első olyan dal, melyet nem Freddie Mercury társaságában készítettek, de mégis Queen néven adtak ki. Ez volt a No One But You, melyben a gitáros és a dobos osztották fel egymás között az énektémákat, és itt még a jó öreg John Deacon basszusgitározott. Készült klip meg minden, és az egész egy nagy tisztelgés volt az elvesztett barát előtt.
Jópár évvel később AIDS ellenes célból készült három új Queen dal, melyekben viszont John Deacon már nem, Paul Rodgers pedig még nem közreműködött: a The Call és az Invincible Hope eleddig csak 1-1 alkalommal szólalt meg élőben, a stúdiófelvételüket pedig nem adták ki (bár a netre felszivárogtak). A Say It's Not True című dalt pedig Roger Taylor írta és elég sok alkalommal adta elő Brian May közreműködésével szóló és jótékonysági koncerteken Queen néven.

Mindent összevetve tehát, Freddie Mercury 1991 novemberében bekövetkezett halála és 2005 között a Queen tagjai 4 "darab" új nótát írtak együtt, valamint számtalan eseményen, gálán, díjátadón szerepeltek Queen néven, zenével és anélkül.

És aztán megjelent a képben Paul Rodgers. Akit általában senki nem ismer se névről, se arcról, holott a csávó közel 60 éves, tele van Grammy díjakkal és igen, ott volt Woodstockban a színpadon ahol azt énekelte, hogy "All right now, baby it's all right now". A pályatársak úgy hívják, hogy "a blues lelke", és annyira szívesen dolgoznak vele, hogy szinte lehetetlen olyan gitárost találni Slashtől David Guilmoreig, aki ne dolgozott volna vele lemezen vagy színpadon. Jimmy Page ment a legmesszebb, Jam néven hoztak össze egy évekig sikeres bandát a '80as években együtt. Persze a Bad Company nevű csapat is írt egy-két klasszikust, összességében tehát elmondható, hogy Paul Rodgers egy giga-mega rocksztár, a klasszikus vonalról, de a szerényen profi és nem a lepattant bulvárhős típusból.

A Queen + Paul Rodgers társaság első találkozása egy angol tévéműsorban volt, az ott előadott 3 classic nóta sikerén felbuzdulva pedig összeraktak egy brutál nagy világturnét, aminek sikere kitermelt 2 koncert DVDt és egy koncert CDt 2005-ben és 2006-ban. Ez nem kevesebbet jelent, mint hogy a csapat zenéjére olyan orbitális igény mutatkozott, hogy nagyjából száz évig haknizhatnának a We Will Rock You és a We Are The Champions esténkénti előadásaival a föld körül csillagászati összegekért. De ezt nem akarják.

Mert nem szabad elfelejteni, hogy itt alapvetően zenész emberekről van szó, akik alkotni szeretnek és nem önmagukat ismételgetni. Minden a stúdió irányába mutatott a turné végeztével. Ez ügyben Paul Rodgers volt kénytelen alkalmazkodni: ő Kanadában lakik, onnan repült át Angliába az írásra, próbákra,  stúdiózásra. A The Priory stúdióban barkácsoltak, amely egyben Roger Taylor háza is, valamint nem egészen 10 kilóméterre van Brian May birtokától. Úgyhogy a Queen tagok szépen és könnyen összeröffentek: kézben volt a Red Special, megszólaltak a súlyosan megütött Drum Workshop dobok, és beköszönt Paul, hogy hej hej. És improvizáltak hónapokig, kaját rendeltek, aztán Brian elment doktorálni, Paul hazament megházasodni Kanadába, aztán újra átmentek Roger házába, és felvettek mindent, ami az eszükbe jutott. Italoztak is, olyannyira, hogy egy gyenge pillanatban emlékezetből felvették a Runaway című, 40 évvel ezelőtti ciki-slágert. Aztán még írtak egy kis rockot, ettek-ittak és magukra zárták az ajtót, és írtak egy kis lírát. Így készült egy teljesen "bio" lemez, ami ritka manapság, mert nem küldözgettek egymásnak futárral szalagokat, nem béreltek drága luxus stúdiót, hanem otthonos, mondhatni bluesosan laza körülmények között vintage rock típusú zenét játszottak egymás szórakoztatására.

És egyszercsak lett címe az anyagnak, mégpedig az, hogy The Cosmos Rocks, és megjelenési dátuma, ami mifelénk 2008. szeptember 15.
 

------------------

Az albumról szóló ismertetőt itt éred el: QUEEN + PR : The Cosmos Rocks.

A koncertre jegyeket venni a TicketPro oldalán tudtok online vagy a Sportaréna jegypénztárainál offline.
A jegyárak:
- állóhely: 12.900 Ft
- ülőhelyek: 9.900, 15.900 és 18.900 Ft

QUEEN + Paul Rodgers koncert, Budapest Papp László Sportaréna jegyek - online vásárlás

 

Who the f*ck is Marylin Manson? : Shotgun Messiah - Violent New Breed | Rock/Metal himnuszok 3. rész

A svéd Shotgun Messiah alapvetően glam/rock műfajban utazott a 80-as évek végén és a a kilencvenes évek legelején. Aztán a banda oszlásnak indult, de Tim Skold (később Marylin Manson) nem adta fel és 1993-ban a banda maradék része előhozakodott egy olyan lemezzel, amit ma is az elektro-indusztriál zenék egyik alapműveként szokás emlegetni. Violent New Breed címre hallgatott és sajnos nem lett folytatása sohasem. Íme a címadó nóta klipje.

 

BIOHAZARD : budapesti helyszín és időpont

Korábban hírt adtunk már róla, hogy a Biohazard Budapesten is adni fog egy bulit az újjáalakult eredeti felállásban (Biohazard: jönnek hozzánk is). A hírek szerint a koncertet mégsem a Petőfi Csarnokban rendezik meg, hanem a régi E-Klub helyén nemrég megnyitott Diesel klubban (Népliget), az időpont pedig 2008. november 20.

 

 

 

 

 

 

 

Biohazard : Urban Discipline (live)

 

UPDATE 2008 november:

Még több infó a koncertről: Biohazard supporterek : Penalty Kick | Mantra | Cadaveres

 

Félmillió - Trivium : Shogun

A 2000-ben a floridai Orlandoban alakult Trivium a Shogun-nal már a negyedik lemezét szabadítja a világra. Azt gondolom idáig is jelentős sikereket értek el és vonakodva, de azért leírom, hogy ez már rég nem az underground, bár franc tudja hogy a 2005 óta eladott több, mint félmillió lemez milyen kategória. Amíg azonban ilyen lemezeket készítenek, mind a Shogun, addig hívhatjuk ezt bárminek, a lényeg úgyis az, hogy ez méregerős.

Nevüket a Septem Artes Liberates középkori tanítási rendszer első fokáról vették és sokáig úgy beszéltek róluk, mint az új Metallica-ról, és sokan ennek inkább az egy az egyben történő kifejeződését hallották bennük. Tény ami tény, Matt Heafy énekes-gitáros az előző The Crusade-en szinte egy az egyben megénekelte Hetfield mestert és a zene is erősen a korai Metallica-ra hajazott.

Azt gondolom részben az ilyen kritikai megnyilvánulások, részben a saját stílus kialakítására való igény miatt, most egy komplexebb, nagyívűbb, de igen élvezetes darabot tettek az asztalra. A korai Metallica hatásokat azért nem mindenhol sikerült levetkőzni, de már kisebb mennyiségben vannak jelen és Heafy is kevesebbet használja hetfieldi orgánumát. Az anyagot Nashville-ben rögzítették, ahol Nick Raskulinecz (Rush, Foo Fighters, Stone Sour) producerrel dolgoztak együtt. Bár Raskulinecz az új Danko Jones-t szerintem jól elk..ta, itt hála istennek ezt nem tette meg.

"Egy összefüggő, epikus metal albumot készítettünk, ami minden olyan elemet magába foglal, amiről úgy éreztük, hogy zeneileg 'megfelelő', miközben új irányt is vett a zenénk. Nagyon élveztük a lemez készítését, és remélem, hogy a rajongók is érezni fogják ezt az energiát, amikor meghallgatják." - nyilatkozta Matt barátunk.És a lemezt meghallgatva, most azt mondom, hegy Heafy szavai nem a kötelező PR duma részét képezik. Nagyívű szólók, döngölő, falat bontó riffek, szigorú, de a refrénekben minden eddiginél dallamosabb ének jellemzi a lemezt. Gyenge szám egy darab nincs rajta. Tizenegy nóta 67 perc játékidővel, ami tulajdonképpen az egyetlen gyenge pontja az albumnak. Nem olyan durva a dolog, mint az új Metallica esetében, de azért egyben hallgatni egy kicsit fárasztó, még ha nem is fullad unalomba egyetlen dal sem, de ahogy mondani szokták: kicsit egybe folynak a dolgok. Belekóstolnak szinte minden stílusba: death, trash, epikus metal, mindezek néhol egy nótán belül. Sokan egyszemélyes bandaként hajlamosak aposztrofálni a bandát és nyilván Matt viszi a hátán a terhek nagy részét, de azért Corey Beaulieu – gitár, háttérvokál, Travis Smith – dobok, Paolo Gregoletto – basszusgitár, háttérvokál is magas színvonalon űzi mesterségét.
 


A nyitó Kirisute Gomen a maga szikáran lendületes stílusában robban be, majd a következő Torn Between Scylla And Charybdis varázsol kiváló kezdő gitártémáival és a fejből kitörölhetetlen refrénnel. A hármas klipes Down From The Sky-t már bizonyára sokan ismerik, a lemez legjobb nótája, igaz talán a legpopulárisabb is, ha lehet a Trivium kapcsán ezt a szót emlegetni. A négyes masszív Insurrection amolyan régisulis Metallicás trash zúzda, dallamos-üvöltős refrénnel. A következő  Into The Mouth Of Hell We March a maga hörgős verzéi és Iron Maiden rokon gitártémái után megint megadallamos refrént produkál. Ez után a lemez talán legmegjegyezhetőbb dala a Throes Of Perdition következik, mert ezt a refrént elég nehéz a fejből kitörölni, bár a nóta közel sem a legkiemelkedőbb a lemezen. Ezt a vontatottabb He Who Spawned The Furies követi, mely a dal második felére iszonyat mészárlásba megy át. Az Of Prometheus And The Crucifix talán dallamosabb éneket vonultat fel, mint az összes többi dal együttvéve. Heafy szinte végig énekli az amúgy is sodró ívű darabot. A kilences The Calamity pattogó témái megint dallamos refrénbe torkollanak. Az ezt követő Like Callisto To A Star In Heaven pedig újból régisulisan betonoz és a fő gitármotívum visz mindent: kiváló nóta. A lemezt a címadó nóta  zárja a maga tizenkét percével. A nagyívű darab - kiváló vezető riffel - több részből áll, amolyan metál mix, de egy kicsit szerintem már sok.     

Aki még ennél is többet akar az beszerezheti a lemezt bónuszolt kiadásban, ahol megtalálhat még három nótát (Upon The Shores; Poison, Knife, The Noose; Iron Maiden /Iron Maiden Cover/), valamint dvd-n egy Making Shogun című filmet, amolyan hogyan is csináltuk jelleggel, illetve gitárleckéket vehet a fiúktól.

A Trivium mára eljutott odáig, hogy a legjobban prezentálja azt, hogy a klasszikus 80-as évek trash alapú heavy metal zenéjét a mai kor követelményeinek és hatásainak keverésével hogyan lehet a leghitelesebben el(ő)adni. Egy biztos a Shogun-ból el is megy az a félmillió.   

9/10


Trivium : Down From The Sky 

Zúzd szét a legyet! - Fu Manchu : Squash That Fly | Rock/Metal himnuszok 2. rész

2008. szeptember 30. - SAABI

A Dél-Californiai Origin-ból 1987-ben indult Fu Manchu mára már a stoner/southern rock klasszikusai közé emelkedett. Ezidáig nyolc stúdiólemezzel „kedveskedtek” a rajingóknak. Kezdetben kicsit borultabb zenét játszottak, majd a kilencvenes évek végén és az ezredforduló után némileg direktebb, hogy úgy mondjam vidámabb lett a zenei megközelítés, mely leginkább a 2002-ben kiadott California Crossing-on volt érezhető talán. Így dalt is onnan választottunk, ez itt a Squash That Fly.  

 

Magyar Rock és Blues legendák

2008. szeptember 29. - SAABI

A ROCK & BLUES Legendák programsorozat már évek óta sikeresen fut és a dolgok jelenlegi állása szerint idén sem fog elmaradni.

2008. október 11.-én Szolnok ad otthont annak a koncertnek, melynek keretében az alábbi zenekarok és előadók lépnek fel:

  • Emeretta (P.Mobil, P.Box, Beatrice, Auróra, Ossian tribute zenekar)
  • LORD
  • Beatrice
  • Deák Bill Blues Band
  • Hobo Blues Band
  • Mobilmánia (Vikidál Gyula, Tunyogi Péter, Rudán Joe fellépésével)
  • Török Ádám és a Mini

2008. október 24.-én pedig Debrecenben áll össze a ismét a fenti neves névsor Nagy Feróék és Hoboék kivételével.

 

süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum