RockStation

Folyamatos hullámkeltés – interjú Corey Beaulieu gitárossal és Paolo Gregoletto basszusgitárossal a Trivium zenekar tagjaival

2012. július 31. - magnetic star

0riport_trivium2012_02 (1).jpgIdei Nova Rock-sorozatunk utolsó darabjaként a továbbra is fölöttébb motivált, határozott terveket szövögető és magabiztosan építkező floridai Trivium két tagjával folytatott beszélgetést adjuk közre.

A mostani fesztivál-fellépéseiteken a program elég jelentős hányadát teszi ki az „Ascendancy” album anyaga.
Paolo: Nálunk mindig is az volt a program egyik alappillére. Ha mondjuk egy harmincöt perces műsort nyomunk, azt elég nehéz arányosan összerakni öt albummal a hátunk mögött. Mindenesetre ez az egyik csúcslemezünk, az egyik legjobb anyagunk. Igazán erős album. Amikor olyanoknak játszunk, akik sosem láttak még bennünket korábban, és akiknek minden nótánk új, mindig beválik, ha az „Ascendancy” néhány dalát vetjük be. Az utóbbi időben viszont az „In Waves”-ről is igen sok nótát tolunk. Ma is hármat kaptunk elő arról a lemezről. Úgy érezzük, méltóak az eddigi dolgainkhoz. Hiszünk bennük.

0trivium_2.jpgÍgy utólag is jó ötletnek tartjátok, hogy annyi dalt pakoltatok az „In Waves”-re? Milyen volt a lemez fogadtatása?
Corey: Mondhatni, kreatívak voltunk.
Paolo: Így van ez rendjén.
Corey: Minden lemezünkön nagyjából ugyanannyi szám van. A kiadós szerződésünk szerint le kell szállítanunk bizonyos mennyiségű dalt, és persze a különleges kiadásról sem feledkezhetünk meg, bónusznótákkal meg egyebekkel. A legelkötelezettebb rajongóknak még több dal kell, na meg DVD is. Rengeteg banda csinálja így.
Paolo: Erre az anyagra több mint húsz nótánk született.
Corey: Európából nagyszerű visszajelzéseket kaptunk a lemezre. Két hónappal a megjelenése után már jobban fogyott, mint az előző. Németországban és sok más országban is kimagaslóan teljesített. Állandóan előrelépünk és új rajongókat szerzünk, ez a lemez pedig több országban is igazán nagyot robbant. Különösen a fesztiválokon van kedvező visszhangja, jól fogadják az emberek. Szóval világszerte szépen fogy. Ez az egyik legsikeresebb albumunk eddig.

Mi lesz a sorsa a lemezről lemaradt daloknak?
Corey: Azokat már nem fogjuk használni. Fel se vettük.
Paolo: Ha egy témát kirostálunk a lemezről, arra általában már nem is térünk vissza. Néha egyes riffekre és részekre igen, de amikor lemezre készülünk, próbálunk a lehető legújabb témákkal kezdeni. Különösen most, amikor az új lemez anyagát írjuk. Tiszta lappal próbálunk indulni, és pontos elképzeléseink vannak arról, hogyan fog szólni az album és milyen lesz a hangulata. Ha az ember négy-öt éves dalokkal dolgozik, akkor az egész olyan széteső lesz...
Corey: Amikor új lemezt készítünk, annak minden ízében az aktuális állapotokat kell tükröznie, nem pedig a két évvel azelőtti dalírási folyamat légkörét reprodukálnia. Azt akarjuk, hogy minden egységes legyen, és hogy az derüljön ki az anyagból, hol is tartottunk zenekarként az adott időszakban, ne pedig az, hogy mit csináltunk az „In Waves”-en. A nulláról akarunk indulni és előrelépni, nem pedig visszatekintgetni és régi ötleteken dolgozni.

0riport_trivium2012_01.jpgVolt-e olyan szándékotok a „Shogun” albummal, hogy konkrétan Japánban erősítsétek a pozíciótokat? Gondolok itt a lemez címére vagy a „Kirisute Gomen” nótára.
Paolo: Mi mindenhol a világon koncertezünk, úgyhogy bármennyire szeretjük Japánt – és Matt (Heafy gitáros-énekes) is félig japán származású –, nem készítenénk külön lemezt csak Japánnak. Az ihletet a „Shogun”-hoz biztosan akkor kapta Matt, amikor éppen Japánban jártunk. A „Shogun” dal akkor íródott, és úgy éreztük, a cím tökéletesen illik hozzá. Hatalmas nóta volt születőben... Nem feltétlenül csak Japánról vagy csak a japán közönségnek szólt, egyszerűen az érzés diktált...
Corey: Az egész lemezen összesen két dalban vannak japán utalások. Ugyanúgy találhatók rajta görög mitológiai témák, sőt vallási témák is. Ez nem egy japán témájú konceptalbum, egyszerűen összeállt a lemez, és a „Shogun” volt az egyik kiemelkedő dal az anyagról, mert olyan hosszú és epikus. Szóval úgy éreztük, a címmel jól elkaptuk az egész lemez hangulatát. Nem konkrétan a japánokról szól, szimplán így alakult.

Milyen új színt hozott a zenekarba Nick Augusto dobos?
Corey: Paolo vele együtt nőtt fel, és játszottak is együtt különböző zenekarokban, amikor fiatalabbak voltak. Mi Mattel is Paolón keresztül ismertük meg, és rövid ideig dobtechnikus volt nálunk. Ha a buszozásról, turnézásról van szó, remekül illik közénk, jól kijövünk egymással. Zenészként pedig új szintre jutottunk vele. Tökéletesen passzol a bandába! El tudja játszani az eszelősen gyors kétlábgépes témákat, sokkal feszesebb és kiegyensúlyozottabb. Vele nincsenek korlátaink sem a dalszerzésben, sem a koncertprogram összeállításában. Azelőtt sok dal számított tabunak, ha koncertekről volt szó, mert a dobtémák nem szóltak olyan jól. Ő meg, ahogy megérkezett közénk, ezeket is rögtön játszani akarta! Amióta itt van a csapatban, a bulikra is jobb reakciókat kapunk. Többnyire fesztiválokon lépünk fel, sok helyen az emberek most látták először a jelenlegi felállást, és sikeresebbek a bulik, mint amikor legutóbb játszottunk ezeken a fesztiválokon.

0trivium_3.jpg

Az „In Waves”-en sok az énekdallam, élőben pedig a régi melodikus énektémák is jobban szólnak, mint korábban.
Paolo: Ezt teszi a sok éves gyakorlás és turnézás, na meg az, hogy fülmonitorra váltottunk. Sok dologhoz időre volt szükségünk, hogy jobban csináljuk. A koncertekben messze az ének a legnehezebb ügy, ideértve az üvöltéseket is. Hárman nyomjuk, és mindhármunknak rengeteg idejébe és erőfeszítésébe kerül...
Hogyan lett a „Shattering The Skies Above” nótátok a God Of War 3 videojáték betétdala?
Corey: A játékot készítő cég felajánlotta a Roadrunnernek a lehetőséget, hogy néhány zenekaruk dalokat írhat a játékhoz, ugyanis minden banda, amely dalt adott a God Of Warhoz, a Roadrunnernél van. Mi éppen akkor jártunk a „Shogun” turné vége felé, és kaptunk egy hívást azzal, érdekelne-e a lehetőség, hogy írjunk egy dalt a játékhoz. Már dolgoztunk az új lemez nótáin, de nem akartunk kiadni a kezünkből egy készülőfélben lévő nótát, úgyhogy a nulláról indultunk neki. Paolo bedobott néhány riff-ötletet a dalhoz, és el is kezdtünk ezekkel jammelni a beállásokon, együtt összepróbáltuk és életképessé tettük. Aztán pár napra stúdióba vonultunk és felrántottuk. Igen intenzívre és nyersre terveztük, jól is sikerült. Nick dobjátéka pedig fényévekkel jobb, mint Travisé volt, amikor még vele jammeltünk a riffekkel. Nick akkor még nem volt tagja a zenekarnak, Travisszel viszont nem működött a szám. Nick azonban ott volt velünk a turnén, így vele próbáltuk össze, és a Sepultura feldolgozást (Slave New World) is vele rögzítettük. Jó ötlet volt ilyen módon letesztelni, hogyan tudunk Nickkel stúdiózni, és igazán elégedettek voltunk az eredménnyel. Utána persze a lemezre is felraktuk a nótát, mert előtte csak a videojáték különleges csomagjában, illetve az iTunes-on keresztül lehetett hozzáférni. Jól is tettük, hogy egy tényleges kiadványon is megjelentettük, hiszen rengeteg rajongó érdeklődött iránta.

0trivium_4.jpg

Bár a Trivium 1999 óta létezik, még mindig sok minden áll előttetek. Mik a következő terveitek?
Paolo: A közeli jövőnk egy önálló turné. Főbandaként turnézni annyi, mint az európai státuszunkat erősíteni. Erre most lesz itt az első alkalmunk 2007 óta, és őszintén szólva nem vagyok biztos abban, hogy 2007-ben már érettek voltunk a főzenekari pozícióra. Most viszont, hogy már túl vagyunk néhány fesztiválon, nagyon hiszek ebben a turnéban. Szerintem elég erős az összeállítás, hiszen ott lesz velünk az As I Lay Dying, a Caliban és az Upon A Burning Body. Szóval már alig várjuk, hogy nekivágjunk, hogy olyan számokat szedjünk elő, amelyeket még sosem játszottunk, és hogy igazán emlékezetessé tegyük ezt a saját turnét.
Corey: A fesztiválok után még hazamegyünk, és lenyomunk egy komoly turnét. Ez lesz a Trespass America, amelyen a Killswitch Engage, a Five Finger Death Punch és négy másik banda társaságában játszunk majd. Aztán jön az első dél-amerikai túránk, meg ez az európai kör. Az év végén reményeink szerint eljutunk főbandaként Japánba és Ausztráliába is. Van még egy-két terv az asztalon, ami a turnézást illeti, de a jövő az, hogy az év végéig turnézunk a mostani lemezzel. A jövő év első felében pedig elkészítjük a következő albumunkat, így ha minden terv szerint halad, jövő év augusztusában vagy szeptemberében új lemezünk fog megjelenni.

http://www.trivium.org
Fotó: Réti Zsolt

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr64681115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum