RockStation

"Ez az, amit nem szeretnék megtudni" - Interjú Szakács Jocival az Influens gitáros énekesével

2014. szeptember 18. - KoaX

szakacsjoci.jpg

Néha a technika ördöge úgy gondolja, hogy kitol az emberrel. Készülsz a forgatásra, megint videóinterjút terveztünk. Emberünk még házhoz is jön, végre nem kell a több tízkilós cuccokat cipelni, négy kamera belőve, amikor amelyik a hangért lenne felelős úgy gondolja, hogy ment ő aznap már eleget az interjú kezdete után négy perccel kikapcsol, és többé nem is akar működni. Illetve, csak addig amíg csak az interjú tart... Murphy.....Mindegy, megoldottuk így, és Te most szépen tovább hajtasz és elolvasod Szakács Jocival  a Cadaveres dobosával, az Influens énekes-gitárosával készített interjúnkat!

RS: Hogyan tudnád bemutatni az Influens-t azoknak, akik nem ismerik a zenekart?

Joci: Igazából, hogyan tudnám bemutatni?  Egyenlőre annyira még nem is szeretném bemutatni, de egy pár szót mesélek azért róla. Ez egy tényleg nagyon friss dolog, tavaly nyáron alakult zenekar. Tudod, mindig voltak ötleteim, aztán elhatároztam, hogy csináljunk egy zenekart.  A kis otthoni cuccon felveszek mindent, gitár, dob stb. Aztán találtam magam mellé két idősebb srácot, velük toltam két-három hónapot, de rájöttek, hogy ez nekik annyira nem fekszik már, így elváltak az útjaink. Van egy öt számos demónk, jelenleg meg azon dolgozom, hogy még idén kijöjjön egy újabb anyagunk.

RS: Az elején, ha jól tudom Drop-D-re voltatok hangolva ellenben most, nem ebben a hangolásban játszotok, ez miért van?

Joci: A hangolás az tényleg egy eléggé kísérleti dolog, mert az éneklés eddig nekem úgy volt, hogy otthon magamnak, és ennyi. Meg azért otthon annyira nem ereszted ki a hangod, bár régen mikor Békéscsabán laktam, a negyedik emeleten, ott azért rendesen ordibáltam, lentről még néztek  fel, hogy most ölnek valakit? De igazából keresem azt, hogy mi az, ami kényelmes nekem. A sima E hangolást is próbáltam, de az annyira nem jött be, nem volt rá jó a hangom. Így most több dallamot tudok tolni bele.

RS: Nem volt furcsa a dobok mögül előre jönni, és kiállni a színpad elejébe énekelni, gitározni?

Joci:  Kicsit furcsa volt, de azért eléggé régóta készültem rá. 10258164_667270379977095_9145955723676366021_o.jpgKicsit hülyén éreztem magam az elején, mert ugye a dobnál ott kalimpálsz, itt meg kell konferálni magyarázni, néha még mondtam is jó nagy marhaságokat, de ez van. Ezt is meg kellett szokni.

RS: Dobtémákba beleszoktál szólni?

Joci: Egyenlőre most úgy néz ki a dolog, hogy én írtam mindent otthon. Próbálom úgy összerakni a dolgokat, hogy minden kiegészítse egymást. Igazából ötleteket hozza a dobos srác, ha van. Nyitott vagyok mindig, mert ha valami jobb lehet az elől baromság lenne elzárkózni, de az alapokat én írom.

RS: Szerinted mennyire nehéz beindítani manapság egy zenekart?

Joci:  Nagyon nehéz gondolom, de nem tudom, mert még nem indultunk el rendesen, (haha). Menni kell, menni kell és keresni az embereket. Számomra ez nem teher, hanem egy pozitív dolog, csak rajta kell lenni, akarni kell. Én mindig megtudtam oldani a melót a próbák, koncertek mellett, csak egyszerűen tényleg akarni kell, és csinálni.

RS: Itthoni viszonylatban eléggé underground zenét játszotok, hogy látod mennyire vevők erre az emberek?

Joci:  Ez egy nehéz kérdés!  Van egy-két banda, akikre nagyon vevők itthon. A mi esetünkben még igazából nem tudom, mert most ősszel akarjuk, meg jövő év elején jobban megnyomni a koncertezést. Lesz egy vagy akár két nagyobb országos körünk is, aztán majd kiderül, hogy mennyire vevők ránk az emberek. Az undergroundnak azért van közönsége, mindig lesznek emberek, akik rajonganak ezekért a zenékért.

RS: Tervezel esetleg CD-t, bakelitet, vagy csak a digitálisan lesz elérhető az új anyag?

Joci: Cd az tervben van, de olyan fix dolgok még nincsenek tervben, hogy vele meg vele legyártatom. Perpill ezt a letöltéses dolgot én is megtudom oldani, aztán majd később alakul, de én szeretnék CD-t is.

RS: Szerinted miért akad el csomó zenekar a fejlődésben?

Joci: Nézd ez egy nagyon érdekes dolog, de nem szeretném megtudni! :)

A zenekarról még többet  megtudhatsz, ha IDE kattintasz! 

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr486707327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NZperX 2014.09.19. 18:14:32

Köszönjük a hiánypótló, fölöttébb tartalmas interjút!
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum