RockStation

„Ha tele vagy bombasztikus ötletekkel, de nincs pénzed, akkor kreatív megoldásokat kell keresned” – interjú Phil Mucci filmrendezővel

2015. február 03. - magnetic star

phil_and_jill2.jpg

Ha az ember behatóbban tanulmányozza az utóbbi évek legötletesebb rock, illetve metal videoklipjeit, jó eséllyel találja Phil Mucci nevét a „rendező” rovatban. Az amerikai filmes mára teljesen egyedi világot teremtett, amely sok tekintetben támaszkodik az animációra és a szürreális / pszichedelikus / sci-fi elemekre. Azt, hogy ez a fantáziadús stílus utat talált az emberekhez, mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy számtalan metal magazin éves szavazásán végeznek az élbolyban az aktuális munkái az „év videoklipje” kategóriában. A Monster Magnet-féle The Duke nótához készült kisfilm történetesen nálunk nyerte el ezt a címet legutóbb. Pályája eddigi alakulásáról, az általa előszeretettel alkalmazott technikákról, a legemlékezetesebb projektjeiről kérdeztük a mestert.

Az utóbbi időben elég népszerű videókat készítesz rockzenekarok részére. Te magad is a műfaj rajongója vagy?
Phil: Igen, persze! Zenében „mindenevő” vagyok, de hard rockot és metalt kissrác korom óta hallgatok. Ozzy Osbourne-tól a Diary of a Madman volt a legelső CD-m, amelyet megvásároltam.

A diabolikfilms honlapját – diabolikfilms.com – végigböngészve úgy tűnik, hogy te is "hagyományos" videók készítésével kezdted és később jutottál el, a már-már szinte védjegyednek tekinthető képregényszerű videókig. Hogy indult a pályád filmesként?
Phil: Fotósként kezdtem New York Cityben és rengeteg zenei, divat, meg reklám témájú képet készítettem – tele különleges effektekkel. Idővel aztán egyre kevesebb örömömet leltem ebben a fajta munkában, így amikor már elég pénzem volt, megcsináltam az első rövidfilmemet, a The Listening Dead-et. Mindjárt a forgatás első napján ráeszméltem, hogy igazából filmezni szeretnék, és amikor a film a világ minden tájáról kapott elismeréseket a különböző filmfesztiválokon, elköteleztem magam a szakma mellett.
A videoklipekig persze rögös út vezetett. Meg kellett győznöm (legalábbis kezdetben) a kiadókat arról, hogy megbízhatnak bennem és meg tudom valósítani, amit akarnak. Ezért van, hogy a korai klipek „sablonosabbak” ami a stílust illeti. Akkor még több pénzük volt a kiadóknak és mindig ott lihegett valaki a nyakamban. Rick Ernst a Roadrunnernél volt az első, akitől abszolút szabad kezet kaptam kreatív dolgokban, amikor az Opeth klipjén dolgoztam. Ekkor kezdett kifejlődni a saját egyedi stílusom.

mucci_the_diplomat15.jpg

Nyilván nem kulisszatitkokra vagyunk kíváncsiak, de kicsit beavatnál minket az utóbbi időben készült videók elkészítési technikájába?
Phil: A stílus, amelyet kifejlesztettem, teljességgel szükségszerűségből alakult ki. Értem ezalatt a videoklipekre, különösen a rock és metal videókra szánt szerény anyagi keretet. Ha tele vagy bombasztikus ötletekkel, de nincs pénzed, akkor kreatív megoldásokat kell keresned, hogy megvalósítsd az elképzeléseidet. A színészek játékát zöld vászon előtt vesszük fel, hogy a helyszíneken spóroljunk időt és pénzt. Autó-maketteket használunk valódi járművek helyett, hogy spóroljunk a bérleti díjon és a biztosításon. Olyan kezdő művészekkel építtetünk miniatúrákat, akik velünk szeretnének dolgozni, hogy megmutassák a tehetségüket. A sajtó visszajelzései a végeredményre hatalmas segítséget jelentenek nekünk ebből a szempontból.
Ami általánosságban a technikai oldalt illeti, az Opeth-féle The Devil’s Orchardnál elhatároztam, hogy megszabadulok a fotó-realizmus béklyóitól. A hollywoodi filmek speciális effektjeihez hasonló szintet produkálni iszonyú költséges, szóval tudatosan döntöttem el, hogy nem fogok versenyre kelni azokkal. Elhatároztam, hogy nem korlátozom magamat azokra, és hogy inkább az animáció, na meg a régi, a számítógép-korszak előtti filmek világából merítek. Imádom a régi speciális effekteket, úgyhogy élvezet számomra ez a megközelítés. A színészeimet rotoszkóp-animációs megjelenéssel ruházom fel, így leegyszerűsítem a színeiket és jobban elvegyülnek a klipek szürreális környezetében. Igen sokféleképpen valósítunk meg bizonyos speciális effekteket, ami szerintem izgalmasabb a nézőnek. Nem játsszuk meg, hogy bármi is „valóságos” volna, vagyis szabadon garázdálkodhatunk és felhasználhatjuk azt, ami klasszul néz ki.

 

 

Ha jól néztem a videók stáblistáját, akkor gyakran ugyanazok a személyek tűnnek fel szereplőként. Ők jó barátaid, vagy a stábod tagjai? Ha már itt tartunk, röviden bemutatnád a veled egy csapatban dolgozókat?
Phil: Csak egy srác van, akivel az Opeth klip óta csinálunk együtt nagyjából mindent. Ő a producer-társam, Ian Mackay. Azóta vagyunk barátok, amióta a második rövidfilmem, a Far Out kapcsán megismerkedtünk. Ian nem pusztán színészként és producerként tevékenykedik, voltaképp ő az alapítója a produkciós vállalatunknak, a Diaboliknak. Stop motion animációval foglalkozik, maketteket készít, fest és millió mást is csinál. Ian nélkül a munkáink fele sem sikerült volna úgy, ahogyan sikerült.
A csapat másik kulcsembere Jeff Speed, akinek majdnem mindenben benne volt a keze a High On Fire-féle Fertile Green óta. Egészen kicsi létszámú stábbal forgatunk és Jeff operatőrként kihagyhatatlan a zöld vásznas felvételekhez. Barátom és maga is filmes, szóval tudja, hogyan kell keményen melózni és elérni valamit. A tesója, Chris Speed szintén ott dolgozik velünk a forgatásokon és sok saját miniatúránkat is ő készítette el. Ilyen a Monster Magnet The Duke klipjében a reaktor és a pentagram alakú ufók. Ezeknek a srácoknak az érdeme, hogy annyi jó felvételünk készül a forgatások napján, és hogy annyi varázslat rejlik az utómunkálatokban.

the_duke_bts.jpeg

Korn, Halestorm, Opeth, Pig Destroyer, Stone Sour, High On Fire, Huntress, Monster Magnet stb. – elég veretes névsor. A zenekarok, a menedzsmentek keresnek meg egy-egy lehetőséggel, vagy neked van valamilyen ötleted, amely passzol egy zenekar adott dalához és te jelentkezek náluk?
Phil: Kezdetben ügynökök és ügyvezető producerek mutattak be a kiadóknak, ahonnan aztán megkaptam a felkérést, hogy „hozzak össze valamit”. Amíg nem vagy ismert, ezek a dolgok így működnek: a kiadó kiküld egy dalt és felkér néhány rendezőt, hogy írjon hozzá forgatókönyvet. Utána kiválasztja a szerintük legjobban sikerülteket és megmutatják azokat a zenekarnak. Ez persze így gáz, mert minden hatalmat a kiadónak ad. Manapság azonban már zenekarok, menedzsmentek és kiadók is megkeresnek közvetlenül és tesznek ajánlatot klipekre – tehát nem pusztán forgatókönyv megírására, amelyből „akár” video is lehet. Ez a módszer mindenki számára sokkal kedvezőbb, hiszen közvetlenül a zenekarral beszélek először és képet kapok arról, miért kerestek meg, mit szeretnének stb.
Magamtól, felkérés nélkül egy alkalommal kerestem meg zenekart konkrét ötlettel, de őszintén szólva hiba volt. Majdnem két hetet vesződtem a klip forgatókönyvével, mert megihletett a dal. A bandának és a menedzsmentnek tetszett, amit csináltam, a kiadó viszont nem akarta kislemezen kiadni a számot, így nem is kaptam pénzt a klip elkészítésére.

Az Opeth az első európai csapat, amellyel dolgoztál? Kaptál azóta több felkérést is Európából? Elnyerte rajtunk kívül más európai fanzine-nél / webzine-nél is az év videója díjat valamely munkád?
Phil: Igen, filmesként más európai bandák is megkerestek, de egyelőre egyik terv sem vált valóra. Európában egyértelműen népesebb a rock és metal közönség, mint az Államokban. Az Opeth, High On Fire, Pig Destroyer és Monster Magnet klipjeimre rengeteg elismerést kaptam, ami megtisztelő, bár nem tudom, lett-e valaha első helyezett ezek bármelyikéből.
Az Opeth és a High On Fire is meghívást kapott Romániába egy nemzetközi animációs filmfesztiválra, az Anim’estre, de végül nem jutottak el oda. Idén benevezünk néhány klippel a Berlin Music Video Awardsra és ha bejutunk oda, az bizonyára segít majd néhány európai projekt életre hívásában.

 

 

A fenti előadóknak készített klipek zöme markáns sci-fi, fantasy, horror, thriller stb. jegyeket hordoz. Valóban ezek a kedvenc filmműfajaid? Mely filmek és rendezők a fő hatásaid és ihletadóid?
Phil: Igen, imádom a filmkészítést, mint műfajt. De nem a formalizált dolgokat, hanem azokat a filmeket, amelyekben a műfaj arra szolgál, hogy mélyebb gondolatokat fejezzen ki. Amit Romero hozott ki az eredeti Holtak hajnalából, az talán nagyobb hatással volt rám, mint azt annak idején gondoltam volna. Az a film számos szinten hordoz értékeket és szerintem ez a filmművészet ismérve. További példa a David Cronenberg-féle Videodrome és Paul Verhoeven Robotzsaruja. Esztétikailag egy sor olyan független filmes munkáiból merítek rengeteg ihletet, akik alacsony költségvetéssel dolgoztak. Ilyen Roger Corman, Jess Franco és – ahogy már sokszor elmondtam – Mario Bava. Amire Bava volt képes a színekkel, a fényekkel és egyszerű kamerás effektekkel, folyamatosan inspirál. A régi sulis, „kézműves” filmkészítés számomra különleges varázserővel bír. De szerintem sok más ember számára is, akár tisztában vannak ezzel, akár nem.

Melyik klip megalkotása volt a legszórakoztatóbb a fentiek közül és kivel volt a legnehezebb együtt dolgozni? Fel tudnál-e idézni valamilyen mulatságos vagy hajmeresztő sztorit bármelyik klip elkészítéséről?
Phil: Ami a legklasszabb forgatást illeti, talán a Huntresst mondanám. Jill Janus félmeztelenül, szexi űrbeli apácák között – kinek ne jönne ez be?
Manapság a zenekarok ritkán láthatóak a klipjeimben, úgyhogy nemigen tudok sztorizgatni. Akikkel viszont személyesen dolgoztam, mind nagyszerűek voltak. Kivéve a Kornt.

image-23.jpg

Munkáidat jó ideje jelölik „az év videója” címre, illetve szavazzák meg annak olyan fórumok, mint pl. a Revolver, a Metal Injection, a Noisecreep, a Loudwire stb. Van olyan elismerés, amelyre különösen büszke vagy?
Phil: A The Duke elismerésére a Loudwire és a RockStation részéről igazán büszke vagyok! Nagyon fontos volt számunkra ez a munka és az utómunkálataival több időt töltöttünk, mint bár mely más projektünk esetében – még saját pénzt is fordítottunk rá, hogy be tudjuk fejezni –, szóval rengeteget jelent, hogy az emberek felfigyelnek rá.

Az már tudható, hogy mi lesz a következő munkád? Tervezed esetleg, hogy a klipek mellett újabb rövidfilmeket is készítesz majd, amilyen a The Listening Dead és a Far Out volt?
Phil: Igazság szerint már alig várom, hogy bejelenthessem a következő projektünket, de a kiadó arra kért, ne ugrasszuk ki a nyulat a bokorból. Felfogadtak egy publicistát, hogy felvezesse a megjelenést, szóval meglátjuk, mi fog kisülni belőle. Annyit mondhatok, hogy sci-fi lesz, pszichedelikus, szexi és felkavaró.
Ami az egyéb projekteket illeti, szó van arról, hogy belecsapunk valami nagyobb lélegzetű dologba. Talán egy tematikus filmbe, de ez majd kiderül. Mióta Hollywoodban vagyok, sok ilyen dologba „rángattak bele” és egyikből se lett semmi, úgyhogy most már független filmesként igyekszünk létrehozni valamit. Remélem, még idén tisztul a kép…

www.diabolikfilms.com
www.unitedtalent.com

 ENGLISH VERSION

“When you have big ideas and no money, you look for any creative solutions you can find to help you tell your story” – interview with director / editor / producer Phil Mucci

mucci_diplomat_bts.jpg
If you take a closer look at the most imaginative rock and metal videos of today, chances are you will come across the name of Phil Mucci as director. The American director has been able to create his own unique world that’s relying on animation and surreal / psychedelic / sci-fi elements to a great extent. People notice his works also, nothing proves it better than the fact that his works have been nominated and voted videos of the year by lots of metal magazines in the recent years. The video made for Monster Magnet’s The Duke has got this accolade by RockStation now. We asked Phil about his career, his techniques and his most memorable projects.

The  videos  you’ve  done  for  rock  bands  lately  became  really  popular.  Are  you  a rock  /  metal fan yourself?
Yes,  of  course!   I  love  music  in  general,  but  I’ve  been  listening  to  hard  rock  and  metal since  I  was  a kid.   The  first  CD  I  ever  bought  was  Ozzy  Osbourne’s  Diary  of  a Madman.

Having  checked  out  the  diabolikfilms.com  site,  it  seems  to  me  that  you  started with  making rather “traditional”  videos  and  only  got  to  your  emblematic  comic book  like  videos  later.  How did  your  film making  career  started?

I  started  out  as  a  photographer  in  New  York  City,  shooting  lots  of  music,  fashion,  and advertising  –  all with  a  very  specia‐effects  heavy  style.   But  I  became  increasingly unhappy  doing  that  type  work,  so when  I  finally  had  enough  money,  I  made  my  first short  film,  The  Listening  Dead.   I  realized  on  the  first day  of  shooting  that  making movies  was  what  I  really  wanted  to  do,  and  when  the  finished  film  received
accolades  from  film  festivals  all  over  the  world, I  committed  myself  to  the  craft.

Getting  into  music  videos  wasn’t  easy,  though.   I  had  to  convince  record  labels  that they  could  trust  me to  do  what  they  wanted  (at  first).   That’s  why  the  early  videos are  more  “standard”  in  style;  the  labels had  more  money  then,  and  as  a  new  director, I  always  had  someone  looking  over  my  shoulder.   Rick Ernst  at  Roadrunner  Records was  the  first  person  to  give  the  creative  reigns  completely  on  the  Opeth video,  and that’s  really  where  I  started  developing  my  own  unique  visual  style.

mucci_zenith10.jpg

It’s  not  meant  to  be  a  “behind  the  scenes”  kind  of  question  but  could  you  please reveal  a  few details about  the  techniques  you’ve  applied  in  some  of  your  most recent  videos?
The  whole  style  I’ve  developed  was  born  out  of  necessity  –  namely,  low  budgets  for music  videos,  and especially  for  rock  and  metal  videos.    When  you  have  big  ideas and  no  money,  you  look  for  any creative  solutions  you  can  find  to  help  you  tell  your story.   We  shoot  actors  against  green  screen  to save  time  and  money  on  locations. We  rely  on  shooting  miniatures  for  cars  and  vehicles  to  save  on rentals  and insurance.   We  have  custom  miniatures  built  by  artists  starting  out  in  the  business who  want to  work  with  us  and  give  us  a  great  rate  because  they  want  to  show  off their  skills.   The  press  we’ve received  on  the  finished  videos  help  us  enormously  in this  regard.

As  far  as  a  general  technique,  I’d  say  that  what  I  decided  with  Opeth  “The  Devil’s Orchard”  was  that  I was  going  to  free  myself  from  the  shackles  of  photo-­realism. It’s very  expensive  to  do  special-fx  at  the level  you  see  in  Hollywood  movies,  so  I  simply made  the  conscious  decision  not  to  compete  with them.  I  decided  that  I  wouldn’t  be limited  by  that,  and  I  would  take  more  of  my  cues  from  animation  and  old movies that  were  made  before  the  advent  of  computers.   I  love  old  school  special  FX,  so  it’s really  fun to  take  that  approach.   I  decide  to  apply  a  rotoscope  animation  look  to  my actors  to  help  simplify  their colors  and  blend  them  more  with  the  surreal environments  of  the  videos. We  take  a  very  broad approach  to  achieving  certain visual  FX,  and  I  think  that  adds  a  level  of  excitement  for  the  viewer. We’re not pretending  anything  is  “real”,  so  there’s  a  freedom  to  go  nuts  and  just  embrace  what looks  cool.

If  my  observations  are  correct,  the  cast  of  your  videos  is  often  made  of  the  same bunch  of people.  Are they  your  friends  of  members  of  your  crew?  Speaking  of which,  could  you introduce us  the  members  of your  team?
There’s  one  guy  who’s  been  in  just  about  everything,  from  Opeth  onwards,  and that’s  my  producing partner  Ian  Mackay.   We’ve  been  friends  ever  since  we  met  on my  second  short  film,  Far  Out.  Ian  does more  than  just  act  and  produce,  he’s  actually the  founder  of  our  production  company,  Diabolik.   He  does stop-motion  animation, model  building  and  painting,  and  about  a  million  other  things.   Without  Ian,  half our projects  would’ve  never  turned  out  the  way  they  did.  

Another  crucial  member  of  our  team  is  Jeff  Speed,  who’s  worked  on  almost everything  since  High on Fire “Fertile  Green”.  We  shoot  with  an  extremely  small crew,  and  Jeff  is  essential  to  our  green  screen  shoot days  as  director  of  photography. He’s  a  friend  and  a  filmmaker  in  his  own  right,  so  he  knows  how  to work  hard  and get  things  done.   His  brother  Chris  Speed  works  on  set  with  us  as  well,  and  actually build  many  of  our  custom  miniatures,  like  the  containment  cell  and  pentagram UFO’s  in  Monster  Magnet “The  Duke”. These  guys  are  the  reason  we’re  able  to  get  so much  good  footage  on  our  shoot  days, and so  much  magic  in  post-production.

Korn,  Halestorm,  Opeth,  Pig  Destroyer,  Stone  Sour,  High  On  Fire,  Huntress, Monster  Magnet  etc. Such an  impressive  list  isn’t  it.  Do  bands  or  their managements  contact  you  with  opportunities or do  you contact  them  with  some ideas  that  fit  to  a  particular  song  of  a  band?
When  I  started  out,  I  had  agents  and  executive  producers  who  made  the introductions  to  record  labels, who  would  then  ask  me  to  “write  on  something”. That’s  how  it  works  when  nobody  knows  who  you  are -­  the  label  sends  out  a  track and  asks  a  bunch  of  directors  to  write  a  treatment  for  it. Then  they choose  their favorite  treatments  to  show  to  the  band.   This  method  sucks,  obviously,  and  gives  all the power  to  the  label.   Nowadays,  however,  I’m  approached  directly  by  bands, management,  and  labels  alike,  with  offers  to  actually  do  the  video  –  not  just  write  a treatment  that  “might”  get  made. This  is  a much  better  method  for  everyone,  as  I end  up  speaking  directly  with  the  band  first  and  getting  a  sense of  why  they  came  to me,  what  they  want,  etc.

I  only  approached  a  band  once  with  an  idea  for  a  specific  song  without  being  asked, and  it  was  kind of a  mistake,  honestly. I  spent  almost  two  weeks  making  a  video presentation  because  the  song  inspired me.  While  the  band  and  their  management loved  it,  the  label  had  no  intention  of  releasing  the  track  as a  single,  so  there  was  no money  to  make  a  video  for  it.

mucci_do_me_a_favor8.jpg

Is  Opeth  the  first  ever  European  band  you’ve  worked  with?  Have  you  got  any more  requests from Europe since  then?  Has  any  of  your  works  been  named  best videos  of  the  year  by  any European  magazine  / webzine  (other  than RockStation)?
As  a  filmmaker,  yes,  and  I’ve  definitely  fielded  offers  from  other  European  acts, though  none  have  really come  together  yet.   There’s  definitely  a  larger  rock  and metal  audience  in  Europe  than  in  the  States.  My  videos  for  Opeth,  High  on  Fire,  Pig Destroyer,  and  Monster  Magnet  all  received  a  lot  of  accolades, though  I’m  not  sure  if they  were  ever  named  #1  before,  so  it’s  an  honor  for  sure!  

Both  Opeth  and  High  on  Fire  were  invited  to  play  at  Anim’est,  an  international animation  film  festival  in Romania,  but  I  didn’t  get  to  attend. This  year  we’ll  be entering  some  videos  into  the  Berlin  Music  Video Awards,  so  if  we  get  into  that  it should  help  us  generate  some  projects  over  there.

Most  of  the  videos  you’ve  done  for  the  above  artists  show  influences  of  sci-­fi, fantasy,  horror, thriller  etc. Are  these  your  favorite  film  genres?  Which  movies and  directors  are  your  main influences  and inspirations?
Yes,  I  love  genre  filmmaking.  Not  the  formulaic  stuff,  but  the  films  where  genre  is used  to  express deeper  ideas. What  Romero  did  with  the  original  Dawn  of  the  Dead  I think  has  influenced  me  more  than I  first  realized. That  film  can  be  appreciated on multiple  levels,  which  I  think  is  the  definition  of  cinematic art. David  Cronenberg’s Videodrome  and  Paul  Verhoeven’s  RoboCop  are  other  examples. Aesthetically speaking,  I  take  a  lot  of  inspiration  from  a  variety  of  indie  filmmakers  who  worked with  low  budgets,  like Roger  Corman,  Jess  Franco,  and  as  I’ve  said  many  times before  –  Mario  Bava. What  Bava  could  do with  color,  lighting,  and  simple  in-­camera special FX,  never  ceases  to  inspire  me.   The  handmade  “craft” of  old-school filmmaking  holds  a  special  magic  for  me  –  for  a  lot  of  people,  I  think,  whether  they realize it  or  not.  

Which  of  these  videos  was  the  most  fun  to  make  and  with  which  artist  was it the most  difficult to work with?  Can  you  recall  any  particularly  funny  or hilarious  stories  from  the  making  of  any of  these  videos?
As  far  as  the  best  shoot  day,  it  was  probably  Huntress. I  mean,  Jill  Janus  half-­naked surrounded by sexy space  nuns?   What’s  not  to  love?! 

Nowadays,  the  band  seldom  appears  in  my  videos,  so  I  don’t  really have  any  great anecdotes  about that. And  the  ones  that  I  have  worked  with  directly  have  all  been really  great. Except  for  Korn.

Your  works  have  been  voted  and  nominated  videos  of  the  year  for  quite  some time  now  by e.g. Revolver, Metal  Injection,  Noisecreep,  Loudwire  etc.  Are  there  any  such  honors  /  accolades that  make  you particularly  proud?
I’m  really  proud  of  the  recognition  we’ve  received  for  The  Duke  from  Loudwire  and RockStation  this  year! That  project  was  very  important  to  us,  and  we  spent  more time  on  it  in  post-production  than  any  other project  –  even  investing  our  own money  to  see  it  through  –  so  it  means  a  lot  that  people  noticed.  

Can  you  reveal  us  what  your  next  work  will  be?  Besides  music  videos,  do  you plan  on making some more  short  films  like  The  Listening  Dead  and  Far  Out  in the  future?
Actually  I’ve  been  dying  to  announce  our  next  project,  but  the  label  has  asked  us  to keep  it  under wraps. They’ve  hired  a  publicist  for  the  release,  so  we’ll  see  what  they do  with  it.   I’ve  already  finished the  poster  for  it,  though  I  still  have  lots  to  do  on  the video.   What  I  CAN  say  is  that  it’s  going  to  be sci-­fi,  psychedelic,  sexy,  and  disturbing.

As  for  other  projects,  we’re  actually  talking  about  doing  something  longer,  hopefully a  feature,  but  we’ll see. Since  I’ve  been  in  Hollywood  I’ve  been  “attached”  to  several features  that  never  happened,  so  we’re really  focusing  on  doing  something independently.  I  hope  to  have  some  news  on  that  later  this  year…

www.diabolikfilms.com
www.unitedtalent.com

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr587130357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum