RockStation

Az online megosztó felületek most először több pénzt hoznak, mint a valós hanghordozók eladása

2015. április 02. - csubeszshuriken

streaming.png

Rengeteg negatív kritikát hallhattunk már az online, illetve a rádió által sugárzott zene fogalmáról. A sajtó annyit cikkezett már a témáról, ha minden megjelenő publikációt idekapcsolnánk, itt ülnél hetekig mire elolvasod. Szóval minden negatívumával együtt az online sugárzás lehet akkor a teljes ellentéte a pénzcsinálásnak, nem igaz? Merthogy az Amerikai Hanglemezgyártók Szövetsége épp az ellenkezőjét állítja.

Az ő felmérésük szerint az online zeneipar közel 1,87 milliárd dollárt hozott a konyhára, így totálisan kiütve a nyomott lemezek eladását, a maga kis 20 millió dollárjával. Ez az első időszak az internetes zenemegosztók ideje óta, amikor az esélyt sem ad, a kézzel fogható hanganyagok számára. Vagy csak a 2014-es évben történt ez a furcsa jelenség?

Az Amerikai Hanglemezgyártók Szövetsége (RIAA) szerint a fizikális eladás, már semmit sem ér, az online szolgáltatók forgalmához képest százalékarányban, miközben mégis megfigyelhetjük, hogy szó nincs erről. Amíg a fizikális eladás ugyan pár százalékot esett, addig az online forgalom egy pár százalékot nőtt. Szóval tökéletes egyensúlyról beszélhetünk.

Oh, és ne felejtsük el megemlíteni a 315 millió dollárt érő bakelitlemez üzletet, ami például 1987 óta egy cseppet sem vesztett népszerűségéből!

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr227328012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum