Rengeteg negatív kritikát hallhattunk már az online, illetve a rádió által sugárzott zene fogalmáról. A sajtó annyit cikkezett már a témáról, ha minden megjelenő publikációt idekapcsolnánk, itt ülnél hetekig mire elolvasod. Szóval minden negatívumával együtt az online sugárzás lehet akkor a teljes ellentéte a pénzcsinálásnak, nem igaz? Merthogy az Amerikai Hanglemezgyártók Szövetsége épp az ellenkezőjét állítja.
Az ő felmérésük szerint az online zeneipar közel 1,87 milliárd dollárt hozott a konyhára, így totálisan kiütve a nyomott lemezek eladását, a maga kis 20 millió dollárjával. Ez az első időszak az internetes zenemegosztók ideje óta, amikor az esélyt sem ad, a kézzel fogható hanganyagok számára. Vagy csak a 2014-es évben történt ez a furcsa jelenség?
Az Amerikai Hanglemezgyártók Szövetsége (RIAA) szerint a fizikális eladás, már semmit sem ér, az online szolgáltatók forgalmához képest százalékarányban, miközben mégis megfigyelhetjük, hogy szó nincs erről. Amíg a fizikális eladás ugyan pár százalékot esett, addig az online forgalom egy pár százalékot nőtt. Szóval tökéletes egyensúlyról beszélhetünk.
Oh, és ne felejtsük el megemlíteni a 315 millió dollárt érő bakelitlemez üzletet, ami például 1987 óta egy cseppet sem vesztett népszerűségéből!