RockStation

A pogó nem egy tánc!: Tankcsapda, Headbangs @ Barba Negra Music Club, 2015.05.21.

2015. május 22. - sunthatneversets

0tankcsapda2014_24.jpg

A Tankcsapdát fikázni divat. Körülbelül olyan dolog, mint Ossian-ozni. De azért egyik zenekar mellett sem lehet szó nélkül elmenni. Mind a kettőnek jelentős szerepe van a magyar rock történelemben, akárcsak sok másik, most éppen nem említett zenekarnak. Tegnap a Barba Negra Music Clubban lestük meg a debreceni triót, hogy egy zártkörű bulin mit is tudnak nyújtani. Hajtás után a többi. (Fotó: Réti Zsolt. A kép nem a helyszínen készült)

Nos, egy ilyen kisebb koncert mindig izgalmas. Jó pár évig a Hungaroring-en került megrendezésre ez a buli, most azonban (szerencsére) Budapesten került sor az éves Tank bulira. Ebből kifolyólag a közönség még szélesebb körben tud részt venni, mint bármikor máskor. Egyszerűen nem tudtam eldönteni, hogy túl fiatal, vagy túl öreg vagyok az átlaghoz. Ami igazából nem probléma, ha azt nézzük, hogy a banda már lassan harminc éve van a pályán. Természetes, hogy újabb generációk jelennek meg. Még is kicsit fura volt azt hallani, hogy "Kicsim ez már a negyedik sor" a másik abszolút favoritom, hogy "Anyus azt mondta van még időnk kiugrani a sarki cukiba". Ezekkel úgy nem igazán tud mit kezdeni az ember, így egyszerűen csak egy jót mosolyogtam. De miért is jöttünk? Hogy megmozgassuk egy kicsit a nyakunkat!

Lukácsék előtt a Headbengs nevű budapesti trió nyitotta az estét. Zenéjüket úgy lehet a legjobban leírni, hogy AC/DC-s alapokon nyugovó rock 'n' roll-t tolnak. Ügyesek, el is tudják adni magukat, ahogy én láttam, de még kell nekik egy jó adag hírverés. Nagy előnyük, hogy megtudjak ragadni az ember tekintetét. A dobos srác nem csak simán püfölte a dobokat, hanem megállás nélkül vadul headbang-elt és csak azt néztem, hogy a francba találja el mindig ilyen jól, pontosan a dobokat. A kopasz énekes-gitárosunk pedig olyan szinten jó frontember, hogy azt lehetne akár tanítani is alapszinten. A basszer is masszívan hozza az alapokat, miközben bemozogta eléggé rendesen a színpadot (Ha egyszer lenne Layne Staley hasonmás verseny, azt tuti ő nyerné). Nem az én zeném, stílusom, amit ők képviselnek, mégis szívesen végighallgattam a srácok buliját.

Egy kisebb szünet után jött a várva várt Tankcsapda. Utoljára ugyanitt láttam őket, akkor megfogadtam, hogy egy jó ideig nem jövök TCS koncertre. Na, nem a zenekar miatt, hanem egyéb tényezők miatt. Most mégis itt állok látod... Az introval történt valami kicsi gebasz, de ezek után minden ment gördülékenyen. Laciék szívesen játszottak, látszik rajtuk, hogy élvezik a bulit, főleg Sidi az, aki nagyon odateszi magát, akinek tényleg élvezet nézni a játékát. Viszont a hangzás az olyan változékony volt, mint a tavaszi időjárás. Egyszer csak a basszust hallottam, máskor mindent remekül, megint máskor meg a pergőtől majd megsüketültem. A most kezdődő turné elnevezése az "Urai vagyunk a turnénak 2015", amiből könnyen kilehet következtetni, hogy a hangsúly a tavaly megjelent Urai Vagyunk A Helyzetnek címet viselő anyagon van. Felcsendült többek között a Zene Betemet, a klipes Köpök Rátok, Sállállállá (Csak Bennem Bízz), a tojás  Lélekhangokból is.

Természetesen azért a régebbi dalokból is kaptunk a képünkbe, főleg a populárisabbakból.Így jöttek a férgek, a Rio, Ez Az A Ház, California Über Alles. Viszont, feltűnt egy érdekes dolog, a Cseresznyés korszakból annyira sok dalt nem játszanak. Sőt, mintha kimondottan hanyagolnák. De ez is csak egy nézőpont. A hangulatra nem lehet panasz. Apukák- anyukák- kis gyerekek kis tinik együtt ordították teli torokból a dalokat Lacival. Őszintén megvallva, azt hittem egy olyan koncert lesz ez, amit egy sörrel a kezemben oldalról nyugiban végig nézek, és rájövök, hogy öregszem. De NEM! A vidám hangulat ragadós volt, így hosszú idő után én is újra belevetettem magam a pogóba, amiről azért már tudjuk, hogy nem egy tánc. Remélem, hogy idén még részt vehetek pár Tank bulin, hiszen, ha mindig ilyen hangulat lesz.... akkor egyet sem szeretnék kihagyni!

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr1007481286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum