„Az egyetlen, amit tehetek, hogy lemezeket készítek és élőben játszom” – interjú Tommy Victorral, a Prong énekes-gitárosával

2015. június 01. - magnetic star

prong-tommy.jpg

Utolsó két albumával ismét csúcsformát mutat a Tommy Victor vezette Prong, amely emellett arról is gondoskodik az utóbbi időben, hogy két stúdiólemez között valami különlegességgel lepje meg a híveket. Ez lehet remix-lemez, (stúdióban rögzített) élő anyag, vagy – ahogy most is történt – feldolgozás-album, amelyre a korai Prong gyökereinek tekinthető bandák nótáit gyúrta át a csapat. Ráadásul tavasszal meg is turnéztatta a Songs From The Black Hole elnevezésű anyagot. A túra bécsi állomásán beszélgettünk a „főnökkel”.


Régóta érlelődött nálad a „Songs From The Black Hole” feldolgozás-lemez elképzelése?
Tommy: Nem, a menedzserem ötlete volt. Volt nagyjából egy hét szünetünk a fesztiválok között és arra gondoltunk, csinálhatnánk valamit ahelyett, hogy tétlenül ülnénk. Azt mondtam: „nem is tudom, beszélek a srácokkal.” Jasonnek és Artnak nagyon megtetszett a dolog, Jason jött az ötletekkel arra vonatkozóan, mely dalokkal foglalkozzunk. Éreztem benne a kihívást, ezért akartam megcsinálni. Az ilyesmit a lehető legkevesebb munkával szeretem megoldani, de rengeteg meló volt benne, pénz meg semmi.

Afféle speciális kiadványnak szántátok, mint a „Power Of The Damn Mixxxer” remix albumot?
Tommy: Igen, ilyesminek szántuk, de az SPV / Steamhammer kiadó emberei lejöttek hozzánk a felvételek alatt és arra jutottak, hogy ebből valami igen jó sülhet ki, úgyhogy rendes kiadványként akarták kihozni a következő stúdiólemez előtt, amelyen hamarosan elkezdek dolgozni. Folyamatosan akarunk újabb és újabb anyagokat megjelentetni. Pontosan az ellentétét akarom annak, amit a régi Pronggal csináltunk, amikor is ötévente jöttek a lemezeink. Most évente akarok lemezt kihozni.

Az „Unleashed In The West” szintén ilyen kis extra volt, igaz?
Tommy: Igen, és az is a menedzserem ötlete volt. Mi magunk adtuk ki, tehát nem a Steamhammernél jelent meg. Az volt benne a jó, hogy olyannak hallható rajta egynémely régebbi dalunk, ahogyan ma játsszuk ezeket. Lehet, hogy lesz még ilyen kiadványunk. Muszáj még több efféle cuccot kihoznunk, ilyen időket élünk most.

sam_5162.JPGVisszatérve a „Songs From The Black Hole”-ra, igen sokszínű anyag állt össze, amelyen a punktól a dark rockig számos irányzat képviselteti magát. Pontosan szemlélteti ez a gyökereidet? Ezeket hallgattad fiatal srácként, illetve kezdő zenészként?
Tommy: Igen, stimmel. Kétféleképpen csinálhattuk volna: elvihettük volna azon zenék irányába, amelyeket kezdetben hallgattam, vagyis az igazi 70-es évekbeli dolgok felé, a The Doorstól a Sabbathig. Jason viszont úgy gondolta, a Prong kezdeti korszakához volna jó visszamenni, na meg azokhoz a muzsikákhoz, amelyeket a Prong indulásakor hallgattunk. Az anyag tehát az utóbbi vonalat követi, vagyis inkább a Prongra fókuszál, illetve arra, mi az énekstílusom és a gitárjátékom eredete.

Játszottátok is e nóták valamelyikét a Prong korai éveiben?
Tommy: Nem, ezek közül egyet sem. A „Something Must Break”-et nyomtuk a Joy Divisiontől, a „Not Fragile”-t a B.T.O.-tól, és a „Requiem-„et a Killing Joke-tól.

Vannak olyan személyes emlékeid, amelyek ezekhez a nótákhoz kötődnek? Gondolok itt a bandák előtti fellépésekre, a tagokkal való találkozásokra stb.
Tommy: Az album borítójában minden egyes dalhoz fűztem némi magyarázatot és háttér-információt. Ha megveszed a CD-t, láthatod a kommentárjaimat mindehhez. Minden mögött húzódnak meg sztorik, de általánosságban ezek azok a bandák, amelyeknek a koncertjeire még a Prong indulása előtt jártam, és amelyek igazán megihlettek.

Személyesebb síkon: vannak-e valódi példaképeid e zenészek között?
Tommy: Jaz Coleman nagy példaképem, vele mindig is keményen próbáltam versenyre kelni. Imádom Andrew Eldritchet és Henry Rollinst is. Ami a gitárosokat illeti, Neil Youngban az a csodálatos, hogy annyira egyszerűen, mégis rengeteg érzelemmel játszik. Különösebb technikázás nélkül is annyi mindent elmond, ami nekem bejön. A legtöbb gitárossal ugyanígy vagyok: azt szeretem, ha totál alapra veszik a dolgot, de megvan a saját stílusuk. Geordie Walker a Killing Joke-ból vagy Greg Ginn is ilyen. Meg mindenki, aki ezt a vonalat képviselte, a fő arcok. Azt még elfelejtettem mondani, hogy feldolgoztuk a Chrome-tól a „3rd From The Sun”-t, és imádom Helios Creed játékát is. Szóval igen, rengeteg példaképem van köztük. Dr. Know-t is imádom a Bad Brainsből.

Mit kell tudnunk a két társad zenei ízléséről és gyökereiről?
Tommy: Jasonnek és nekem ugyanazok a zenei hatásaink. Art egy fiatal gyerek, az ő gyökerei mások. Az apja idősebb és az ő jóvoltából rengeteg soul zenét, meg effélét hallgat. A metalt csak később szerette meg, így nem ugyanazok a gyökerei, mint nekünk. Jószerivel nekünk kellett megmutatnunk neki ezeket a zenéket. Érdekes volt, mert tényleg nem igazán ismerte a nagy részüket.

Az eredeti előadók közül hallotta már valaki a ti verziótokat?
Tommy: Nem vagyok biztos benne. Annyit tudok, hogy Dr. Know a Bad Brainsből hallotta, és nagyon tetszett is neki. Ismerem Rikk Agnewt az Adolescentsből, de nem küldtem neki CD-t. Küldhetnék Jaz Colemannek is, de kicsit tartok tőle, hogy esetleg utálni fogja. Andrew Eldritch-csel szoktunk telefonon beszélgetni, de neki sem mutattam a mi verziónkat. Nem ilyen vagyok amúgy: szeretném, ha meghallgatná, csak őt nem érdekli túlságosan.

sam_5166.JPG
Számos fiatalabb zenekar tekint úgy a Prongra, ahogyan te ezekre a régisulis csapatokra. Hallottál-e Prong feldolgozást másoktól?
Tommy: Ó, persze, van belőlük ezer. A „Snap Your Fingers, Snap Your Neck”-et kismillióan feldolgozták, a „Steady Decline”-hoz is hozzányúltak, mindenütt bele lehet futni ezekbe. A Power Trip (a texasi thrash / crossover banda – a szerk.) a „Brainwave”-et gyúrta át… Rengeteg van belőlük.

Van még olyan zenei stílus, amelyben szívesen kipróbálnád magadat?
Tommy: Nem is tudom, ez mindig változik. Nemrég óta mélyebben beleásom magam az éneklésbe, a vokális dolgokba. A Neil Young feldolgozás is olyasmi, amivel korábban sosem próbálkoztam még. Lehet, hogy képes lennék más jellegű dolgokra, nem tudom. Énekelek a Primitive Race nevű formációban, amelyet az indusztriális színtérről hozott össze néhány arc. A lemez hamarosan jön, én három dalban szerepelek. De ez ipari zene, amilyet már csináltam. Nem tartom magamat kiemelkedő énekesnek, de fejlődök.

Énekleckéket is veszel?
Tommy: Nem, ahhoz túlságosan lusta vagyok. De a lustaságom mellett valójában azért nem, mert nem nyűgöz le túlságosan, amit azok az ismerőseim tanultak, akik járnak tanárhoz.

Nehéz a tagságot állandóan együtt tartani?
Tommy: Nehéz bizony. Ott van Tony (Campos), ő mindig a pénzre hajt. A Soulfly-jal turnéztunk, Max meg elcsaklizta őt a Soulflyba és a Cavalera Conspiracybe. Alexeinek (Rodriguez) több munkára volt szüksége, ő rendes állás után ment. A Prong nem az a szuper pénzkereseti lehetőség, viszont mindenkinek van családja és muszáj némi pénzt előteremteni. A mostani srácokat imádom, és nem is tudom, tudnék-e, vagy egyáltalán akarnék-e nélkülük bármi másba belekezdeni.

Egy második gitáros nem hiányzik a csapatból?
Tommy: Nem, csak rövid ideig volt másodgitárosunk. Alkalmanként bevettünk egyet, aztán hol nem, hol pedig ismét volt. Nem hiszem, hogy sok minden múlott volna ezen. Úgy gondolom, a Prongnak egyebek mellett az is az erőssége, hogy minden ritmust és szólót el tudok játszani, és emellett még énekelek is. Szerintem ez tetszik az embereknek.

tommy_victor_01.jpgA zenei színtér rengeteget változott az 1990-es évek óta. Az akkori rajongók már idősebbek és nem járnak annyit koncertekre vagy fesztiválokra, a fiatalabb arcok viszont nem igazán ismerik a Prongot. Emiatt bizonyára legalább kétszer olyan keményen kell dolgoznod azért, hogy jobb pozícióban játszhassatok a fesztiválokon, és hogy nagyobb turnékat fogjatok ki.
Tommy: Igen, persze, jó a megfigyelésed. Nekem viszont nincs ráhatásom ezekre a dolgokra. Az egyetlen, amit tehetek, hogy lemezeket készítek, élőben játszom, szövegeket és dalokat írok, amit egyébként is teszek. A dolgok alakulását, változásait nem tudom befolyásolni, az képtelenség.

Amióta visszatértél a Pronggal, négy albumot készítettetek. Az utóbbi kettő kimagaslóan sikerült. Mi volt a gond a „Scorpio Rising” és a „Power Of The Damager” lemezekkel?
Tommy: A „Scorpio Rising” nem volt egy nagy durranás. El kell ismernem Steve Evetts érdemeit, aki a „Carved Into Stone” producere volt. Ő rengeteget segített nekem. Egy remek producer nagyon sokat tud segíteni. A „Scorpio Rising”-on pocsék emberekkel dolgoztam. Kimaradtam a folyamatokból és azt sem tudtam, mit csinálok. A „Power Of The Damager”-rel is ez volt a baj: semmi lehetőségem nem nyílt rá, hogy a saját lemezemet produceljem, úgyhogy újra fogjuk keverni és újból ki fogjuk adni. A dalokat viszont jónak tartom, vannak közöttük igazán erősek is. Csak némi átkeverésre, újbóli maszterizálásra és feljavításra szorul, és utána újra ki tudjuk majd adni. Az összes lemez közül a „Scorpio Rising” az egyetlen, amelyet szégyellek, de azt nem kicsit... Dan Laudo rendes srác volt, ezért játszott a Prongban, de nem egy jó dobos. Tényleg csak azért tartottunk meg, mert jó arc volt. De hát ezt kellett tennem. A lemez elkészítése előtt a Prong nem létezett. Úgy hívott fel telefonon egy fickó azzal, nem szeretnék-e Prong lemezt készíteni. Monte-val (Pittman) és Dannel dolgoztam. Muszáj volt jó embereket gyűjtenem magam köre és ezek a srácok jó barátaim, de nem a Prongba valók. Van úgy, hogy a cimboráiddal játszol együtt, de a dolog mégis balul sül el.

A legtöbb rajongótok számára a „Beg To Differ”, „Prove You Wrong” és „Cleansing” albumok ugyanazt jelentik, mint a Slayer életművéből a „Reign In Blood”, „South Of Heaven”, „Seasons In The Abyss” hármas.
Tommy: A „Prove You Wrong” számomra az egyik legkevésbé kedves a Prong lemezek közül. A hangzásával van bajom. A „Prove You Wrong” után rendesen odafigyeltem erre, és a „Cleansing”-gel abszolút elégedett vagyok. Az egésszel, ahogy van: a hangzással, Terry Date produkciójával – ez volt az, amit akartunk. Kihoztuk belőle, amit szerettünk volna. Van úgy, hogy ez nem jön össze. A „Ruining Lives”-ból ugyanígy kihoztuk, amit ki kellett, semmivel nem lőttünk mellé. Erős lett a gitár és a dob hangzása, meg a dalok is ütősek voltak. Ezt nem minden zenekar tudja mindig elérni. Ha már a Slayerről beszélünk, az ő utóbbi öt lemezük nem rossz… A Prongban viszont az a nagyszerű, hogy igazán jó lemezekkel tértünk vissza. Nem mintha az emberek tudnának róluk, de szerintem a minőségük megüti a „Cleansing”-ét. Olyanok, mint a régi anyagok, kísérletezősek. Rengeteg régi banda már nem akar kísérletezni. A Metallica utolsó öt lemezét nem is tudom meghallgatni.

Nem tervezel olyan retro turnét, amelyen csak erről a három régi Prong albumról játszol?
Tommy: Angliában ezt már megcsináltuk a „Beg To Differ”-rel és nagy móka volt. Komoly kihívást jelent és szerintem a „Cleansing”-gel is érdemes volna megcsinálni. Sajnos Raven már nem él, Ted (Parsons) pedig nem igazán képes játszani. Jó párszor kértem már, hogy jöjjön vissza, és hogy ilyesmit csináljunk, de nem érzi úgy, hogy megfelelő formában van ehhez. Ő sem fiatalabb már, úgyhogy nehéz ezeket a dolgokat játszania, meg egészségi problémái is voltak. De azért talán még sort kerítünk rá. Egyre jobban izgat, hogy elejétől a végéig elnyomjam a „Cleansing”-et.

Említetted, hogy évente szeretnél új lemezzel jelentkezni. Vannak már ötleteid vagy dalaid a következőhöz?
Tommy: Vannak. A lemezkészítésre ma máshogyan tekintek, mint annak idején. Ez valamennyire Glenn (Danzig) hatása. Az arc annyira magabiztos! Támad egy ötlete, és azt lemezre is veszi. Trent Reznor is ilyen. Valami kipattan az agyából, és abból lemez születik. Nem az a módszere, hogy ír negyven dalt, aztán szól boldognak-boldogtalannak, hogy hangszereljék újra az egész anyagot. Az album olyan lesz, amilyen lesz. Már dolgozom rajta, és gyorsan el fog készülni. Mire mindent megírunk, felveszünk és megkeverünk, már szeptember lesz, és mivel egy Prong lemezt mégsem lehet Karácsonykor kihozni, valószínűleg jövő februárban jelenik majd meg.

http://prongmusic.com
https://www.facebook.com/prongmusic
Interjúfotók: Dr. Narcisse

 

ENGLISH

“The only thing I can do is what I do and that’s make records, perform, write lyrics and wrote songs” – interview with Tommy Victor (guitar, vocals) of Prong

tommy_victor.jpg
Was the “Songs From The Black Hole” cover album something you’ve planned on doing for a long time?
Tommy: No, it was my manager’s idea. We had time off between festivals, like a week, so instead of sitting around doing nothing, we thought maybe we should do something. I was like: “I don’t know, I’ll talk to the guys.” Jason and Art were really into it, Jason came up with the ideas of which songs to do. So it seemed challenging, that’s why I wanted to do it. I like to do it with as least work as possible. It was a lot of work to do it, for no money.

Was it supposed to be a special release between two albums, like the “Power Of The Damn Mixxxer” remix album?
Tommy: Yeah, it was supposed to be something like that but the label, SPV / Steamhammer came down to the recording and thought this could be really good so they wanted to put it out as a regular release before the next studio record which I’m going to go in and start working on. We want to keep putting out more stuff. I want to see this just the opposite of the old Prong where we put out a record and five years later another one. Now I want to keep putting our records every year.

Was the “Unleashed In The West” meant to be a little extra, too?
Tommy: Yeah, that was another idea of my manager. We just put that out ourselves, it wasn’t out on Steamhammer. That was cool because it represents some of the older songs done in the way we do them now. We’ll probably do another release like that. We have to do more of those kinds of items, that’s the way it is now.

Back to “Songs From The Black Hole”: the selection of the songs varies from punk to dark rock and there is a lot in between. Is this an exact representation of your roots? Is this the stuff you used to listen to as a young kid and a starting musician?
Tommy: Yeah, right. We could have went two ways where we could have done when I really started out which was anything from The Doors to Sabbath, the real 70s’ stuff, but Jason thought it would be good to go back to the origins of Prong, to what we were listening to when Prong started. So it’s more along the lines of that, it focuses more on Prong, where my vocals and guitar playing came from.

Did you play any of those songs live in the early years of Prong?
Tommy: No, none of those. We played „Something Must Break” by Joy Division, „Not Fragile” by B.T.O. and „Requiem” by Killing Joke.

Do you have any personal memories related to any of the songs? Opening for some of those bands, meeting the members etc.
Tommy: In the album cover, I have an explanation of each song and some background on them so if you buy the CD, you can see my liner notes on all that. There are stories behind everything. But in general, anybody from Hüsker Dü to Bad Brains, from Sisters Of Mercy to Killing Joke, those are the bands that I went to see and I was really inspired by before Prong even started.

On a more personal level, is anybody of those musicians your real idol?
Tommy: Jaz Coleman is a big idol of mine, I’ve always emulated Jaz Coleman a lot. I really like Andrew Eldritch and Henry Rollins, too. As far as guitar players go, Neil Young is amazing because he’s so simple and he’s got a lot of emotion. He says a lot without that much technique and I like that. And it’s the same with most guitar players, I like it when they are very basic but have their own style, like Geordie Walker from Killing Joke or Greg Ginn. So yeah, all those guys who represented it, the main dudes. We’ve already covered Chrome with „3rd From The Sun”, I forgot to say that, and I really like Helios Creed’s playing a lot. So yeah, it’s loaded with idols, Dr. Know from the Bad Brains is a guy that I really like.

What about the musical taste and roots of the other two guys?
Tommy: Jason and I have the same influences. Art is a young guy, his roots are different, he has an older father so he listens to a lot of soul music and stuff from that direction. He got into metal later so he doesn’t have the same roots as we do. We have almost had to introduce him to all this stuff. That was interesting ‘cause he wasn’t really too familiar with a lot of this material.

Has anybody of those bands heard your version yet?
Tommy: I’m not sure. I know Dr. Know from the Bad Brains has and he really liked it. I’m acquainted with Rikk Agnew of the Adolescents but I haven’t got him a copy of the CD. I could get it to Jaz Coleman but I’m sort of afraid ‘cause he’ll probably hate it. I talk to Andrew Eldritch on the phone but I haven’t sent him our version. I haven’t really been like that where I wanted him to hear it, it’s sort of like he didn’t care too much.

There are surely many younger bands that look up to Prong just the way you look up to all those old school bands. Have you ever heard other bands covering Prong?
Tommy: Oh yeah, there’s tons of them. There’s a lot of “Snap Your Fingers, Snap Your Neck” covers, there’s “Steady Decline”, there’s a bunch of them, they’re all over the place. Power Trip did a version of “Brainwave”… There’s a lot of them.

Are there still any styles of music in which you would like to try yourself?
Tommy: I don’t know, it’s something that’s always evolving. I’ve recently started getting more into singing and doing the vocal thing. The Neil Young cover is something I’ve never attempted before. Maybe I could do other things or whatever, I don’t know. I’m singing on this thing called Primitive Race, it’s a compilation of a bunch of industrial people and I sing on three songs on the album that comes out. But that’s industrial, I’ve sort of done that before. I don’t really consider myself a great singer but I’m getting better.

Do you take vocal lessons, too?
Tommy: No, I’m too lazy for that. But the reason why I haven’t done that, apart from being lazy, is that I’m not really that impressed with what the guys that I know that go to vocal coaches and do that have learned.

Is it difficult to keep a steady line-up together?
Tommy: Yeah, it’s hard. I mean Tony (Campos) always goes for the money. We were out with Soulfly and Max took him to Soulfly and Cavalera Conspiracy. Alexei (Rodriguez) needed more work, he wanted to get a regular job. Prong isn’t a huge money making experience and everyone has families and obligations to make some money. I love these guys and I don’t know if I could or be would want to do anything else without them.

Don’t you miss a second guitar player from the band?
Tommy: No, that was only briefly. We’ve had that here and there, sometimes we didn’t do it and then we did it. I don’t think it made that much of a difference. I think part of the attraction for Prong is the fact that I can do all the rhythms and the solos and sing. I think people like that.

The music scene have changed a lot since the 1990s. The then fans are now older and don’t go to concerts or festivals that often anymore. The younger fans, however, aren’t really familiar with Prong. So I imagine you have to work at least twice as hard for better festival slots and bigger tours.
Tommy: Yeah, of course, that’s a good observation on your part. But I can’t control those things. The only thing I can do is what I do and that’s make records, perform, write lyrics and wrote songs. I can’t control what the atmosphere or climate is for anything, it’s impossible.

Since you’ve made a comeback with Prong, you’ve made four albums and the last two came out really great. What do you think was wrong with “Scorpio Rising” and „Power Of The Damager”?
Tommy: “Scorpio Rising” is not that great. I have to give credit to Steve Evetts who produced “Carved Into Stone”, he helped me a lot. Having a strong producer is very helpful. We had some really crappy people working on “Scorpio Rising”. I stood out of the game and I didn’t know what I was doing. Same thing with “Power Of The Damager”. I wasn’t in any form to produce my own record, that’s why we’re going to remix it and re-release it again. But I think the songs are good, there’s some really good stuff on it. It just needs to be remixed, remastered, fixed up a little bit and then we can release it again. As far as all the records, “Scorpio Rising” is the only one that I’m pretty much ashamed of. Dan Laudo was a nice guy and that was the reason why he was in Prong but he’s not a good drummer and we just kept him around because he was a good guy. But that’s what I had to do. I mean before making that record, there was no Prong. A guy called me up on the phone asking me if I wanted to do a Prong record. I got Monte (Pittman) and Dan to work on it with me. I had to have good people around me and those guys are really good friends but they’re not Prong guys. Sometimes you get your buddies to play with you and then it doesn’t come out that great.

To most of the fans, the “Beg To Differ”, “Prove You Wrong” and “Cleansing” albums mean the same as “Reign In Blood”, “South Of Heaven” and “Seasons In The Abyss” from Slayer.
Tommy: “Prove You Wrong” is one of my less favorite Prong records. It’s the sound thing with me. After “Prove You Wrong”, I really focused and “Cleansing” is my record. The whole thing conceptually: the sound, the production with Terry Date was what we wanted. We got what we wanted on that. Sometimes it doesn’t happen. “Ruining Lives” was the same way, we got what we wanted out of the process, there was no failure involved. The guitar sound was great, the drum sound was great, the songs were good. That doesn’t happen with every band all the time. I mean, talking about Slayer, their last five records are okay… The great thing about Prong is that we come back with really good records. Not that anybody knows but I think they’re on the quality of “Cleansing”. They’re like the old ones, they take chances and a lot of the older bands don’t want to do that anymore. I can’t even listen to the last five Metallica records.

Don’t you plan on doing a retro tour, playing songs from those three old Prong albums only?
Tommy: We did that in England with “Beg To Differ” and that was a lot of fun. It’s very challenging and I think a “Cleansing” one would be good. Unfortunately, Raven is dead and Ted (Parsons) really can’t play. I’ve asked him numerous times to come back and do something like that and he doesn’t feel like he’s in good shape to do it. He’s older so it’s hard to play this stuff and he had some health problems. But we’ll probably do it, I’m getting more intrigued about doing “Cleansing” from start to finish.

You’ve mentioned that you want to bring out a new record every year. Do you already have new songs or ideas for the next one?
Tommy: Yeah. The way I’m looking at making records now is different than in the past. I’ve sort of got this from Glenn (Danzig) a little bit. He’s so confident. He gets an idea and it gets on the record. And Trent Reznor is the same way, something comes into him and he gets it and then that makes the record. It’s not like writing forty songs and getting everyone involved to rearrange everything. The record is going to be what it is. I’ve been working on it already and it will be done fast. By the time everything gets written, recorded and mixed, that will be September and then you can’t put a Prong record out during Christmas so it will probably come out in February.

http://prongmusic.com
https://www.facebook.com/prongmusic

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr427506152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum