RockStation

MINDLESS SINNER - MISSIN’ PIECES újrakiadás (Delta Recording/Pure Steel Records, 1989/2021)

2022. január 15. - rattlehead18

mindless_sinner.png

A német Pure Steel Records az újdonságok megjelentetése mellett rendszeresen kutatja a nyolcvanas évek elfeledett, netán a maguk idején is csak a beavatottak körében ismert zenekarait. A fókusz persze a kiadónál a hagyományos metal vonalon van, de néha bekerülnek a képbe a hard rock vagy a speed/thrash irányzat egykori képviselői is. A németek lelkesedése esetenként négy évtizede inaktív zenekarokba is képes új életet lehelni. A szűrőn pedig alkalmanként fennakadnak olyan egykori albumok is, melyek esetében csak a csillagok szerencsétlen állásán múlhatott, hogy nem szereztek szélesebb körű ismertséget az alkotóiknak.

 

Példának okáért itt van a svéd Mindless Sinner. A linköpingi ötös története a Europe-pal közel párhuzamosan indult a nyolcvanas évek legelején, mindketten hasonló pályaívet írtak le, mondhatnám, hogy hasonlóan dallamosodtak. A Europe ugyan gyorsabban haladt a lemezek kiadásával, és mire a Mindless Sinner kihozta első korongját, Joey Tempesték már annak az áttörésnek a kapujában álltak, aminek a Mindless Sinner még csak a közelébe sem jutott.

A Mindless Sinner 1986-os debütálása egy vérbeli skandináv dallamos metal album volt, a korai Europe, a Treat és a 220 Volt vonalán. A Missin' Pieces esetében már más a helyzet. A zenekar nevéből - átmenetileg - eltűnt a Sinner szó, megmaradtak szimplán Mindless-nek, és ráfordultak a még dallamosabb hard rock vonalra. 1989-ben természetesen ez tűnt a logikus lépésnek, látva, hogy a kortársak meddig jutottak a The Final Countdown révén.

A Mindless azonban nem próbálta meg egy az egyben lemásolni a Europe sikerlemezét, nekik egyébként sem volt önálló billentyűsük, a kétgitáros vonalnál maradtak. A Missin' Pieces inkább a Sunset Strip korabeli zenei világával hozható párhuzamba, a svéd ötös muzsikája talán legjobban a korai Dokken dolgaival jellemezhető.

A nyitó Heaven Will Know még jóval melodikusabb George Lynch-ék első lemezeinél, inkább a Foreigner/Journey vonulat befolyása érezhető rajta. A Rockin' In The Heat Of The Night viszont már árnyalatnyival metalosabb, feldobva egy jól sikerült gitárszólóval. A Dream Of A Dream öngyújtós lírája semmiben sem marad el a jóval nagyobb karriert befutott kortársak egyidős szerzeményeitől. A Hold On-ban érezhető az egyidős első Skid Row lemez lendülete, zabolátlansága is, bár - ugyan mindkét korong 1989-es évjáratú - Dave "Snake" Sabo zenekara hatásként nem emlegethető. A címadóban és a Caught Up In The Action-ben viszont már az énekdallamok is a Europe-ot idézik, kb. a Wings Of Tomorrow időszakból, a neoklasszikus hatású gitárszólók révén persze meg kell említeni Yngwie J. Malmsteen korai lemezeit is. A „B” oldal egésze egyértelműen Joey Tempesték zenei ösvényén mozog. A kiadó bónuszként felpakolta a CD végére az 1986-os demó öt szerzeményét is, melyek mindegyike felkerült a három évvel későbbi Missin' Pieces-re is. Lehet tehát összehasonlítgatni a korai dalverziókat a későbbi stúdiós változatokkal.

A zenekar 1990-ben feloszlott, 2014-től azonban, sokadszori újraindulást követően újra léteznek és a német kiadóval együttműködve nemcsak az első két anyagot porolták le, hanem további két lemezt is megjelentettek, a legutóbbit éppen két évvel ezelőtt. Ha szeretnél felfedezni egy ismeretlen lemezt a nyolcvanas évekbeli melodikus svéd metal vonalról, akkor az újrakiadásnak köszönhetően most itt a lehetőség!

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr1716808506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum