RockStation

"A második dal után rákérdeztem, hogy ugyan nem akarnánk-e csinálni egy teljes lemezt együtt."

Interjú a Vented két tagjával, Hájer Gergővel és Sean Zatorsky-val

2022. április 05. - theshattered

vented_promo_2022.pngÚj zenei projektbe fogott az Omega Diatribe és az Audionerve zenei agya, Hájer Gergő. A zenekarban nem kisebb nevek nyomatják a metalt Gergőn kívül, mint Sean Zatorsky (Sinsaenum/ex-Daath/Chimaira), Austin D'Amond (Devildriver/Bleed The Sky/ex-Chimaira), Simon C. Bondar (Sexual Education), vendégként pedig Ahrue Luster (LATG/ex-Machine Head/Ill Nino), Matt Szlachta (Broken Hope/ex-Chimaira) és Dustin Lei Griboski (Arise In Chaos) hallhatók a valamikor a jövőben kiadásra kerülő tételekben. A Vented névre hallgató zenekarban eredetileg Joey Jordison dobolt volna, erről, valamint a zenekar körüli dolgokról, várható fejleményekről kérdeztük Seant és Gergőt.

Ennek a projektnek részese lett volna Joey Jordison dobos is. Halála előtt már voltak közösen megírt témák dalrészletek?

Sean: Eredetileg két dalt mutattunk meg neki, mielőtt beszállt volna a zenekarba, a Vigilt és a Vitriolicot. Viszont sajnálatos módon elhunyt, mielőtt dobolhatott volna a dalokon. Akkor még csak a demózási fázisban voltunk. De azt a kettőt (dalszövegeket tekintve legalábbis) úgy írtuk meg, hogy Joey járt a fejünkben, mint dobos.

Gergő: Amikor elkezdtünk gondolkozni azon, hogy ki lehetne a formáció dobosa Sean jelezte, hogy rengeteg dobost ismer a szakmában még is milyen dobost képzeltem el? Majd egy májusi délután jött az üzenet tőle, hogy “Figyelj, megmutattam Joey-nak két dalt és teljesen eldobta az agyát tőle, be akarna szálni a bandába fix tagként.”
Hát gondolhatjátok, hogy mit érezhettem ekkor… A ‘Vitriolic’ c. dal teljesen elkapta Joey-t, az volt az érzete a dal kapcsán, mintha zsigerileg visszahoznánk az első két lemezes Slipknot őrületét, amit mellékesen Ő is nagyon hiányolt az utóbbi időkben. A ‘Vigil’ pedig egy rendkívül sötét, melankólikus darab, az egyik kedvencem a lemezről!

Gergő, hogyan találkoztál Joeyval?

Gergő: Sajnos személyesen soha nem tudtunk találkozni, emailen, illetve What’s App-on tartottuk a kapcsolatot, valamint a zenekari csoportban.

joey_sean_vented.jpg
Hogy állt össze ez a csapat?

Sean: Gergő megkért, hogy vendégeskedjek az egyik dalában. Amikor visszaküldtem neki, teljesen eldobtam az agyamat tőle. Aztán Gergő rákérdezett, hogy lenne-e kedvem egy második dalhoz is. Amikor visszaküldtem azt is, akkor ugrott be, hogy akár egy egész lemezt is csinálhatnánk. A többi pedig történelem.

Gergő: Tulajdonképpen, amikor elkezdtem írni ezeket a dalokat, akkor a kettes Audionerve lemezre terveztem őket, ahol mindegyik dalt egy másik énekesnek akartam szánni. Az egyik ezek közül Sean volt, akire már nagyon rég felfigyeltem, hogy eszméletlen dolgokat művel a hangjával, ezért mindenképp szerettem volna, hogy Ő énekli fel az egyik dalt. Elküldtem neki az egyik demót, mire ő 24 órán belül visszaküldte felénekelve és teljesen eldobtam az agyam attól amit hallottam… Főleg, hogy Sean is rendkívül izgatottá vált a dal kapcsán. Ezért küldtem neki még 1-et, amit szintén 24 órán belül feldemózott és érdeklődött, hogy “Haver, van még ezekből a dalokból?? Küldj még!” Ekkor világossá vált számomra, hogy mind teljesítményben, mind pedig hozzáállásban Sean az az énekes, akit eddig egész életemben kerestem. A második dal után rákérdeztem, hogy ugyan nem akarnánk-e csinálni egy teljes lemezt együtt. Erre csak annyit mondott, hogy “Reméltem, hogy megkérdezed!” (nevet)

Hogy rójátok le tiszteleteteket Joey előtt?

Sean: Joey hatalmas hatással volt ránk mind a dobokban, az énekben, a dalszövegekben és a gitárokban is. Részt vett a logo és a név kialakításában is. Mivel ezek a művészetének a halála előtti utolsó darabkái, ezek örökké beégtek a zenekarba.

Gergő: Sajnos Joey effektív játéka nem hallható a lemezen, mivel a stúdióba vonulása előtt történt a tragédia. Ennek ellenére az egész lemezen érződik Joey energiája és mentalitása, nagyon sok útmutatást kaptunk tőle a zenekarnevet, a logót, a szövegeket és a dalszerkezeteket illetően. Úgy érzem, mintha az egész lemez az első két Slipknot album árnyékában készült volna, eszméletlen durva korong lett!

Mennyire hatnak a zenészek egymásra inspirálóan?

Sean: Az egész projektet külön, a világ különböző pontjain vettük fel. A kezdeti löketet Gergő felemelő riffjei adták és az a súlyosan büntető, zúzós hangzás. Amikor meghallottam az alapokat, a szövegek szó szerint kidőltek belőlem. A zene önmagáért beszélt és habár nem tudok a többiek nevében nyilatkozni, de szerintem a többiek is ugyanezt érezték. Ez a zene mindannyiunkat ugyanúgy inspirált!

Gergő: Őszintén szólva, számomra alapból már az baromi inspiráló volt, hogy ilyen kvalitású zenészek úgy ítélik meg, hogy érdemes időt és energiát fektetni azokba a dalokba/dalvázlatokba, amiket megírtam. Ez számomra a legjobb visszacsatolás az egész munkafolyamat alatt! Hiszek abban, hogy a zene összehozza az embereket és egy rendkívül erős kötelék alakul ki a résztvevők között, hiszen közösen csatlakozunk rá egy megfoghatatlan és megmagyarázhatatlan energiára, ami visz minket előre. Mind emellett az is rettenetesen inspirált, hogy Sean énektémáit és szövegvilágát roppant módon magaménak érzem. Volt, hogy csak sétáltam fel-alá a stúdióban és azon gondolkoztam, hogyan fogalmazhatja meg ennyire találóan az érzéseim és a világnézetem egy másik anyától származó egyén, a világ túloldalán. Sean rendkívüli szövegeket ír, amivel szerintem nagyon sokan fognak tudni azonosulni!

sean_promo_2022_2.jpg

Mi a közös metszéspont ebben a zenekarban a zenészek között?

Sean: Mindannyian ugyanannyira szeretjük a kilencvenes évek nu metalját és a NWOAHM (New Wave Of American Heavy Metal) bandákat. Ez teszi olyan különlegessé ezt a zenekart, hogy ugyanazokból a zenei forrásokból táplálkozunk. Olyan zenét írunk, amit mi is hallgatnánk.

Hogy oldották meg a dalszerzést ebben a szar időszakban?

Sean: A világjárványt úgymond egyfajta gyújtófolyadékként tudtuk kezelni. Mindent Dropboxon és OneDrive-on keresztül intéztünk. Pár naponta küldtünk egymásnak frissítéseket, változtatásokat. Aztán újra és újra meghallgattuk, addig küldözgettük oda-vissza a dalokat, amíg tökéletesek nem lettek.

Gergő: Úgy gondolom, hogy sikerült a pandémiát előnyünkre formálni, hiszen Sean és Austin sem tudtak turnéra indulni az anyazenekarukkal, ezért volt időnk arra, hogy tökéletesre kidolgozzuk a lemezt. Eléggé feszített tempóban dolgoztunk a lemezen, szó szerint minden nap foglalkoztunk a dalokkal, hétfőtől vasárnapig, hónapokon át. Életem egyik legizgalmasabb időszaka volt.

Turnéra lehet a kész lemezzel számítani?

Sean: Ha lesz rá igény és kereset, megmozgatjuk az anyagot.

Gergő: Rendszeresen téma a zenekaron belül, hogyan tudnánk ezt kivitelezni. Szerencsére mindenkinek egyértelmű, hogy ezek a dalok iszonyatosan működnek élőben, ezért kár lenne nem kijátszani ezt a kártyát. Az egy másik kérdés, hogy hogyan termelhető ki az egyének turné költsége és mi lesz a kiadó víziója. Meglátjuk… egyelőre korai erről érdemben nyilatkozni.

Klipet is forgattok majd? Mire számíthatunk a képi megvalósítást illetően?

Sean: Májusban Magyarországra látogatok, akkor fogjuk a klipet leforgatni. Ha az anyagiak is engedik majd, látványban a groteszk oldal felé fogunk közelíteni.

Gergő: Március elejére volt ütemezve az első videoklipünk forgatása Budapesten, de sajnos közvetlenül Sean járata előtt kapta meg a PCR tesztjét, ami sajnálatosan pozitívat mutatott. Igazi balszerencse… Nagy meló volt átszervezni mindent, de Májusban végre be tudjuk pótolni!

gergo_promo_2022.jpg

Ki a fő dalszerző a zenekarban? Egyáltalán hogyan zajlott a közös munka?

Sean: Gergő írt meg minden hangszeres részt. Simon ezt egészítette ki néhány király hangmintával, Austin szinte teljes egészében maga felelős a dobokért. A szövegek és az ének az én feladatköröm volt, kivéve az In Question című dalt.

Gergő: Az “In Question’ c. dal szövegének javarészét Dustin Lei Griboski írta az Arise In Chaos zenekarból. A vokál sávokat együtt nyomják Sean-nal, váltogatva egymást. Ez volt a második dal ami elkészült a lemezre, egy igazi thrash/groove szörny tétel, amit Ahrue Luster (ex-Ill Nino/Machine Head/LATG) koronáz meg egy zseniális szólóval!

vented_international_globe.jpg

Van bármi hátránya annak, hogy mindannyian ismertebb zenészek vagytok?

Sean: Hátránya? Végül is igen, mert az embereknek van egyfajta elvárása a hangzás és a stílus tekintetében. Mivel ismertek vagyunk, bizonyos szinten megbélyegez, mert annak kell lenned, akinek ismernek. Jómagam ezúttal egy másik módszerrel dolgoztam, mint a zenekaraim legtöbbjében szoktam. Főleg a refrénekben alkalmazok szuper agresszív hörgést, amit általában nem szoktam. De határozottan több előnye van, mint hátránya. Hasonló zenei és professzionális elvárások vannak, mint egy ismert zenekarban.

Gergő: Hát az én szakmai múltam nyilván eltörpül a zenésztársaim mellett (nevet). Ezért nem is nagyon gondolkozom ilyesmin. Kizárólag azon járatom az agyam jelenleg, hogy a lehető legjobb bölcsőbe kerüljön a közelgő nagylemez és minél hamarabb hallhassátok ti is!

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr1517797087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum