Valamiért érdekes, de vonzódom a zenekaroknak olyan lemezeiért, amit sokan nem bírnak, vagy éppen a leggyengébb produkciónak tartanak. Imádom a Metallicától a St. Anger-t, sőt az egyik legjobb lemeznek tartom, amit Hetfield-ék csináltak. Nirvana - Bleach és még sorolhatnám. Hihetetlen dolog belegondolni, hogy a Tankcsapda egyik ilyen lemeze is már huszonöt éves lett. Emlékezzünk együtt a Ha Zajt Akartok!-ra.
Ez az az időszak, ami után a zenekar a feloszlás szélére sodródott. Akárhogy kutakodtam a neten, olvastam a Tankönyvet és az egyéb kiadványokat nem sokat tudtam meg a háttér munkálatokról. Az közismert tény, hogy ez az egyetlen lemez, amin Elek Ottó játéka hallható. Ottó játéka merőben más, mint az elődjének, Buzsik Gyurinak, de ez a stílus csak jót tett a lemeznek, szerintem. A felvételek a budapesti Yellow stúdióban zajlottak 1998 november-decemberében, illetve 1999 januárjában. Mint tudjuk nem ez volt az a felállás, ami a leggördülékenyebben haladt előre, hiszen hamarosan távozik a zenekarból Ottó, Cseresznye Amerikába megy hosszabb időre, így a zenekar működése kétségessé válik, de Lukács elszántságának köszönhetően, idővel új erőre kapott a zenekar, de maradjunk még a február 19-én megjelent albumnál. Az album jelenleg négy fizikai kiadványban érhető el a Discogs szerint. Ez volt a zenekar első lemeze, amit a Sony-nak készítettek. Az albumon összesen tizenkét dal található, amiknek a játékideje éppen hogy hosszabb, mint negyven perc. ‘99-ben én tizenegy éves voltam és emlékszem, hogy a Fiúk Ölébe a Lányok klipje mennyire tetszett a sátorral fedett medence miatt. Ez az első ilyen emlékem a zenekarral, ezután volt az, hogy már nem csak a szüleim, hanem én is örömmel hallgattam ezt a zenekart. De ne rohanjunk előre…
Beindul a repülőgép, hallom a dugattyúk zaját és kezdetét veszi a hatodik nagy utazás. Már az első perctől kezdve hallható, hogy ez a lemez visszakanyarodik a korábbi Tankcsapdához, maga mögött hagyva a kísérletezős zenét. A hangzás tekintetében visszatér a tipikus metal gitár. Ami érdekes mai füllel hallgatva, hogy a zenekar valamennyire megelőzte az aktuális trendeket a dobok tekintetében. Ha megfigyeljük a pergő hangját és a cineket, akkor észrevehetjük, hogy később a Slipknot és a Metallica is hasonló soundot alkotott meg magának. Ez a csattogós sound egy az egyben a nu-metal korszakra volt jellemző, de az is egyértelmű, hogy a zenekar ettől függetlenül alkotta meg a saját hangzását. Elfogult vagyok a lemezzel, hiszen ez az egyik olyan lemeze a zenekarnak, amin az összes dalt szeretem. Lukács dalait órákig lehet fejtegetni, hogy miről is szól, hogy ő most Szabadon zuhan. Egyszerű, fülbemászó riffek, amik könnyedén megragadnak az ember fülében. Ha a zenét akarnám leírni, így tudnám a legegyszerűbben megfogalmazni a lemezt. A lemezen sokkal több könnyedebb téma található, mint az őt megelőző anyagon. Erre tökéletes példa a már említett Fiúk Ölébe A Lányok is, ami nem egy rockdiszkó himnusza lett az évek alatt. Számomra ez a dal tökéletesen összefoglalja, ami miatt a Tankcsapda a mai napig tud létezni és működni. Hiszen úgy szól az emberekhez, ahogy azt a rágógumi pop dalok tudták megtenni anno (amúgy a 90-es években tök jó pop dalok voltak) csak mindezt úgy, hogy metalköntösbe bújtatják a zenét.
És el is érkezünk ahhoz az időszakhoz, amikor Pazarol A Világ. A wah pedál maximálás kihasználásával kezdődő dal mindig is egy kellemes színfolt volt a számomra. Lukács hangját remekül panorámázzák a refrén előtt, hogy még hatásosabb legyen. Ennél a dalnál is érezhető a nu-metal előszele, hiszen néhol már-már a rappelés közelében jár a frontember. A Szívbörtön ismét csak a slágereket próbálja erősíteni, habár ez a dal mégsem ütötte meg azt a szintet, hogy a rádiók kedvence legyen. Miről is énekelhet egy sikeres előadó, ha nem a szenvedésről, drogokról, csajokról, azaz a szerelemről. Mindezt a gyerekeknek is előadható dalt olyan jól prezentálja, hogy nem érezzük azt, hogy kellemetlen lenne, sokkal inkább egy olyan üde színfolt. A Sovány Vigasz azonban már másik vonalat képvisel, meg se próbál a rádiók felé fordulni, sokkal inkább a pankos, Exploited vonalat próbálja vinni.De ez pontosan időben érkezik a lemez fele előtt, hiszen kellett már valami ilyen aprítósabb szerzemény is. Külön szeretem, hogy a refrén tempója le van felezve, ezzel sokkal nagyobb hangsúlyt kapva. A Tiszta Fejjel a korábbi anyagokra is visszavezethető, lassú vontatott, együtt ordítós témákat próbálja feleleveníteni. Ellenben a férgek szánalmas tanyája után ismét egy zúzós, gyors szerzeményt kapunk. Be kell vallanom, hogy nekem Cseresznye soundja mindig is etalon lesz. Minden cicoma nélkül, mocskosul szól, keményen ahogy kell. Külön imádom a dalban azt a flangeres effektes kiállást. Ezek az apróságok azok, amiktől egy-egy dal marha nagyot tud ütni. Mellette pedig követik azt az elvet, hogy a refrén elejét lefelezik, így sokkal hangsúlyosabb lesz az egész. A Valaki, Aki Vagy kicsit mindig kakukktojás ként hatott. Értem az elvét, csak valahogy ebbe a csokorba nem illik annyira bele. A Nincs, Nem viszont az egyik kedvenc dalom a lemezről. Hihetetlen, hogy közel négy percig, hét mondat ismételgetésével és ennyire súlyos lassú riffel mennyire le tudnak kötni. Azért jó ez a dal, mert egyszerű, mint egy pofon, de örökre emlékezni fogsz rá. A 3 Grácia meg pont a másik oldala az egésznek. Ehhez a dalhoz mindig időszakosan tudok hozzányúlni. Vannak olyan napok, amikor imádom és istenítem, máskor viszont meg eltúlzottnak érzem. A Törölköző Teniszütőkkel viszont az a dal, ami nem tud elévülni. Gyors, lendületes és mindig van a mondanivalójának valami más, valami új jelentése. A Minden Szinten zárja az albumot, ami megint csak egy kicsit eltér mindentől, de ekkora ezt már abszolút megszokhattuk.
Ennyi év távlatából is azt mondom, hogy ez az egyik kedvenc Tankcsapda albumom, még akkor is, ha már nem pörgetem annyit, mint régen.