Amikor azt mondom, zenei szubkultúra, számos műfaj eszembe jut az undergroundból. Felötlik a hardcore, a hip-hop, a goa, esetleg a reggae… de bizonyosan nem villan be a horror punk. Olyannyira specifikus ez a műfaj, hogy nemzetközileg is alig akad művelője, nemhogy hazánkban. Épp ezért csaptam a levegőbe, amikor egy Majdnem Híres oktatási intézmény rendezvényen beszélgetni kezdtem Anitával, a dobossal (aka Bobi Ricket).
A budapesti formáció különlegességét tovább fokozza, miszerint a mindenkori trenddel szembeszegülve női hangszeres szekció vesz körbe egy férfi énekest. Bloody Holly (András) lelkesedik a zs-kategóriás horrorfilmek iránt, azaz az Ő szavaival, a “trágyahorror” ágazatért. Ennek megfelelően a hatás mind a szövegekben, mind a látványban tagadhatatlan. Ezenfelül serény művelője a szóvicceknek, így születhettek olyan dalcímek, mint a Slice Slice Baby, vagy a Scary-Scary Lady. Ha már itt tartunk, pusztán a fenti okokból – meg más okokból is – érdemes követni a Bloody Holly and the RicketZ Facebook oldalát, mert játszi könnyedséggel szórakoztató. Gyakran állítják magukról, hogy “véresen komolytalan”, és ebben semmi túlzás nincs. Bloody Holly a The Very Last Supper nótában egyszerűen kinyírja a zenésztársait, és ahogy olvastam egy interjúban, ezen épp a lányok nevetnek leginkább.
A lemezborítót Marielle Ricket bőgős készítette, aki ötvös-, valamint tetoválóművész, így Ő felel a zenekar kikerázásáért is, minden fellépés előtt szépen véresre pingálja a tagságot. A kiadvány kiadói kollaboráció eredménye, a H-Music és az angol – kizárólag horror punk együttesekkel dolgozó – We Are Horror Records (Ti tudtátok, hogy létezik ilyen?) fogott össze. A nyitány rögtön a már emlegetett Slice Slice Baby, a Föld túlnépesedésére vonatkozó megoldási lehetőségeket járja körül, kicsit sem galamblelkű módon. Az Absinthe with Jack folytatás Hasfelmetsző Jack munkásságának kritikája, a jó néhány klipes nóta közül ez az egyik, véres – mi más? – koncertvideót kapott.
Évekkel ezelőtt rendíthetetlenül az angol nyelv mellett határoztak, félve a magyar szövegek suta csengésétől, ám ezt felrúgták az albumon, és milyen jól döntöttek! Személyes kedvencem ugyanis az első magyar nyelvű szám, a Féregjárat, melybe nem akármilyen vendéget rántottak be. Alapját a legendás magyar punkcsapat, a CPg gitárosa, Varga Zoltán „Takony” hozta, aki énekesként is szerepel a szerzeményben. A Halottakról jót (vagy rosszat) című track ugyancsak egy vendégzenész közreműködésével készült, ez utóbbiban a Türböwitch gitárosa, Kommandante Klit szólója hallható, nem mellesleg állati morbid klip készült hozzá. A Plan 9 tisztelgés a kultikus horror rendező Ed Wood előtt, tudniillik András a 9-es terv a világűrből című filmjét tartja a mesterművének. WN Ricket (Vivien) gitáros a black/death közösségből érkezett, hozott magával metalos ízt, elemeket a muzsikába. A lemez munkálatai a Spiritside Hangstúdióban zajlottak, a Junkiesból és megannyi formációból ismert Czakó Dániel (Gravel) hangmérnök-producer-dalszerzőként is részt vett a dalok elkészültében.
Az a terv, hogy tavasszal jól megturnéztatják a Grand Opening lemezt, tehát láthatjátok élőben a horror showt, avagy részt vehettek az egész évben tartó Halloweenban. A fellépésekről várjuk a híreket!