2017-ben már hatodik nagylemezével jelentkezik az 1993-ban, még Dark Clouds néven alakult Nadir. A The Sixth Extinction cím azonban nem pusztán ennek az egybeesésnek szól, a lemez ugyanis – a 2015-ben megjelent Ventum iam ad finem est folytatásaként – újabb koncept anyag, amit eleve előre jelzett az, hogy az előző anyag záró tételének is ez volt a címe. Az akkori latin nyelvű lemezcím (magyarul kb.: „végső szakaszába jutott ügy”) értelmezése és részlete magyarázata a mostani anyag, ha úgy tetszik.
"Dalírás, illetve felvételek szempontjából nem változtattunk a már jó ideje kialakult munkamódszeren. A dalok alapjait Czetvitz Norbert gitáros és Fekete Szabolcs dobos dolgozta ki közösen, a felvétel és a keverés Szabolcs stúdiójában, a DBS-ben (Svájc) készült, az ének pedig a Trashhill stúdióban került rögzítésre." - mondja Tauszik Viktor énekes
"Zeneileg szintén a Ventum… továbbgondolásáról beszélhetünk. Lényegre törően felépített, rétegzetten hangszerelt dalok kerültek a lemezre, amelyek túlnyomórészt a súlyos, riffelős doom / death vonalat képviselik. Emellett minden eddiginél nagyobb hangsúlyt helyeztünk a megjegyezhetőségre, és a fogósságot szolgálják a refrének és a dallamos gitártémák, valamint a kidolgozott szólók. Már az előzetesen közzétett The Human Predator is jól példázta mindezt."
"Ami a szövegeket illeti: az idei lemez, a címnek megfelelően, a napjainkban is zajló, immár hatodik, az azt megelőzőekkel ellentétben ember által generált kihalási hullám témáját járja körül. Ennek fő ismerveként és kiváltó okaként az élő környezet rombolását (Fragmented) és szennyezését (The Debris Archipelago), az egyes fajoknak a természetes élőhelyükről idegen környezetbe való behurcolását (Along Came Disruption), a fertőző betegségeket (Mountains Mourn), valamint a túlvadászatot (A Matter of Survival) állítjuk a középpontba. A nyitó The Human Predator leginkább általános bevezetést ad a témába, míg a „történetet” keretbe foglaló, Constantin François Chassebœuf Volney (1757–1820) A romok című művéből idéző Les ruines a teljes pusztulás jövőképét vetíti előre, az emberiségen számon kérve ezt. Ennek előképéül szolgál a Madách Imre-féle Az ember tragédiája eszkimó-színe által ihletett Ice Age in the Immediate Future dalciklus." - teszi hozzá a frontember
Az album két független underground kiadó, a hazai NGC Prod. és a fehérorosz Grimm Distribution közös kiadványaként jelent meg ma.