KreepMaster, azaz Csák Péter, a hazánkban még nem nagyon ismert djent stílus jeles művelője. Magát a djent szót sokan sokféleképpen magyarázzák, maradjunk abban, hogy egy adott gitározási technikára utal, ami szaggatott, groove-os (hallani kell és kész). Innen indul a dolog, aztán ehhez mindenki hozzápakolja a saját kis dolgait, persze vannak a szcénára jellemző tipikus védjegyek. Ilyen az instrumentális, technikás metál muzsika, a ipari megközelítés (effektek, zajok, prüntyögések, dobgép) és a gyakran otthon, házilag felvett lemezek.
Ez az agyag, bár nem rég jelent meg, a műfaj rajongóinak nem új. Kreep már egy éve komoly sikerrel tolja youtube-ra a zenés videókat, amik felfoghatók akár demóként is. Egyébként érdekes ez a modern hozzáállás. Mire végleges lett a lemezanyag, addigra már tízezrek hallották és több százan kommenteltek a nótákra. Ez a mai idők egyik legfőbb erénye. Ha valaki tehetséges, fogja magát, összehoz egy dalt, felteszi a netre, és a visszajelzések alapján kaphat akkora motivációt, hogy egy egész lemezt összehozzon. Kiiktatva minden külső hátráltató tényezőt, a fiatalok egymás közt, leginkább neten érintkezve, folyamatosan tárgyalják a hangzás, a gitározás, a szinti-programozás, artwork trükkjeit. Fórumok, Facebook, Youtube. Egy mai 22 évesnek ez a platform a zeneszerzésre, promócióra, megosztásra, rajongókkal és zenésztársakkal való kommunikációra. Teheti mindezt tök igyen. Ez a jövő!
Ha házilag felvett zenéről van szó, sokan rögtön fintorognak. Tény, hogy hangzás elsőre fura lehet egyeseknek, de egyáltalán ne igénytelen, demós dolgot képzeljünk el, sőt. Kimondottan jól szól a cucc! Kreep maga vett fel mindent, a cucc keverését pedig Worros (Internal Aeon) végezte. A gitársound bivalyerős, töményen szól, kiadja a riffek ízét. A dob is kiváló, azért a mai dobprogramok messze jobban szólnak mint a régen elérhető dobgépek. Az ütemek mind feszességben, mind témákban illenek a zenéhez, színesek. Az elvont, gépies artwork-ről, ami megadja a lemezhez hangulatát, szintén Worros gondoskodott.
Öt dal található az EP hosszúságú lemezanyagon. Jót tett neki az idő, sokkal összeszedettebb, mint az egy évvel ezelőtti videókon. Rövid, rideg intróval indít a címadó dal, a Prepare To Meet Your God, és szép lassan felvonultatja a lemez összes kellékét. Fogós riff, szaggatott gitár, egy kis szinti majd dallamos téma. Ezután jön a lemez legjobbja, a laza, elszállós Hypercharged Detonator. Ez a nóta minden túlzás nélkül az egyik legjobb amit a műfajban hallottam. Mind az elektronikus dallamok, mind a szinti-szőnyeg szerű témák mennyeiek. A fő riff belemászik az agy legmélyébe, fészket rak magának hogy aztán a legváratlanabb hétköznapi pillanatokban előrepüljön. A perfekt dob teszi teljessé az egészet. Hogy egy kis negatívumot is említsek, a nóta vége felé az egyik téma nekem túl sok, tűl prüntyögős, persze lehet nálam van a hiba. A marha hangulatosra effektezett dobbal indító Starbright is viszi tovább a megszokott vonalat, de a középen található indusztriális rész a csilingelő gitárral, valamint a végén levő rövid ambient szerű cucc tovább növeli az anyag szinességét. A Suffer.ION leginkább a kettes számhoz hasonlít, hasonlóan slágeres, erre egyébként klipp is készült, amiben a svéd Causing Chaos zenekarból egy Lave nevű arc vokálozik. Az anyagot a The Hive Mind zárja, odabaszós dobbal, néha Devin Townsend-re emlékeztető elborult témázással, és a végén scifi-horrorba illő rideg szinti témával.
A műfajjal ismerkedőknek ideális belépési pont ez a lemez, leszeded, meghallgatod és kiderül bejön-e a djent. A sok pozitív külföldi visszajelzés mutatja, hogy kinn is minimum korrekt az anyag, itthon viszont kiemelkedő ebben a stílusban. Aki megelégszik az mp3 formátummal az ingyen letöltheti, aki viszont támogatni is szeretné a tehetséget az 6$-ért Lossless formátumban is beszerezheti. A jövő tavasszra tervezett új anyag remélhetőleg album hosszúságú lesz! 4/5