Mi kell ahhoz, hogy egy zenekar kult bandává váljon? Egyszer: olyan zenét kell csinálnia, ami a műfajában kiemelkedő. Másodszor: ha nem is annyira egyedülálló a muzsikájuk, legyenek olyan momentumaik, megmozdulásaik, amik miatt a szubkultúra kedvelői a zenekart el tudják helyezni valahol. A Weedeater kultusz státuszának oka inkább az utóbbi kategóriában keresendő, hiszen kevés formáció mondhatja el magáról, hogy a frontembere arról híres, hogy elvétve berókázik koncert közben, és neki köszönhetően a triótól elvárt 30 lábujjból egy hiányzik, hiszen Dave Collins, alias Dixie a kedvenc shotgunjával játszadozva (!) ellőtte a nagy lábujját. Azt azért elmondhatjuk, jobban pengeti a négyhúrost, mint céloz.
A stílus a manapság hazánkban is egyre nagyobb létjogosultsággal élő doom, sludge, stoner mixként nevezhető súlyos zajmassza, amit egyébként élőben is megcsodálhatunk április 25.-én a Tündérgyárban, ahol a Zoroasterrel, és Hawval lépnek fel.
Különösebb csicsázás nélküli zúzda, szigorúan a középtempó dominanciájával, bár Weedeaterék manapság hajlamosak a gyorsabb pengetésekre is, de a Jason… The Dragon sem lett egy bespeedezett ámokfutás. Mondhatnánk nomen est omen, de most vagy a kelleténél több, vagy kevesebb spanglit pöppentettek el Dixiék, mert az új album jónak jó, de a Sixteen Tons, vagy a God Luck And Good Speed sokkal inkább összeszedettnek tűnt.
Ennek a legfőbb oka az, hogy a lemez tíz száma közül gyakorlatilag négy, töltelékként van fent (a legérthetetlenebb a Palm And Opium hawaii hula-hula hangulatú izéje, de a záró Whiskey Creek bendzsózgatásán is ki lehet akadni), és korábbi jó szokásaiktól eltérően a legtöbb szám hossza is leredukálódott három- négy percesre, az egész album így valamivel több, mint fél órásra sikeredett. A rövidebb számok sem rosszak, de ott motoszkál bennem a hiányérzet a számvégeknél, hogy lehetne ezeket a tufa riffeket ismételgetni egy párszor, a klasszikus Weedeater örökség idézéseképp.
Azért ott van az album címadó Jason.. The Dragon ami klasszikus doom, drone hangulatú középtempós hat perces tétel, és hátán viszi a lemezt. A rövidebb számok közül a már-már punkos gyorsassággal kombináló Mancoon, vagy a mély, és lassú Long Gone viszik a prímet. Emellett van még egy Kyuss hangulatot árasztó klasszikus stoner dal a Homecomming személyében (szintén pozitívum), a Hammerhandle, és a Turkey Warlock, és ezzel ki is fújt az album érdemi része, mert például a March Of The Bipolar Bear címen futó egyperces dobszólót, vagy a már fent említett Whiskey Creek, Palm And Opium kettőst nehézkes komolyan venni.A Jason.. The Dragon nem lett rossz album, de egészében elég csélcsap. Weedeaterék hozzák az elvárhatót, és valószínűleg az olyan riffek, amik pl. a Mancoont is díszítik, a kisujjukban van, de szinte látom magam előtt, ahogy egykedvűen intenek a stúdióban, hogy „jó lesz ez így, ahogy van”. Ettől függetlenül nem hiszem, hogy ez a lemez bárkit is eltántorítana az április 25.-i bulitól, aki oda van a hosszú, mély és szénné sztóndult riffekért (az album töltelék számai remélhetőleg kimaradnak), a katasztrófa turistákat meg mégannyira se, akik egy kósza csandázást, vagy egy ellőtt nagy lábujj helyét akarják látni.