RockStation

Monuments (UK), VOLA (DK), Kadinja (FR), Atlas Northcore (FIN), Orient Fall, 2018.10.22. @Supersonic - Blue Hell @ KVLT

VOiLA, mekkora zene!

2018. október 27. - sebiszabi

44890241_10155508961771114_6055698553563512832_o.jpg

Idejét nem tudom, hogy mikor volt olyan utoljára, hogy két nap egymás után is koncertre megyek. Családos emberként ez tényleg nagy dolog. Bizony. Vasárnap este egy zseniális Caligula's Horse buli a Dürer-ben, ma pedig a Monuments a Yuk-ban. Mondjuk még sose voltam a Yukban és hát meg kell mondjam csoda a hely...van lelke a helynek, na. A kapunál Csiga Úr osztja jegyellenőrzés után a pecsétet, pacsi és pár politikailag teljesen inkorrekt sztori megosztása után bevetem magamat a Kék Pokolba.

A terveknek nagyjából megfelelően a VOLA kezdésére értem be, aminek új lemezéről szépen lemaradtam, így előtanulmányi követelmény csak részben volt meg, mert a korábbi lemez, az Immazes volt ismert számomra. A lényeg, hogy ezért kell időben érkezni koncertre, mert ilyen csodabogár zenekarokkal tud élőben találkozni az ember, mint a VOLA! Hangulatos, itt-ott ambientbe hajló matekos zenéjük amúgy sem egy nehezen emészthető valami, de a szinti futamokkal még inkább közelebb hozták a népekhez az elszállós muzsikájukat. A dán kvartett új lemezét már hazafelé adta a Spotify a kocsiban, erősen ajánlott mű - akár még egy írást is megérne...A publikum is igényelt volna tőlük még egy dalt legalább, de a menetrend feszes, nem fért bele.

44431743_10161000600215054_6676962514913198080_o.jpg


Mintegy húszonöt percnyi színpadi szerpácsolás után végre a brit djent nagymenők is felkúsztak a színpadra, ha már harmadszor-negyedszer sikertelenül skandálták a táncparketten a fiatalok, hogy 'mónyumenc-mónyumenc'. Aztán kis intró, annál nagyobb füst, a mütyür színpadon egymás mellé álltak a zenészek, mintha tornaórán lennénk és elkezdődött a vadulás. Minden zenész kis mozgástartományban mocorgott csak, nehogy kárt tegyenek egymásban és/vagy a technikában, egyedül Chris Barretto használta ki az amúgy sem nagy belmagasságot. Hátha tudok pár képet lőni elv mentén előre igyekeztem, de se fotózni nem tudtam, se élvezni a zenét, mert egyrészt a hangfal alatt egy massza volt a zene, plusz a fiatalok pogóra itták magukat, öreg vagyok én már ehhez, hátrább soroltam.

44576926_10155503033216114_6857064813055442944_o.jpg

Ott már alakult az összhang, de amitől féltem, bejött. Az új lemezen imádtam a dobokat: jól szól, technikás és ötletes. Utóbbi kettő akár itt is meglehetett, de ezt füllel felérni nem lehetett, mert valahol nagyon távol szólt és bántóan gyengén. A többi zeneeszköz úgy-ahogy jól egyben szólt, de dobokra meghaltak a kábelekben. Pedig egy ilyen zene szerintem akkor működik koncerten is jól, ha a technika is egyben van, ez most a Yuk-ban hiányzott. Viszont a setlist, amivel a zenekar érkezett egészen kiváló volt, szóval egészen király buli kerekedett, a népek nagyon jól érezték magukat. Én a hátsó sorokban bólogattam egészen addig, míg a Regenerate előtt guggolásra nem invitáltak mindenkit. Ezeket a jeleneteket én nem igazán élem, ha térdelni, guggolni stb. kell kollektívan. Rajtam kívül azért voltak ezzel még egy páran, mert hirtelen a pultnál nagy lett a forgalom. Még két dal maradt az estében, a vége előtt pár perccel, a tömeg (tényleg sokan voltak) előtt megléptem.

44576989_10155501838066114_7356729810644631552_o.jpg

Jó bulit hozott a Monuments, de láttam ennél már őket erősebbnek: az élvezeti értékéből kicsit elvett a hangzás, főleg a dobsound. De ami pozitív számomra, az a VOLA teljesítménye volt. Két nap, két prog metal buli, így együtt értékelve kissé tömény két este, de mindegyik klubbuli megérte a pénzét.

Fotók: Monuments és VOLA facebook (és nem az esemény helyszínén készültek)

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr2014317081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum