RockStation

Talán majd Ő?: Maybeshewill @ Dürer Kert, 2012.09.30.

2012. október 04. - Ernő Hellacopter

maybeshewilllive1.jpg

Jó szokásomhoz híven minden meghirdetett zenekarba belehallgatok, nehogy lemaradjak valami érdekesről, esetleg pótolhatatlanról, mint az első Isis vagy Mastodon buli. Miután túlestem az ismerkedésen, örömmel konstatáltam, hogy ez a leicestershire-i ötös igazán magas színvonalon nyomja az instrumentális poszt-rockot.

A Dürerben nagy happening zajlott ezen a vasárnap estén, mivel a svéd Nasum is éppen aznap adta a nagyteremben a koncertjét a Black Breath társaságában. Írtam már róla korábban, de ismét megteszem: hatalmas boldogság, hogy bekerültünk végre a turnék vérkeringésébe, Budapest komoly célponttá vált. Persze kell ehhez az olyan sokat látott, a színteret jól ismerő és hiteles arcokból álló brigád, mint az ex-Skalar, jelenleg Phoenix Music Hungary.

Amíg várakoztam a Maybeshewill-re sikerült megnéznem immár harmadik alkalommal a Black Breath-et. Az első találkozásom a zenekarral kellően emlékezetesre és parádésra sikeredett, ez a buli viszont a brutális hangzásáról marad majd emlékezetes számomra, ezt megelőzően így őket nem hallottam megdörrenni, mint ezen az estén. Ha már lehetőséget kaptam, még gyorsan belenéztem a Nasumba, míg a kisteremben a szerelési munkálatok folytak a színpadon. Egy szót tudnék rá írni: Brutális.

Míg a barátaim taccsra vágták hallójárataikat és idegrendszerüket a nagyteremben, én a kisteremben meghúztam magam a terem közepén és végignéztem, hogy az ángélusok mennyire képesek visszaadni lemezeik hangulatát.
Az igen fiatal arcokból álló brigád a rájuk szabott egy- másfél órában csakis öregbítette a stílus hírnevét és sajátjukat is. Igazán profi produkcióval rukkoltak ki és a közönség is, amely teljesen megtöltötte a kistermet, roppant lelkes volt, hatalmas ovációval fogadták a dalokat. A 2011-es I Was Here For A Moment, Then I Was Gone című lemezükről több dalt is hallottam, a többit sajnos nem igazán ismertem még fel, hiszen friss az élményem a zenekarral. Fennállásuk hatodik évét tapossák a srácok, de diszkográfiájukat nézve igen termékenyek és a kezdeti súlyosabb hangzást lassan eltolták az elektronikusabb, emocionálisabb irányba.

maybeshewilllive2.jpg

Nekem mindkét verzió tetszik, de tagadhatatlanul jobban szeretem a súlyos témákat. A színtér ontja magából a hasonszőrű csapatok tucatjait, ezen a téren a hazai zenekarok is igen versenyképesek, de én azért egy kicsit már unom. Így vasárnap esti kikapcsolódásnak a Maybeshewill tökéletes volt és a zenekar is maximálisan kitett magért, de nehéz már újat, mást mutatni ebben a műfajban. Az elmúlt évek során láttam rengeteg instrumentális poszt-rock zenekart, és lassan úgy érzem, az egész összeállt egy nagy masszává. A dalok szerkezete, a hangzás, a stílust jól felismerhetővé és szerethetővé varázsoló melankolikusabb és súlyosabb részek váltakozása nullává redukálja a meglepetésfaktort. Enélkül pedig kiszámítható és unalmas lesz lassan, legalábbis nekem ez a véleményem.

Ettől függetlenül a Maybeshewill egy érett, profi és nagyon szerethető dalokat készítő zenekar, de semmi több. A Neurosis ül a trónon, az Isis utáni üresedés betöltetlen, viszont a Red Sparowes, Russian Circles, Caspian, God Is An Astronaut vonalon hatalmas a forgalom. Ebből a hallgatók profitálnak ugyan a legtöbbet, de kérdés, ennyi zenekart meddig képes eltartani ez a színtér.

A novemberi Caspian bulit nagyon várom, remélem hatalmas sikert aratnak a srácok és tömött teremben játszhatnak, ők az abszolút favoritjaim a jelenlegi mezőnyben, de aztán már valami brutálisabbra vágyom. A Converge majd pont megteszi. A lehetőségért köszönet a Phoenixnek!

A képek nem a helyszínen készültek és a zenekar Facebook oldalán találtuk őket.

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr964818559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum