A legendás svéd progresszív metal zenekar, a Pain Of Salvation 2017 elején adta ki legutóbbi, In the Passing Light of Day című lemezét, igazi újjászületést jelezve a rajongók számára. Ennek a lemeznek a turnéja keretében térnek vissza szeptember 5-én Budapestre, hogy 5 év után ismét egy koncerttel varázsoljanak el minket. A csapatot az A38 Hajón láthatjuk, az olasz Kingcrow felvezetése után.
Legutóbbi lemezével a Pain Of Salvation visszakanyarodott a sokak által dicsért korábbi, súlyosabb hangzásvilághoz, szinkópás ritmusokkal, ragyogó dallamokkal és erőteljes, személyes hangvételű témaválasztással fogva meg a hallgatót.
Az együttes minden alkotásával törekedett arra, hogy azok többek legyenek egyszerű zenénél: komplex, sötét hangulatot árasztó, összetett ritmusok, briliánsan előadott billentyűjáték és erőtől duzzadó ritmusszekció adja a rendszeresen egy koncepció köré felépített albumok zenei vázát, melyre sejtelmes metal dalok, alternatív és progresszív rock nóták fűződnek fel, szívbemarkoló dalszövegekkel. A Pain Of Salvation jól ismert folyamatos újító és kísérletező kedvéről is, amire a viszonylag gyakori tagcserék is hatással voltak. Daniel mellett a csapatnak jelenleg a nemrég visszatért régi gitáros, Johan Hallgren, Gustaf Hielm basszusgitáros, Léo Margarit dobos és Daniel Karlsson billentyűs a tagja.
Számos lemezük közül talán a 2002-es Remedy Lane tekinthető a legnagyobb mesterműnek, ami meghatározta a zenekar arculatát, ám ez nem akadályozta meg őket abban, hogy a 2004-es, mind a mai napig egyik legvitatottabb lemezükkel valami teljesen mást próbáljanak ki: a BE egy rendkívül komplex, progresszív rocklemez lett, amiből szinte minden metal elemet kihagytak. Ezzel együtt a kiadása előtt élőben is előadott, és így egy DVD-n is megjelent album máig emlékezetes és fontos darabja katalógusuknak.
Az azóta eltelt másfél évtized munkás hétköznapokat hozott a zenekarnak: lemezek, turnék és egy-egy rövid pihenőidőszak váltogatta egymást. A 2007-es Scarsick újra visszafordult a súlyosabb zenei alapokhoz, csak hogy a 2010-es és '11-es Road Salt One és Two című lemezek ismét teljesen hátrahagyják ezeket a műfaji elemeket, egy inkább lágyabb, népzenei elemekkel kombinált progresszív rockzenét bemutatva. A Road Salt Two után EP-k és a Falling Home című akusztikus lemez érkezett, majd a Remedy Lane remixelt stúdióváltozata, és egy 2014-es élő felvétele került kiadásra.
Az In the Passing Light of Day ezek után érkezett meg 2017 januárjában. Az egész alkotói folyamatot döntően befolyásolta Daniel közelmúltbeli, majdnem végzetesnek bizonyuló Streptococcus fertőzése. Daniel így beszélt a 2014-es eseményekről: „Az első hó idején kezdődött a kezelés, és már majdnem nyár volt, amikor kikerültem. Akkor aztán újra meg kellett tanulnom például lépcsőzni.. azt azonban nem tanítják, hogy tölts több időt a családoddal, vagy hogy kevesebb időt kéne aggódással és stresszeléssel tölteni. Azt sem tanítják külön, hogy az élet mennyire értékes, és minden pillanat számít. Szerencsére a szívem mélyén én már éreztem ezeknek a dolgoknak a fontosságát. A halál pillanatnyi közelsége pedig bár nem változtatja meg azt, hogy hogyan éljük az életünket, de intenzívebbé tesz mindent, és így emlékeztet saját döntéseinkre. Váratlanul, fájdalmasan és őszintén, de így jut ismét eszünkbe, hogy hogyan kellene élni.„
A Daniel Bergstrand (In Flames, Meshuggah, Devin Townsend) produceri munkájával készült lemez komor és szenvedélyes hangulatú, és egyértelműen az egyik legnehezebb hallgatnivaló, amit a Pain Of Salvation valaha összeállított. A kórházi környezet nagyban rányomta bélyegét a dalszövegekre is, amelyek érintik azokat a belső konfliktusokat, amit az élet és halál között lebegő ember élhet meg. Ugyanakkor a lemez nem csak sötét hangulatokkal dolgozik: „A lemez megmutatja az átváltozás és az elkerülhetetlen szépségét is. És persze a holnapba vetett hitet, a reményt a változásra, még ha akkor ez a remény vékonynak és naívnak is tűnik.”
Az időközben teljesen felépülő, sőt ereje teljében lévő főhős nyár végén indul zenekarával ismét turnéra, amelyen egy több mint 20 éve működő, hattagú olasz progresszív metal zenekar, a Kingcrow kíséri el őket. Ez az együttes idén ősszel adja ki The Persistence című új lemezét. A lemez 3 év elteltével követi az Eidos című előző anyagot, mely egy nagyobb trilógia része volt. A zenekar hangzását progresszív rock, alternatív rock és ambient betétek kombinálása jellemzi. A CD-n és dupla bakeliten is megjelenő album utóbbi változatán 3 bónusz dal is található lesz, melyeket a ProgPower Fesztiválon rögzítettek az Egyesül Államokban.
A koncertről további infók ITT találhatóak.