A mai napon megjelent a debreceni Ghost Toast negyedik nagylemeze, a Shape Without Form, a finn Inverse Records-nál.
Ezen alkalomból készült egy újabb videó, ezúttal az Eclipse című dalhoz.
A lemez elérhető a streaming szolgáltatóknál és a zenekar bandcamp oldalán is.
A lemez dalairól röviden:
A Frankenstein's-t zeneileg elsősorban a filmzenék ihlették, a látszólag teljesen eltérő teátrális zongora intro és az azt felváltó, gyorsabb, zakatolós, matekos részek kerülnek a végén összefércelésre, ahol a főmotívumai egyesülnek a dalnak.
Az Eclipse mottójának azt szántuk, hogy “everything is on the move, until they all stop forever”, vagyis minden mozgásban van, amíg végleg meg nem áll.
Az Y13-at (Yankee 1-3) modern és klasszikus filmzenék inspirálták (mint többek között Hans Zimmer vagy John Williams szerzeményei), próbáltuk úgy megírni és hangszerelni, hogy a szimfonikus zenei betétek és a riffek jobban egybe olvadjanak, mint korábban. A hangminták a Space Men című Antony Daisies (Antonio Margherit) által rendezett, kvázi ismeretlen sci-fi-ből származnak.
A Hunt of life egy Jón Thoroddsen nevű izlandi zeneszerző művének furcsa psy-dub szerű átdolgozása, a hangminták egy Kelly Jenny nevű Youtube felhasználó amatőr videójából származnak. A szöveg egy vadászó hollóról szól.
A Follow mottójának azt szántuk, hogy “follow someone or something you trust, to get through the everyday chaos”, vagyis kövess valakit vagy valamit, akiben/amiben bízol, hogy átjuss a mindennapi káoszon. A cím magyarul “Kövesd”, ami egyben az egyik zenekartag gyermekkori otthonát is szimbolizálja, és számunkra a megpróbáltatásokról, akadályok legyőzéséről és a továbblépésről szól.
Before Anything Happens: Mielőtt bármi történik, érdemes elmerülni a jelenben. A dal esetében a rejtett kis témákban/dallamokban.
W. A. N. T. (We are not them.): A hangminták az 1984 című George Orwell regény Michael Radford által rendezett filmverziójából, illetve a már említett The Hollow Men című versnek a Francis Ford Coppola által rendezett Apokalipszis most című filmben felbukkanó soraiból származnak és ebben a tételben különösen érdemes rájuk odafigyelni.
Bízunk abban, hogy a lemezen hallható zene képes arra, hogy a hallgatóját, ha csak időlegesen is, de kiragadja a megszokott környezetéből és segít számára abban, hogy, ha csak érintőlegesen is, de megkérdőjelezze a körülöttünk lévő világot.
A lemezt a Denevér Hangstúdióban keverte és masterelte Cserfalvi Zoltán (Töfi) és Boros Béla. Artwork: Tod Antal Miklós