RockStation

Megjelent az AWS új dala

2024. április 16. - sunthatneversets

unnamed_2024-03-01t054431_936.jpgFinisben az AWS májusban érkező új lemeze. Itt a harmadik és egyben utolsó felvezető dal az ‘Innen szép nyerni’ albumról, a videóklip pedig Sáfrány Levente nevéhez köthető aki többek között olyan hollywoodi produkciókban dolgozott korábban mint az Oscar díjas “Poor Things” a “Witcher” vagy a “Constellation”. Elindult a lemez előrendelés is, amiből megtudhatjuk, rendhagyó módon társasjátékkal készült a kiadvány.

“Szerettünk volna kipróbálni egy teljesen más képi formátumot, mint amik az utóbbi időben jellemzetek minket így a ‘Senki nincs már ébren’ sok mindenben különbözik az eddig megszokott AWS klippektől. Nem szerepel benne a zenekar, nincs benne zenélős rész, így nagyobb hangsúlyt kapnak a karakterek, a fényképezés és a történet. Levivel a legjobb időben sodort össze minket az élet, nagyon egy hullámhosszon voltunk, és úgy érezzük maximálisan azt valósította meg amit elképzeltünk, nagyon hálásak vagyunk, hogy ilyen profi stáb dolgozott a videón.”

Sáfrány Levente, ( https://lvnt.co/vfx ) videoklip készítő gondolatai a klipről:

“Tudtam, hogy egy narratív videoklipet szeretnék készíteni. Amikor felvázoltam az ötletemet a zenekarnak, mindannyiunk meglepetésére ők is egy nagyon hasonló történetű klipet képzeltek el a számhoz, ezért felkértem Belső Marcell barátomat, hogy írja meg a forgatókönyvet, és végül együtt is rendeztük meg a videót. Ezúton is szeretném megköszönni a közel 30 fős stábnak az emberfeletti teljesítményüket és hogy nem mindegyikük törölte ki a telefonszámomat az utolsó 18 órás forgatási napunk után.

Első sorban az izgatta a fantáziánkat, hogy el tudunk-e mesélni képekkel egy teljesen szürreális környezetben játszódó, de mégis kerek történetet. Ennek a David Lynch borzalmait idéző világnak megvan a maga abszurd, de következetes rendszere, amin belül szereplőink mozognak. Főszereplőnk, Gréta értelmetlen munkát végez egy értelmetlen helyen, ami ellen tudata különböző rétegei egyre nagyobb összhangban lázadnak. Végül húz egy merészet és szembenéz azzal, ami okkal van elzárva. A számnak nagyon erős szövege van, amit mindenkinek a maga módján kell értelmeznie - a klip pedig igyekszik ilyen-olyan játékszerekkel szolgálni ehhez.”

Kökényes Dániel, a zenekar gitárosa és a kreatív koncepció egyik ötletgazdája így mesél az elmúlt hónapok munkájáról, a társasjátékról, lemez grafika koncepciójáról:

"Sokáig sötétben tapogatóztunk, hogy milyennek kell lennie az “új AWS”-nek. Tomival is össze kellett szoknunk és meglátni, hogy mi az az irány, ami neki is jól áll és nekünk is teret enged arra, hogy az eddig tőlünk megszokott hangulat ne vesszen el, de tudjunk kísérletezni újabb, izgalmasabb dolgokkal is. Ahogy sorra születtek meg a dalok és a szövegek, egy adott ponton egyértelművé vált számunkra, hogy nem mehetünk el az elmúlt évek történései mellett és ennek az anyagnak erről kell szólnia, minden mást teljesen bagatellnek éreztünk. Sajnos közben nem csak a zenekar életében, hanem a világban is szörnyű dolgok történnek így a borítóval szerettünk volna hidat építeni a kettő között. Ugyan a dalok hangvétele elég mély és depresszív, mi alapvetően szeretünk humorral és szarkazmussal hozzáállni még a negatív dolgokhoz is. Az “Innen szép nyerni” lemezcím épp eléggé önirónikus ehhez, azt gondolom mindannyian ismerjük azt az érzést, amikor annyira lent vagy, hogy fogalmad sincs innen, hogy fogsz majd felállni.

Először a lemezborító ötlete született meg, ami azt a körforgást szimbolizálja, hogy történik valami nagyon rossz dolog, nagy nehezen kihevered, aztán jön valami még durvább és ez az egész körforgás igazából sosem áll meg, de ahogy a képen is látszik építkezni kell, menni kell tovább. Ezen a ponton éreztük úgy, hogy ehhez a koncepcióhoz muszáj egy társasjátékot csinálnunk. Ebben a társasban olyan zenekaros sztorikat olvashat majd mindenki, amin jókat lehet nevetni vagy éppen kicsit szomorkodni, esetleg átérezni milyen kínos helyzetekbe keveredett a zenekar. Szeretnénk kicsit még közelebb hozni a közönségünket, ez mindig is nagyon fontos volt számunkra. Ezen kívül a játék egyes részei lehetőséget adnak egy társaságnak még jobban elmélyíteni a kapcsolataikat, jobban megismerni egymást. Olyan funkciókkal színesítettük,ami szorosan köthető a zenekar belső poénjaihoz, vagy magához a zenész élethez, így egy kicsit mindenki beleszagolhat, hogy is működik ez a valóságban. A grafikákat Barna Joci (BROWN) készítette. A kezdetektől fogva nagy összhang volt közöttünk és nagyon izgalmas volt látni, ahogy szépen kockáról kockára megszületik a látványvilág, majd sikerült egy elképesztően jó merch kollekciót is megalkotni mindezek mellé. Alig várom, hogy mindenkinek megmutassuk, min dolgoztunk az elmúlt közel másfél évben." 

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr6818382017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum