RockStation

Metalfest Open Air 2011, Csillebérc - 2011.06.03-05. - Második nap

2011. június 07. - Frogfoot

Skyforger


A második napon a kíváncsiság vitt el az első koncertre, ugyanis egy lett zenekar lépett fel a nagyszínpadon. A pagan/folk metalt játszó Skyforgert igazából csak azért néztem meg mert lett zenekart nem láthatok minden nap,de a folk metalt ők sem kedveltették meg velem.
 

 


A technikai szünetet (áramszünet?), a zenekar nem téblábolással és idegeskedéssel töltötte, hanem egy spontán kórusénekkel és közönségénekeltetéssel szórakoztatták a rajongókat amíg a hibaelhárítás tartott. Igaz, hogy a külsőségek miatt megmosolyogtam a zenekart, de el kell ismernem, hogy jó hangjuk van, az énekük erősítők nélkül is megtöltötte a sátrat a közönség pedig örömmel énekelt együtt velük. Megérdemelték a sikert és a nagy tapsot! Még annyit érdemes róluk tudni, hogy a zenekar 2003-ban kiadott egy tisztán folkzenét tartalmazó albumot is és már több komoly elismerésben volt részük.

 

While Heaven Wept


A következő zenekar az amerikai WHW sokkal komolyabb produkció volt. Merész húzás volt a szervezőktől egy ilyen zenekar felléptetése. Epikus és érzelmes egyedi zenéjük nem kimondottan bulira csábító, sokkal inkább el tudom képzelni itthon amint fotelban ülve
hallgatom a 10 percnél is hosszabb számokat - ha olyan hangulatom van.

Talán éppen ezért a zenekar nem ad sok koncertet és meg kell (kellene) becsülni, hogy láthattuk őket.

 

Primordial

Írország legfontosabb metalzenekara a Primordial. Már az a tény önmagában is érdekessé teszi őket, hogy Európa egyik legkatolikusabb országának zenekara népzenével kombinált black metalt játszik. Az énekes külsőségekben megfelel a black metalos elvárásoknak: teljesen befestve  lépett színpadra de ez nem a szokásos tucat black metal (nem is nevezném BM-nak, de majd a hozzáértők kijavítanak), sokkal több annál, ez igényes zene a karizmatikus frontember Alan Averill dühös énekével.

Csak a koncert után éreztem,hogy ez a zene lassan hat, nem könnyű befogadni elsőre elég letaglózó, de nem a brutalítása miatt hanem mert kell hozzá egy kis idő.
A hangzásnak köszönhetően néha kicsit összefolyt az egész, de a hangulat így is átjött. Ezt a szép számú közönség is érezte az énekes könnyedén beindította őket, nem nagyon kellet biztatni a rajongókat.
 


Nem vagyok black metal rajongó, de el kell ismernem ez egy nagyon-nagyon jó koncert volt, szombaton a Primordial minden zenei babért learatott!

 

Stormwitch

 

Dallamos heavy metal zsabós-fodros ingek, fekete romantika. A Stormwitch hihetetlen népszerűségnek örvendett nálunk a '80-as évek közepén. Az első nyugati (akkor: nyugat-német) zenekarok egyike volt amely nálunk turnézhatott és a magyar közönség nem felejtette el őket, a népszerűségük kitart a mai napig. Nem igazán értem miért, mert a zene átlagos, a színpadot sem szántották fel és az énekes is ittasabb volt a kelleténél mégis úgy ünnepelte őket a közönség mint a legnagyobb sztárokat. De ha a közönségnek tetszett és jól szórakoztak akkor minden ok... én inkább más elfoglaltságot kerestem magamnak a RockTV színpadnál ahol a Magma Rise zenélt, őket már láttam a Voivod előtt és a doom metalra szavaztam a fekete romantika helyett és nem is bántam meg.

 

Arch Enemy

 

Végre a kedvem szerint való zene! Egész nap ezt a koncertet vártam a legjobban. A zene és a hangzás rendben volt,a színpadkép és a világítás is jó, az énekesnőnek elképesztő hangja van (hogyan jönnek ki azok a hangok abból a kis nőből?), ez a zenekar "ki van találva". De valami nem stimmelt. Eltelt egy kis idő mire rájöttem mi is a gond, itt nem egy
zenekar volt a színpadon hanem négy zenész és egy énekesnő. És ez így is maradt majdnem a buli végéig, csak az utolsó számoknál kapták össze magukat és akkor vált igazán zúzóssá a buli. Sajnos csak a végén mutatták meg, hogy mi lett volna ha...
 

 


Nem volt ez rossz koncert, inkább csak egy kihagyott lehetőség. Ha történtekhez hozzáveszem a délutáni dedikálás primadonnás lemondását már biztos vagyok benne, hogy történt valami aminek a rajongók itták meg a levét.

Sajnálom mert nagyon vártam őket, igazán zúzós koncertre készültem és a zenekarnak nem kellett csalódnia a magyar közönségben!

 

Sabaton

 

Erről a buliról csak röviden írok mert a zenekar újdonságot nem mutatott. Nem olyan régen láttam őket a C202-ben és az ott látottakhoz képest csak a Joakim Bróden által ígért pirotechnika volt új, ami látványosabbá tette a bulit, de új szám vagy olyasmi amit eddig nem látott-hallott tőlük a magyar közönség nem volt. Persze így is hatalmas sikert arattak, elhiszem, hogy szeretik Mo.-ot és a magyar rajongókat, kevés zenekar kap ekkora ovációt és ünneplést a közönségtől.

Ez már a sokadik Sabaton koncertem volt és  természetesen már nincs meg az újdonság varázsa, továbbra is kedvelem őket és jól éreztem magam a bulijukon de őszintén remélem, nem jutnak a Guano Apes sorsára akik a szinte folyamatos magyarországi koncertezéssel egy idő után kissé "elkoptak". Lehet, hogy eljött a pihenő ideje.

 

beszámoló: Frogfoot
képek: Réti Zsolt
/még több Primordial, Stormwitch és Arch Enemy kép a képgalériában /

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr22964880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum