RockStation

Glenn Hughes @ Bécs, Simm City, 2017.02.16.

2017. február 20. - rockstation

glenn_hughes_becs_1.jpg

Vannak dolgok, melyekre az isteni adottságon kívül semmi sem szolgálhat magyarázatul. Miközben ugyanis azt látjuk, hogy a hatvanas-hetvenes korosztály döntő többsége Don Dokkentől David Coverdale-en át Ian Gillanig rengeteget vesztett hangjából, vannak olyan kevesek is, akik mintha csak egyre jobbak és jobbak lennének az idő előrehaladtával. Ronnie James Dio mellett ebbe a kategóriába tartozik Glenn Hughes is, aki annak ellenére is top formában van, hogy idén tölti a 66-ot, illetve igen komolyan és sokáig pusztította is magát a korábbi évtizedekben. Ennek ellenére a mára egy kedélyes, öreg hippi személyiségét magára aggató Glenn simán szembeszállhatna fiatalkori önmagával is, a verseny lefolyása pedig korántsem lenne egyértelmű. Vagy, hogy egy tök egyszerű, mégis sokatmondó dolgot említsek: miatta tuti, hogy nem kéne kihagyni a programból a Child in Time-ot ma sem. Persze Ian Gillant sem akarom bántani, hiszen maximális tisztelet illeti mostani teljesítményéért őt is, Glenn azonban énekesként ma már abszolút más ligában mozog.

Ráadásul Resonate címmel nyolc év szünet után tavaly kiadott szólólemeze is bomba formában mutatta, így ez a bécsi este abszolút kihagyhatatlan volt bármely Deep Purple-rajongó számára (nyilván nem véletlen, hogy hazánk talán legnagyobb DP-fanatikusa, a Cry Free frontember Scholtz Attila is ott csápolt az első sorokban).

Glenn előtt egy 2013-ban alakult angol csapat, a női dobossal felálló Stone Broken melegített, akik az általam elcsípett hangfoszlányok alapján leginkább a Nickelback-vonalon próbálnak nyomulni. Sajnos kb. fél perccel azelőtt sikerült bejutnom a terembe, hogy elhangzott volna a „Thank you, good night!” így túl sokat nem láttam belőlük. Majd legközelebb.

Az előzetes setlistek alapján nem számítottam túl hosszú bulira Glenn Hughestól, hiszen a turné korábbi állomásain, és mint később kiderült, ezen este is mindössze 13 nóta volt terítéken, a dalokba beiktatott jammeléseknek, illetve Glenn sokszor bő lére eresztett, a szeretet fontosságát hangsúlyozó konferanszainak köszönhetően végül így is 100 perc fölé csúsztunk. Amit pedig a bevezetőben írtam Mr. Hughes-ról, annak maximális tanúbizonyságát adta élőben is: egyszerűen zseniális volt, ahogy a faszi gyakran 20-30 centikről, ellenállhatatlan erővel énekelt a mikrofonba, függetlenül attól, hogy a csak rá jellemző magasakat hozta vagy a középtartományokban mozgott. Ráadásul mindezt úgy, hogy közben megfázással küzdött, így gyakorlatilag majd’ minden dal végén kénytelen volt a hetykén a nadrágzsebéből félig kificcentett zsebkendőhöz nyúlni.

glenn_hughes_becs_3.jpg

A program persze zeneileg is nagyon egyben volt: Glenn bőgőzése tökéletes összhangban dohogott Pontus Engborg vadállat dobolásával, így a dalok kifejezetten dögösen és húzósan szólaltak meg. Pontus a Mick Brown-Kottak-Mickey Dee iskolát képviseli, azaz egy látványosan és hatalmas erővel ütő, ízig-vérig rock and roll dobos, így gyakran azon kaptam magam, hogy Glenn helyett kifejezetten őt figyelem. A turnén eredetileg a Resonate lemezen szereplő, illetve annak kapcsán produceri feladatokat is ellátó Soren Andersen gitározott, és állítólag Bécsbe is megérkezett, végül azonban valamiért haza kellett repülnie Dániába, így ezen az estén egy fiatal, beugró gitáros nyomta az öreg mellett, akinek személyazonosságát sajnos nem sikerült kiderítenem. Persze fülig érő vigyorral, és roppant feelingesen játszott, és ugyanúgy igazi rocksztár-fazon, ahogy a többiek is, nem mellesleg pedig a hammondos Jay Boe-val együtt király vokálokat pakolt a dalokba.

A koncert kiválóan szólt, így tényleg már csak az volt a kérdés, lehet-e olyan dalcsokrot összeállítani Hughes tekintélyt parancsoló életművéből, ami után nem marad hiányérzet az emberben. És bár nyilván semmilyen szett sem lehet tökéletes vagy teljes (részemről most is a Seventh Star dalai hiányoztak), ez a koncert így is kerek egész volt. A Hughes-szólókról természetesen a friss Resonate volt hangsúlyos, hiszen erről 3 dal is bekerült a repertoárba (kezdésnek a Flow, majd a Stumble & Go, végül a ráadás első számaként a Heavy). Ezeken túl volt még Can’t Stop the Flood és Soul Mover, a többi pedig Glenn egyéb formációitól hangzott el. A legnagyobb ovációt természetesen a Deep Purple dalok kapták (Gettin’ Tighter, Might Just Take Your Life, illetve a Tommy Bolinnak és John Lordnak küldött You Keep on Moving, majd a záró Burn), de a két Black Country Communion-ra (One Last Soul és ráadás előtti utolsóként Black Country) is igen hevesen reagált a közönség. Az egészen korai, Trapeze-időket csak a Medusa képviselte, a 2001 előtti szólólemezekről pedig semmi sem fért be.

glenn_hughes_becs_2.jpg

Glenn mind dalszerzőként, mind pedig előadóként is remek formában van, ez nem is lehet kérdés; ráadásul nagyon úgy tűnik, hogy esze ágában sincs leállni, így remélem, hogy sok kiváló koncerten fogunk még találkozni. Amíg ezt a szintet hozza, addig bármikor, bármilyen zenekarban vevő vagyok rá.

BESZÁMOLÓ: KISS GÁBOR. FOTÓK:  Amanda Peniston-Bird/Simm City.
További képek a koncertről ITT.

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr3912274493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum