Egy héten belül hatalmasat növekedett a legutóbbi Metallica nagylemez, a Hardwired... To Self-Destruct eladási mutatója. A thrash veteránok tavalyi korongja persze nem valami csúcs-ütős kislemezdal miatt pattant meg, mint a pöttyös labda, hiszen már a megjelenéskor mindegyiknek saját kisfilmje volt, egyszerűen csak egy sokak számára más ismerős üzleti fogás áll a háttérben...
...ami nem más, mint a "jegy mellé adunk ajándékba egy CD-t is" marketing, melyet már a Red Hot Chili Peppers is ellőtt a legutóbbi lemezénél, a tavalyi The Getawaynél (illetve az azt bemutató, nálunk nyitó turnénál), de a Black Sabbath The End turnés ajándék lemeze sem csenghet idegenül többeknek. A Metallica a májusban startoló USA-turné belépői mellé társítja be a korongokat, melynek az elővételes vásárlása a napokban indult el.
Na, de lényeg a lényeg: ennek köszönhetően a kétlemezes Hardwired... To Self-Destruct hirtelen 81000-es példányszámot generált, ami majd' 200%-os emelkedést jelent az előző heti értékesítésekhez képest, így a Billboard 200 második helyére lőtte fel magát az anyagi tekintetben egyébként sem sikertelen dupla korong.
Ügyes, vagy ügyes? Ügyes!