RockStation

Tankcsapda - Liliput Hollywood (2019)

Ez lenne a legnagyobb hiba?

2019. október 15. - KoaX

liliput.jpg

Harminc évet lehúzni egy munkahelyen marha sok idő. Egy zenekarban ennyit lehúzni sem kutya, és tutira megviseli az embert, akármennyire is szereti. Tizennégy albumot összehozni, amiből jó pár darab klasszikussá válik az évek alatt, szintén nem semmi dolog. Az új Tankcsapda album, a Liliput Hollywood a megjelenése napján platina lemez lett. Mi is meghallgattuk.

A három kedvenc albumom a debreceni triótól a Connektor :567, Jönnek a Férgek és a Mindenki Vár Valamit. Ebből látszik, hogy azért eléggé széles spektrumon mozgok Tankcsapda ügyben, eléggé befogadó vagyok. Azonban a "fekete" album utáni időszakkal nem tudok mit kezdeni. Nem hibáztathatom Sidit, hiszen a Minden Jót még Cseresznyével készült, de már azt is eszméletlen gagyinak tartottam, sőt nagyon sokig úgy gondoltam, hogy a zenekarnak az a leggyengébb anyaga. Az október 14-én megjelent a Liliput Hollywood viszont felülírta ezt az elképzelést.

Én próbálkoztam, igyekeztem, újra és úja hallgattam, de nem tudok mit kezdeni ezzel a lemezzel. Nem tudok egyszerűen napirendre térni a rockabilly-s, GNR-től koppintott gitár témákkal. Nem tudom feldolgozni azt, hogy a "pattanásos, szandálos, hasitasisok" menjenek előre. Azt hittem az Alföldi Gyerek után kényelmetlenebb dalok nem születhetnek, de mégis sikerült. A Szevasz Öcsém egy olyan propaganda dal, egy rendkívül igénytelen klippel megáldva, amit nem tudok hova rakni. Azért sem, mert nem hiszem el, hogy egy olyan ember, aki megírta a Kicsikét című szerzeményt, vagy a Bárányt, az ennyire szar kín rímeket írjon. Az örök kedvencem a lemezről, többszöri hallgatás után sem hiszem el, hogy ilyen rákerülhetett a korongra "Akinek az élet célja a robbantás, annak nem rockbandás a pólója" Erről egyből a WTF kifejezés jutott eszembe, és nem bírtam napirendre térni efelett a sor felett. Nem tudom elképzelni, hogy milyen volt az a szöveg, ami nem ment át a rostán, ha ez átjutott rajta. A dal végén pedig az a black metalos hörgés.... Az Ülj Le Mellém című dalban bíztam a címe alapján, de csalódnom kellett, hiszen az akusztikus gitár ismét előkerül és olyan sablonos szövegeket tartalmaz, amivel egyszerűen nem lehet mit kezdeni. Igazából ezt a dalt úgy tudom elképzelni, hogy valamilyen hitgyülekezet énekli vasárnap a délelőtti Isten tiszteleten.

tankcsapda3.jpg

Értem, hogy az ember változik és nem lehet dühös harminc éven keresztül. Harminc év alatt kiöregedtek, mondta haver. Ez szerintem, egyszerűen hülyeség, nincs ilyen, hogy kiöregedik az ember. Ha így lenne, akkor a Black Sabbath nem írta volna meg anno a 13 albumot, a Metallica nem csinálta volna meg a Death Magnetic-et (igen, nekem bejön) vagy csak nézzük az idei évet. Jött egy mindent elsöprő Tool album és egy Rammstein, ami szintén kiemelkedően jó. Ha ezek a zenekarok X év után is tudnak annyira színvonalas dalokat írni, akkor nem hiszem el, hogy másnak ne menne. Egyszerűen az, hogy harminc éve zenél az ember (sikeresen), arra nem lehet kifogás, hogy elnézzük a gyengét neki. 

Aztán lehet, hogy csak én vagyok a hülye és mindenki más imádni fogja az albumot, lehet az is, hogy a fiatalabb korosztálynak most már erre van szüksége, de ezzel engem csak arra sarkalnak, hogy az új, aktuális felállás zenéjét abszolút ne hallgassam. Igazából, mióta lelépett Cseresznye, egy kezemen meg tudom számolni hányszor hallgattam meg önszántamból az újabb albumukat. Még a két elhunyt rajongó emlékére írt dallal sem tudok mit kezdeni, pedig próbálkozom folyamatosan, és keresem a jót a lemezen, de nem találom. Sablonos, kiszámítható, nem nekem való ez már.

25kop.png

Béke, Szeretet, Metal

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr6715223410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Naki vagyok kerdojel 2019.10.15. 16:54:46

Kicsit offtopic, de kapcsolódik a cikkhez: az új Rammstein album valóban kiemelkedő, csak a másik irányba (egy kalap fos) - mindamellett, hogy van rajta 2-3 jó szám.

inteligencs elenzeki 2019.10.16. 10:55:12

Sosem voltam tancsapda rajongó, kicsit mindig olyan mesterkélt volt.
Ne akarjon valaki egyszerre bölcs öreg filozófus, és rocker lenni. Még idősen sem.

Yoss 2019.10.16. 11:11:35

Hát ez az album nekem sem jön be túlzottan, de azért Sidit megvédeném, az előző két album vele (A dolgozzátok felt hagyjuk, az más tészta) nagyon jó volt és sokkal jobb gitár témákat csinált, Cserkó a közelébe sem jöhet. Pedig őt is kedveltem. Ja, a Death Magnetic nekem is nagyon bejön, de elég sokszor meg kellett hallgatni, mire ráéreztem. Azt most meg az egyik kedvencem lett a Metallicától.

Yoss 2019.10.16. 11:19:16

Úgy tűnik ez lesz a Csapda St Anger-e :)

Tomi0116 2019.10.16. 12:21:59

Végre tetszik valakinek rajtam kívül a Connektor album!!!!! Az egy tényleg tökös lemez volt. Egyébként nekem borzasztó tingli-tangli a banda már nagyon rég óta. Nem kezdem fikázni ezt az új cuccot mert nem hallottam, de annak viszont örülök, hogy lassan rájönnek hogy gagyi.

we dont want arabs here..So what 2019.10.16. 12:40:24

Tankcsapda? Sosem volt jó zenekar :) lelkes amatőrök, erős dadaista beütésekkel..

moRtiZ 2019.10.16. 13:52:31

Borzalmas lett az új album, végighallgattam 3x , egy sort se tudok belőle visszaidézni, holott Agyarországig bezárólag kb. a 95%-át vágom a TCS szövegeknek.

Trottervoltam 2019.10.16. 13:58:42

Volt nemrég egy cikk, amiben kifejtették, hogy ők nem a Motorhead, hanem a Metallica akartak lenni anyagilag. Hát, rendben, ez bejött. A fekete lemez után a Metallica lemezei között is ritkán lehetett hallgathatót találni, a TCS-nél is. Lemmy meg legendaként és hivatkozási alapként hallt meg. Ugyanannyir vitt magával a sírba, mint majd a Metallicás fiúk fognak.

Amúgy meg, Lemmy is csinált időnként lazább, akusztikus dalokat, nem kell dühösnek lenni mindig. Lehetsz laza, szőröstökű profi, de ne legyél izzadságszagú és közhelyes. Sajnos úgy tűnik ezt a csapdát (khm) nem tudták kikerülni a debreceniek....

Winter01 2019.10.16. 14:11:52

@Tomi0116: Akkor hárman vagyunk, a Connektor nekem is egyik kedvencem!

Nem tudok ítéletet mondani az új albumról, mert már meg se hallgatom... nálam az Alföldi gyerek kiverte a biztosítékot, onnantól kezdve bármi ami Tankcsapda, elkerülöm... hosszú éveken át jártunk tesómmal a Vármeeting-re, ahol az esetek legnagyobb részében felléptek... már oda se megyünk, amikor fellépnek... lagymatag és üres lett a zenekar.
Kár értük, jó ügynökök voltak.

(A Rammstein szerintem is robbantott a pozitív értelemben! :D )

instant vízpor 2019.10.16. 14:19:14

Talán A gyűlölet a régi c. számban van az a hörgés effekt, azon a ponton én éreztem kínosan magam.

Geza16V 2019.10.16. 16:26:17

A rock kb. attol a pillanattol halott, amikor elkezdtek hasznalni az Autotune-t es a klonjait. Tankcsapda... Dream Theater... No comment.

errrrrrrrrr 2019.10.16. 16:56:03

Elszaladt velük a ló. Fejes pökhendi nyilatkozatokat tesz, hogy mekkora királyok, úttörők és a hazai rock csúcsán ülnek, mert ők aztán mindenben a leglegleg. Miközben a szponzorok fenekébe bújva írják a minden szinten fos slágereiket. Gyenge szöveg, gyenge zene, a klip pedig értékelhetetlen.Nyilatkozataik alapján még a Sidi gyerek a legnormálisabb. Régóta hanyatlott a Csapda, most már el is süllyedtek a mainstream mocsarában. Szomorú, mert a régi albumokat szerettem és rengeteg koncertjükön megfordultam mindenfelé az országban.

joeperry · http://joeperry.blog.hu/ 2019.10.16. 17:08:54

Aki képes Liliput Hollywood címmel kiadni egy lemezt, abból bármit kinézek. Most komolyan, ezért még a Hooligans is elszégyellné magát. Engem amúgy az Elektromágnessel vesztett el a Tankcsapda, azzal a számmal vagy harminc emeletet esett a színvonal, a műmetálos Cseresznye-pótlék pozőr csak hab volt a tortán.

Péter Csurja 2019.10.16. 19:26:24

Engem nem nagyon érdekel más véleménye
,de nálam teljesen rendben van az egész album.A tagokkal kapcsolatban sincs negatív véleményem,remélem még nagyon hosszú ideig tudják ezt a színvonalat hozni!

Count Adyn 2019.10.16. 19:38:31

Az én kedvenceim a Ha zajt akartok, Agyarország, Élni vagy égni. Pont lefedik középsulis időszakomat :D Még a Rockmaffia elment nálma, de onnantól felejtős az egész :) Nembaj van elég régi szám meg emlék ami elég egy életre:)

Wing Angell 2019.10.16. 22:15:56

Hát nem a csúcsok csúcsa az új album, de kérem lehet a Lukács után csináni. Itt van 30 éve és korrekten nyomja. Ha nem tetszik nem kell Csapdát hallgatni, oszt kész.
51 évesen milyen dühöt vártok el tőle? Sok más ember 50 évesen már meghalni készül nem koncertezik.
Voltak már ennél jobb albumok ez igaz. És akkor mi van?
Megfogjuk hallgatni a következő és az azt követő albumot is.

Kőműves Kellemetlen 2019.10.17. 05:02:29

Mondjuk az tök ciki, ha valaki a te írástudásoddal bármi kritizálni mer.
Kb. egyetlen hibátlan mondat nincs az egész firkálmányodban, kb. olyan, mintha nekiállnál zenélni nulla ritmusérzékkel és hangszertudással, totál fakezűen.

A magyarban egyébként csak a címek ELSŐ betűje nagybetű, te isten barma. A legalapvetőbb helyesírási szabályokat sem ismered.

Szóval el lehet fogadni a kritikát valakitől, de nem olyantól, aki a te szinteden van.
Aki ennyire hülye hozzá, az inkább ne írjon.

Kőműves Kellemetlen 2019.10.17. 05:12:18

@Yoss:
Cseresznye meglehetősen fakezű gitáros volt (a lemezekre a szólókat szerintem Lukács játszotta fel, nem véletlen, hogy koncerteken köze nem volt a szólóknak a lemezeken lévőkhöz), de Sidi egyszerűen nem a Tankcsapdába való. Nem az ő világa ez, az a langyos fos való neki, amit a Zanzibárral csinált.
Más kérdés, hogy ő sem valami jó gitáros, bár Fejes is jobb üzletember, mint amilyen dobos.

@Péter Csurja:
Most ezt vagy színvonalat?

@Wing Angell:
Maradjunk annyiban, hogy 30 éve nyomja. A korrektent azért hagyjuk. Már 15 éve semmi értelmes nem jelent meg tőlük.

"Sok más ember 50 évesen már meghalni készül nem koncertezik."
Te valamikor időszámítás előtt 2000 környékéről írsz? Merthogy akkoriban valóban az 50 éves már halálhoz közelinek számított, ma ez azért inkább 80 év.

Az embernek tudnia kellene időben abbahagyni. A Tankcsapda már rég túl van ezen az időn.

Fairy Girl 2019.10.17. 13:34:47

@Péter Csurja: én is így vagyok vele. Nekem alapvetően bejön. Nem tökéletes, oké, de simán hallgatható, és zeneileg nekem most pont hogy visszahozta sok helyen a korábbi TCS feelinget, amit mondjuk az előző kettő album nem mindig mutatott.

Egyébként a Connector nekem is az egyik kedvencem!

A cikkírónak köztünk szólva (a véleményegyeztéstől vagy különbségtől függetlenül) javasolnék legalább egy Word helyesírás-ellenőrzőt, mert eléggé full tele van hibával a szöveg :(

Slepy 2019.10.20. 17:15:04

A mai napig a Jönnek a férgek a legjobb albumuk és több mint valószínű hogy az is marad.
Többen írjátok mikortól nem követitek a csapda munkásságát, nálam ez akkor jött el mikor az Örökké tart című szerzeményt öntötte magából naponta többször is a mainstream rádió.

Sirinwara 2019.10.21. 13:53:55

A Tankcsapda nekem sose tartozott a kedvenceim közé, pedig Debrecenből származtam el s ott kábé kötelező volt szeretni, középsuliban pláne. Viszont annyit a javukra tudnék írni, hogy van összesen egy, de inkább két albumnyi frankó számuk, sőt, ha hozzáveszem az Eleven koncertalbumot, akkor majdhogynem három. A gond az, hogy ezek a jó számok kb már tíz-tizenöt éve elapadtak (nálam az Agyarország tette be a kaput), azóta egyszerűen semmiről nem szólnak a szövegek és kínos az egész. Nem beszélve arról hogy amíg tiniként nem zavart, hogy nincs nagy gitár kb egyik albumon se, addig harminc éves fejjel már gáznak tartom Sidi álrock témáit, hiába szimpatikus, mint ember. Sajnálom, hogy nem tudta levetkőzni a Zanzibáros múltját, mert ameg régen (nekem legalább is) a szöveg meg a kvintek elvittek számokat, ma már se ez, se az nem megy.
Persze ők akkor is meg fognak élni, ha countryt vagy bossa novát játszanak, mert van annyi rajongójuk, de zenei szempontból ezt már legalább 12-15 éve prímán abba lehetett volna hagyni...

Wedgend 2019.10.30. 13:33:34

Számomra akkor váltak elképesző kínossá, hogy miután írtak egy halál komoly odamondogatós számot arról, hogy ők mennyire nem adták el magukat és aki szerint igen az kapja be (Köpök rátok), képesek voltak a klippet a főszponzor MOL olajfinomítójában felvenni és nem esett le nekik, mekkora öngól.

Ezzel annyival jól jártam, hogy amit azóta műveltek, mint a téáenká, alföldi gyerek, szevasz öcsém, világ posztol (amúgy az AWS 5 éve írt egy hasonló nevű számot, de ők se játszák már, gondolom érzik hogy gáz) nem tudott felidegesíteni legalább.

Én azt gondolom, hogy az a fő bajuk, hogy valahol érzik, hogy ez az "egyszerű rocker gyerekek vagyunk vidékről" image valahol ellent mond annak, hogy országos és multicégek szponzorálják őket, ezért kell megállás nélkül is ezzel foglalkozniuk, interjúkban, dalokban meg külsőségekben is.
5-10 éve Lukács Lacinak nem volt gáz kiállni egy sima pólóban és farmerben a színpadra, most már felvarrós farmerdzseki, szakadt farmer, fejkendő és tornacipő kell neki, hogy mindenki lássa hogy ő a rocker..
Egy trónok harca idézet jut csak eszembe: "Any man who must say, "I am the King", is no true king"

zenbubu 2019.11.12. 20:25:18

Szerintem az utóbbi évek legjobb TCS lemeze, tök rendben van az egész, koncerteken nagyon tud működni, a címadó, meg a Megölni engem a csúcs!
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum