Tegnapelőtt reggel érkezett meg Göteborgba az Iron Maiden turnérepülője, az Ed Force One. Miután lerepült 123 000 kilométert és érintett 45 várost kicsi bolygónk hat kontinensén, a svéd városban adták vissza eredeti rendeltetésének a Book of Souls turné hivatalos járművét. Hogy mi ebben a magyar vonatkozás? Az is kiderül a Flightradartól átvett írásunkból!
Mielőtt az Iron Maiden saját bejáratú járműve lett volna, a 13 éves 747-400-as gép 12 évet szolgált az Air Francenál F-GITH lajstromszám alatt. Mielőtt Tarbesban raktárba került volna, az utolsó útját Mexikóvárosból Párizsba 2015. október 21-én tette meg.
Rá egy hónapra vásárolta meg az Air Atlanta Icelandic és TF-AAK néven regisztrálták újra be a korábban F-GITH néven ismert gépet. Ennek ellenére egészen 2015. december 21-ig a tarbesi raktárban figyelt, ahonnan az Egyesült Arab Emírségekbeli Sardzsába került, ahol megkapta az Ed Force One-os színeket.Néhány hónap múlva már Ed Force Oneként repült Sardzsából Cardiffba, hogy nekilásson az epikus méretű Book of Souls világturnénak.
Akkor most egy kicsit a nagy utazásról. Cardiffból a nyugati félgömbre indult el a vasmadár, ahol az Egyesült Államok déli része után Mexikóba, El Salvadorba, majd Costa Ricába ment, majd ezek után megérkezett Dél-Amerikába.
Santiagoban - ahogy nálunk is olvashattátok korábban - vontatás közben sérülés érte a gép két hajtóművét, így azokat le kellett cserélni, ami szerencsére a szakembereknek hála elég gyorsan megtörtént. Pár állomás kihagyása után az Ed Force One újra csatlakozott a Maidenhez a fennmaradó dél-amerikai helyszínekre, majd onnan visszatért az USÁ-ba és Kanadába. Az út folyamán az Ed Force One ellátogatott a "szülővárosába", Seattlebe is.
A Los Angelesbeli koncert után nekilátott a leghosszabb útjának, melynek célpontja Tokió volt. Az út maga 11 órán és 24 percen keresztül tartott, mielőtt megérkezett a Haneda Replőtérre. A Japán és a kínai bulik után egy újabb, bő 11 órás út várt az Ed Force Onera és utasaira, egészen Új-Zélandig.
Ezután már csak két hosszabb távot kellett leküzdenie a repülőnek, egyet Perthből Dél-Afrikába, majd onnan Európába. Ezt követően már egy óra alá csökkentek a menetidők, a legutolsó, a turnéhoz köthető útja Oslótól Göteborgig mindössze 36 percig tartott.
És most jön a várva-várt magyar vonatkozás: a TK-AAK az utolsó Iron Maiden színekben megtett útján 350 izlandi rajongót szállított tegnap Marseillebe, hogy ott a ma esti Izland - Magyarország EB meccs után holnap visszarepüljön Izlandra. Onnan irány újra Sardzsa, ahol egy új festés után minden bizonnyal visszatér a "civil életbe".