RockStation

Distrüster - Sic Semper Tyrannis (Ossuary Records, 2022)

Erődemonstráció

2023. december 28. - rattlehead18

a1060122214_10.jpgA thrasher Extinkt idei lemezének ajánlójában ITT már ejtettem pár szót a kelet-európai undergroundban Uappa Terror név alatt futó Mateusz Lapczynski tevékenységéről. Most pedig elkerülhetetlen, hogy néhány gondolat erejéig önmagamat ismételjem; szóval emberünk gitáros/énekes/dalszerző pozíciókban szinkronban és főszereplőként több zenekarban is érdekelt. A lényeg Mateusz esetében (és nálam is) a Terrordome-on és a thrash metalon van, de emberünk a rokon irányzatokban is igyekszik kipróbálni magát. Adam Burke grafikája alapján csípőből nem lehet eltalálni a Distrüster által képviselt zenei világot.

A krakkói csapat műfaját illetően a kötelező segédanyag, a Metal-archives pedig a következőképpen kategorizál: Crust/Speed/Death Metal. Ez így, ebben a formában elég zavarosnak tűnik, én kapásból és nagyvonalúan elintézném őket a thrash megjelöléssel – mondván, hogy az irányzat egy szélsőségesebb megnyilvánulásáról van szó. Maradjunk annyiban, hogy egyik sem tökéletes megfejtés…

A lényeg, hogy a Sic Semper Tyrannis a lengyel hármas első nagylemeze. A legnagyobb underground név ezúttal nem az itt az összes húros hangszer megszólaltatását magára vállaló Mateusz, hanem az elsősorban a Decapitated ütőseként ismert, de számos egyéb bandát is megjárt/megjáró James Stewart. A fő vokálokért pedig az a Jacek Kosa felelt, aki vokálozott ugyan a legutóbbi Terrordome korongon, de komolyabb zenekaros múltja nincs. A koncerteken a Terrordome basszusgitárosa segíti ki a triót.

A Sic Semper Tyrannis egy újabb erődemonstráció a nyughatatlan Mateusztól. A Distrüster diszkográfiájában két digitális single-től eltekintve semmilyen előzményre/támpontra nem lelhetünk. Az étlap a fél perces kirohanástól a két perces gyalulásokon keresztül a záró Calm Under Fire hat percnyi borulatáig terjed. A nyitó Nobody Dares váltott vokáljai és tempói révén egy futó gondolat erejéig a grind műfaj is eszembe jutott. A Now esetében pedig, elsősorban a mocskos hangzásnak hála, értelmet nyer a crust skatulya is. A Discharge-vonalat bedurvított vokálokkal hozó Die! sem egy elméleti munka, ahogy a félrevezető címet kapott To Live Beautifully sem dolgoztatja meg a hallgató agytekervényeit, a Brutal Truth: Need To Control korszakára emlékeztető gerjedéseivel. A félperces A.P.O.S. egy grind stílusgyakorlat, a Burning. Open. Wounds. meg akár a Distrüster portfóliója is lehetne, darál, döngöl, tapos, recseg. A Nasum emlékeket idéző Martyr’s Game, az Over and Over elnyújtott monológja, a zeneileg a thrash mezsgyéjén balanszírozó, hibbant vokálokkal előadott Loyal To None is a változatosságot dicsérik - a két legnehezebben emészthető falat pedig a korong végére maradt.

Az előbb emlegetett változatosságtól függetlenül a szélsőségekre nem fogékony hallgatóság a Distrüster lemezét joggal intézheti majd el a hallgathatatlan jelzővel. A bő félóra alatt speed metallal ugyan nem futottam össze, de van itt szinte minden egyéb, főként crust, grind, death metal, anarcho punk, hardcore és persze nyomelemek formájában thrash is. Goromba anyag.

,45kop.png

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr6218286343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum