RockStation

Lazulás Brant bátyóval: Brant Björk - Gods And Goddesses

2010. július 02. - RaczUr

Brant Björkről tudni kell, hogy a kultikus stoner banda Kyuss dobosa volt tinédzser évei javában. Ez már egy jó kis pedigré, még úgyis, hogy a nevére hallgató szekcióban (korábban Brant Björk And The Bros, és Brant Björk and the Operators-ként működtek) gitárt ragad, és a pengetés mellett énekel is, mindezt öregurasan, de töménytelen mennyiségű fílinggel, és persze fűvel átitatva.
 

 Brant Björknek ez már a hetedik lemeze, így szólóban, és eddig sem az volt rá jellemző, hogy felpörgetett ritmusú, hiperaktív hanganyagokkal bombázta volna a hallgatót, most sem zaklatnak fel minket a féktelen tikatikák. Sőt, a torzító pedálra is csak módjával taposnak oda a zenészek, így sokkal inkább amolyan blues, rock enyhe stoneres pszihadéliával vonalat képvisel Brant, és bandája.
 

A Gods And Goddesses talán annyiban tér el az eddigi Brant Björk albumoktól, hogy még inkább lenyúl a gyökerekhez, mint eddig. A Dirty Birddel ezt már éreztetik is kezdésként, és egy olyan bluesos, rock and roll témát hoznak, egy amolyan 60-as évekbeli Led Zeppelin, Black Sabbath riffel fűszerezve, hogy szinte már Woodstockban érezzük magunkat, és ugyanez mondható a Blowin’ Shopra.  A Goodtime Bonnie is hozza ezt a nívót, de a refrén itt elmehetne egy California Crossing korabeli Fu Manchunak is, az albumon azon ritka esetek egyike, amikor megdörren a gitár, a lemezen szinte végig egy enyhén piszkosított gitár sound dominál. A Porto, a Little World, és a Radio Mecca viszont a meditatív vonalat viszi tovább, három iszonyatosan fílinges tételről van szó.
 

A The Future Rock egy korrekt kis dal, de már itt is a levegőben lóg, és a záró Somewhere Some Womannál végleg felmerül bennünk a gyanú, ami az album hallgatása alatt végig ott motoszkál a fejünkben: lehet, hogy Brant Björk neki állt Bon Jovit hallgatni? Főleg az utóbbi számnál jelentkezik a jelenség, pedig egy igazán lazulós, lebegős szám, de Brant itt egy kicsit merít volt bandtársától, John Garciától, meg a fent említett Jon Bon Jovitól ének ügyileg. És pont talán a legjobban felépített számot csapja szét a pátosszal átitatott stílusával. Egyébként már a Little World is necces, de annak nincs olyan hangulata, mintha egy arénában közönség tapsoltató, gyertyával a kézben himbálózó tömegnek játszanának.
 

Brant Björknek nem ez az erőssége. Sokkal inkább az a laza, higgadt jammelés, mint amit a Keep Your Coolon már megszoktunk tőle. Persze itt is remek dolgokat hoznak össze, és szó sincs arról, hogy itt valóban egy aréna rock zenekar felemelkedésének lennénk fültanúi, mert az a beleszarós életérzés, amit eddig is remekül hozott Brant Björk, az most is jelen van. Nincsenek hatalmas gitárszólamok, duplázások, tört ütemek, és néhány számnál akár még dezsavű érzés is elkaphat, ha a dallamokra koncentrálunk, de ha Brant csak egyet penget az máris többet mond, mint egyes zenekarok egész albuma. Érezni lehet a God And Goddesses minden pillanatán, hogy teljes átéléssel, és odaadással csinálnak zenét, egy csöppnyi görcsösség nélkül.  És itt ez a lényeg.
Hallgasd meg Brant Björköt a myspace-en!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr992124707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harold of the rocks 2010.07.04. 14:56:15

milyen Bon Jovi? ugye csak viccelsz?

RaczUr 2010.07.05. 11:22:55

@jim rocker: A Somewhere Some Woman nekem olyan fílingű mintha a Melrose Place egy katarktikusnak szánt részletéhez írták volna. A legMelrosePlacesebb banda meg Bon Jovi.

harold of the rocks 2010.07.06. 16:39:14

én nem tudom.... de milyen drogot nyomsz? hehhh
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum