RockStation

Nem kell hangszer: Nine Inch Nails - Hesitation Marks (2013)

2013. október 07. - sebiszabi

Nine_Inch_Nails_-_Hesitation_Marks_Digital_Album_Art.jpgIdén valamikor az év elején Trent Reznor bejelentette, hogy 2009 óta inaktív státuszban lévő bandáját, a Nine Inch Nails-t újraéleszti. Ehhez képest viszonylag gyorsan, már májusban arról lehetett olvasni, hogy már készen is van a lemez, csak éppen a nyári fesztiválszezonra nem időzítene lemezkiadást, ezért csak szeptember 3-án jön az album, a Hesitation Marks. Addig is három dalt ismerhettünk meg az új albumról, ezek elég erősnek tűntek, kérdés, hogy ezek előfutárai lesznek-e egy jó albumnak, így erre igazán kíváncsiak voltunk.

Őszintén elsőre nem is tudtam végighallgatni a lemezt. Végtelenül hosszúnak tűnt, igaz nem is rövid, egy órányi zene a bónuszok nélkül is. Mégis legalább kétszer ilyen hosszúnak tűnt. Lehet, hogy nem voltam ráhangolódva, és pár nap múlva újra előszedtem, direkt csak a másik felét, de így sem győzött meg elsőre. A leginkább arcbamászó különbség az előző lemezhez, The Sliphez képest, az a valódi hangszerek és a samplerek kényelmetlen aránya a valódi hangszerek kárára. Persze egy indusztriál zenei vonalhoz simán elfér a samplerek bőkezű használata, ám itt ezt már túlzásnak érzem. Percek, sőt dalok telnek el, míg egy normális riffet hall az ember. Ha vizualizálni kellene a hallottakat, villogó diódák jutnak az eszembe.

NIN2013.jpeg

Mindettől függetlenül emberünk zsenijét magyarázza, hogy az lemez közepe egészen élvezhető, és vannak kimondottan olyan dallamok, amelyek szinte beleégnek az ember agyába, pár hallgatás után. A tizennégy dalból kettőt, az első és az utolsó csörgés-zörgést nyugodtan le is lehet számítani, azok csak töltelékek. Viszont a maradék egy tucatból is lehet válogatni szerencsére, amik tényleg rendben vannak. Ilyen például, a legelső dal, amit megismerhettünk, a Came Back Haunted.

Ez a dal azon kevés közé tartozik, amelyeket nyugodtan sorolhatunk a metal dalok közé. A Copy Of A kezdő taktusai alapján egy korai KMFDM dalra is emlékeztethetne, végül is aztán nem lesz belőle döngölés, de azért elég fülbemászó dal kerekedik belőle. A Find My Way súlytalan lebegése furának hat, de leginkább lagymatagnak. Az Everything indie/garage rock hangzású felütése egy különös, üde színfoltja a lemeznek. Egyrészt végre hangszerek játsszák a főszerepet, másrészt kizökkenti a hallgatót a folyamatos mesterséges hangok rengetegéből. Másrészről annyira kilóg a lemezről, hogy egy ébresztővel ér fel ez a dal. Még talán két dalt tudnék kiemelni inkább a hangulata miatt, mintsem a keményzenei mivolta miatt: Various Methods of Escape és a I Would For You.

A többi dalt cím szerint kiemelni teljesen felesleges. Egyrészt idegesítő zörejhalmazokról van szó, másrészt nehezen illeszthető be bármilyen metal zenével foglalkozó kritikába. Ezért nagyon idegesítő és hosszú ez a lemez. Igazából azt sem teljesen világos számomra, hogy ha ezzel az albummal Trent Reznor turnézni szeretne, akkor minek keres maga mellé zenészeket? Felesleges, hiszen nincs mit játszani élőben! A dalokat alkotó hangok simán lejátszatóak egy laptopról és senki nem is érezné furának, mert „rendes” hangszerekből furábbak lennének. Kicsit összecsapott egyszemélyes majd-én-jól-megmutatom albumról van szó, amivel nagyon nehéz azonosulni.

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr705554658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum