RockStation

A 10 legjobb káromkodásmentes Slipknot-dal

Amit még a kerti partikon is nyugodtan berakhatsz

2016. április 16. - theshattered

top10_slipknot.jpg

Milyen furcsa egy témakör, ugye? A Teamrock.com szerkesztői valamiért mégis úgy gondolták, hogy ennek a listának olyan szintű létjogosultsága van, melyet mindenkinek látni kell. Hiszen ki ne vágyott volna arra a pár nyugodt percre, amikor nyáron egy sörrel a kézben a kertben el lehet lazulni egy jó kis Slipknotra. Csak azok a csúnya káromkodások ne lennének...

Tudjuk, hogy az úgynevezett csúnya szavaknak is megvan a helye és az ideje - még ha nem is reklámozzuk - de sokszor jól esne úgy végighallgatni egy dalt, hogy közben nem lőnek el ezer és egy szitkozódó kifejezést. Na, persze tudjuk, hogy Corey Taylor nagyon is jól tud bánni a szavakkal, hiszen ha kell, akár az eget is lekáromkodja az égről, de szükség esetén azért tud szalonképesen is fogalmazni. Az eredeti lista összeállításánál a szerkesztők törekedtek arra, hogy még közepesen csúnya szavak se legyenek a szövegekben, így senki ne keressen például Dualityt, Pulse of the Maggotst, vagy AOV-t sem. A most következő számokat nyugodtan tolhatod akár a nagyi szülinapi ünnepségén is, a szövegek miatt biztos, hogy nem fognak meglincselni. A zene az már más kérdés.

SKIN TICKET (Iowa, 2001)

Az Iowa korszak dalszövegeinek fő szála a csalódottság, a gyűlölet, az ingerek gennyel és vérrel teli beteg keveréke. A dalszövegekben Corey kiéli minden beteges és gyűlölködő gondolatát, amit csak felhalmozott az évek alatt, melyre csak rátesz a másik nyolc tag az aljas, beteges, furcsa ritmusokkal, félelmetes samplerekkel telített vérfagyasztó zenéje. Ha az albumról csak egy dalt kellene kiválasztani, amely ezt a keveréket a legjobban demonstrálja, talán a Skin Ticket lenne az egyik legjobb alany a maga rosszindulatú, gonosz suttogásokat megtörő tördelt ritmusaival. A dühödt, önmarcangoló “Keeping myself alive through your empathy” rész sokakat egy haldokló ember megvetést érdemlő végső sikolyaira is emlékeztethet.

THE BLISTER EXISTS (Vol.3 The Subliminal Verses, 2004)

Egy felemelően pozitív dal arról, hogy bárki bármit mond, mindig csak önmagad légy. A Slipknot, mint tudjuk, mindig a kívülállóság megtestesítője volt, hiszen csak az utóbbi időszakban kezdtek el ténylegesen beszivárogni az úgynevezett mainstreambe. A The Blister Exists egyébként egy hatalmas középső ujj azoknak, akik kigúnyolnak és megvetnek, miközben te magad teljesen tisztában vagy azzal, hogy ki vagy, mit akarsz és hogyan fogod azt véghezvinni. Csak zárójelesen megemlíteném, hogy ha a középrészben hallható dobpárbaj nem indít be benned semmit sem, akkor a metal sajnos nem a te műfajod.

BEFORE I FORGET (Vol.3 The Subliminal Verses, 2004)

Ezt a dalt, illetve az ahhoz forgatott maszk nélküli videót még azok is ismerik, akik épp, hogy csak felületes ismeretségben vannak az iowai halálgépezettel. A himnikus, együttüvöltős "I"-al turbózott refrén mögötti a dalszöveg maga a személyes fejlődésről szól, hogy hogyan fogadjuk el a felnőtté válás tényét, illetve hogy hogyan fogadjunk el másokat előítéletek nélkül. Érdekes tény: a dal végén hallható pityegés az nem más, mint a "Slipknot" szó morze kódba ágyazva.

SNUFF (All Hope Is Gone, 2008)

Álljon itt most egy dal a Slipknot életművének kevésbé kaotikus részéről, méghozzá egyenesen egy akusztikus ballada. Ahogy a kilenc őrült egyre inkább idősebb és megfontoltabb lett, a fő érzelmi irány elkanyarodott a harag és az agresszió felől a szerelem, de főleg csalódottság felé. A Snuff egy óda a cserbenhagyásról, egy olyan emberről, aki az életed részeként több rosszat tett, mint jót, valakiről, akit Taylor csak röviden ennyivel tudott le: “You sold me out to save yourself, and I won't listen to your shame, you ran away, you're all the same”.

GENTLY (Iowa, 2001)

Sötét, ijesztő és furcsa. A Gently eredetileg a Mate.Feed.Kill.Repeat nevű lemez részeként lett a metaltörténelem része, de igazából csak az Iowa középrészén jutott hozzá az őt megillető figyelemhez. A rémálomszerű hangok hullámai közepette beúszó torzított suttogás olyan zordnak és csalódottnak hangzik, hogy szinte elképzeled, ahogy Corey éppen a halálára vár. Mindez persze csak addig tart, amíg nem lép be a védjegyszerű hörgése, amely egy plusz adag fájdalmat és érzelmet ad az egyébként is félelmetes, földöntúli hangképnek.

LEFT BEHIND (Iowa, 2001)

A Left Behind pont a Gently után következik az Iowa lemezen és akármilyen meglepő, ebben sem található kisípolni való kifejezés. Sokan a Slipknot egyik legjobb dalának tartják, melyhez az egyik legfelforgatóbb kisfilmjüket is sikerült elkészíteniük. Ahogy sok forrásban is olvasható, a szövegben Corey annak az időszakának és az akkor megismert barátainak állít emléket, amikor hajléktalanként kellett élnie. A Slipknotot felépítő kilenc ember egyikének sem volt egyszerű az élete, így amikor mindannyiuk belső démona egyesül, akkor sül ki, hogy milyen jók is tudnak lenni. Napfény és szivárványok kizárva!

TATTERED AND TORN (Slipknot, 1999)

A harangjáték és az utána következő kínzással is felérő hangok egyenesen a korai Slipknot velejébe visznek el minket: a megalkuvásmentes, lehető legagresszívebb hangzás felé. Corey mélyberántó, rosszindulatú "Kill meeeeeee"-je a lehető legsötétebb helyekre visz el, hogy aztán éteri magasságokba törjön fel. A "dal" szó talán egy elég laza kifejezés a Tattered and Torn-ra. Ez inkább egy utazás, egy kaland, melyet biztos, hogy nem fogsz egy DJ szettben sem hallani. Inkább szépen megmutatja, hogy milyen is volt a metal és az alternatív kultúra az ezredforduló tájékán.

VERMILION (Vol.3 The Subliminal Verses, 2004)

Még egy dal a szerelemről és annak minden szörnyű következményéről. A kétrészes történet elő fele, a Vermilion, a megszállottságról és annak az érzelmekre való hatásáról szól. Egy kukkoló történetét meséli el egyes szám első személyben, betekintést nyújt egy távolról figyelő ember megbomlott elméjébe. "I get nervous, perverse, when I see her it's worse”. Ez egészen addig tart, amíg már minden akarata ellenére sem tudja kezelni a helyzetet. “I won't let this build up inside of me”. Természetesen a legtöbbünk nem tudja ezt átérezni, de a szöveg újraértelmezése után minden metal fan tud vele azonosulni kicsit. Hiszen mindenkinek volt valaki az életében, akiről valamilyen módon szólhat ez a dal.

NEW ABORTION (Iowa, 2001)

A cím alapján azt gondolná az ember, hogy csak-csak belezsúfolnak egy-két csúnyábbnak minősülő kifejezést a dalszövegbe, de akármilyen meglepő, nem így történt. Jöjjön tehát a Slipknot csúcsalkotásáról, ami egyben az egyik legélvezetesebb metalalbum, amit valaha megjelentettek, a New Abortion, amely azoknak a rajongóknak szól, akik az őket elnyomó embereknek köszönhetően mindenféle szabadság nélkül jutottak el a felnőttkorig, de legalább mindig hűek maradtak önmagukhoz. Így legalább őszintén beleordíthatják a világba, hogy “You can't take my soul away from me”.

WAIT AND BLEED (Slipknot, 1999)

Az adu ász, a nagybetűs Slipknot Dal. A dal, melyet minden metalos ismer és amire minden fémfejű beindul a bulikon. Persze elég furcsa, hogy egy öngyilkosságról szóló szerzemény ilyen népszerű lett a különböző korú és származású metalosok körében, de ez a Slipknot egyik legnagyobb erénye: úgy tudnak erős, érzelmes szövegeket írni - nem is akármilyen szinten- , hogy közben nem feltétlen szorítkoznak nyomdafestéket nem tűrő kifejezésekre. Ez az a dal, amely világszerte felhívta a metalosok figyelmét az iowai maszkosokra és amely kirobbanthatatlan eleme a koncerteknek immár 17 éve. Nem is csodálkozunk rajta.

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr918631660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum