RockStation

Így áll össze a Rammstein koncertshow-ja

2019. július 14. - theshattered

rammstein_concert_2019_3.jpg

A Rammstein, nem is kérdés, mindig eszeveszett mértékű élő műsort szállít le, szem-száj nem marad szárazon, ha valaki rászánja az időt, pénzt és megnézi a németeket. De hogyan is áll össze egy ilyen műsor? Erre derül némi fény a lenti írásban, melynek az eredetijét a Loudersound szállította le nem is olyan régen.

Zak Tell, Clawfinger (a svéd rapmetal csapattal 1995 végén - 1996 elején turnézott a Rammstein): "Voltak pirójaik, lángszóróik, Ausztriában konkrétan felgyújtották a fénycuccot. Szerencsére semmi sem ment tönkre. De már akkoriban sem volt kétség afelől, hogy a Rammstein nagy showt akar csinálni. Az egyetlen különbség a mai és az akkori történet között, hogy a költségvetésük jóval alacsonyabb volt. Igaz, ez sem tartotta vissza őket.

Teljesen lenyűgöztek azzal, hogy habszivacs matracokat raktak a színpadra azért, hogy színpadiasan dobálhassák a mikrofonokat, mintha szándékosan tönkre akarnák tenni őket. De a valóság az volt, hogy a szivacsok a becsapódás tompítására voltak ott. Okos húzás volt. A Rammstein tudta, hogy mit csinál és hogy hogyan keltsenek illúziókat."

Nicolai Sabottka, SFX, produkciós menedzser (1996 óta dolgozik a Rammsteinnel): "Az a feladatom, hogy az új effekteken dolgozzak, hogy a piacot nézzem, hátha találok valami érdekeset. Ha nem találok semmi olyat, amit kellene, akkor van egy mérnökcsapatunk, akik a speciális effekteken dolgoznak és egy egész pirotechnikai gyár Montanaban, akik megépítik, amit csak szeretnénk."

LeRoy Bennett fény- és produckiótervező a Mutter-korszakos, születést imitáló koncertkezdésről: "Teljesen odavoltak érte. A szülőcsatornát, amin keresztül kijöttek a színpadra, tűzből való menekülésre használták korábban, tűzálló borítása volt, ami össze-vissza futott benne. Alapesetben ruhában csúsznak le azon, de mivel ők pelenkában jöttek ki rajta, a bőrüket megégette a háló. Emiatt rövidebbre kellett vágni a csövet, hogy könnyebben kicsússzanak."

Bennett a későbbi turnék színpadképeiről: "Megpróbáltam megalkotni egy olyan jellegzetes élő képet, ami valamilyen szinten állandó, még akkor is, ha idővel fejlődik, mert a zenéjük ad egy bizonyos érzést az egésznek. Az az egésznek az alapötlete, hogy legyen egy rideg, grandiózus, nagy, erős kép és legyenek ott a tiszta vonalak. Vannak mozgó fények, de nem úgy mozognak, mint más zenekaroknál, ahol nagyon sok ilyen mozgás van. Azért vannak ott, hogy más szögbe tudjam irányítani őket.

Az egész olyan, mint egy hadsereg. Minden öreg és rozsdás, mint egy elhagyatott keletnémet erőmű. Mindig amikor megkapjuk a színpadi elemeket, vagy új színpadkép van, mindent le kell kezelni, vagy festeni, hogy úgy nézzen ki, mintha negyven-ötven éves, elhanyagolt valami lenne."

Sophie Onillon, aki a kosztümökért felelős: "Van egy asztaluk egy csomó hamuval és művérrel teli dobozzal, mielőtt felmennének a színpadra, azzal kenik össze magukat."

LeRoy Bennett szerint Paul Landers gitáros az egésznek a kreatív agya, tehát ő a felelős a színpadképért, a modellekért, rajzokat készít, javaslatokat dob be, hasonlók: "Teljesen odavan a kézi működtetésért, hogy a srácok mozgassanak mindent. Az egész előadás a színháziasságról szól. Valami talán költséghatékonyabb is lehetne egy sokkal kifinomultabb, automatizált módon, de ugyanazt kézi erővel is meg lehetne csinálni, lehetne látni, hogy emberek csinálják azokat? Király! Így van egy egyensúly a technológia és a valóság között. Van egy hidegség és egy melegség is abban, amit csinálnak."

Az eredeti írást IDE KATTINTVA találjátok meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr8214941816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum