RockStation

Three Days Grace - Explosions (RCA, 2022)

Lángoló színes szívek egyensúlytalansága

2022. június 20. - Elisorne

three_days_grace_explosion.jpg

Kicsivel több, mint egy hónapja jelent meg a többszörös platinalemezes Three Days Grace hetedik stúdióalbuma, amely az EXPLOSIONS címet kapta és tizenkét vadonatúj dal hallható rajta. A nagy nyár elejei rohanásban végül csak sikerült időt szakítani a mindössze 37 perces lemezre. Lássuk mi van a szép borító mögött.

threedaysgrace2021.jpg

Ez a banda harmadik stúdióalbuma Matt Walst énekessel és ez az első olyan albumuk, amely nem 3 éven belül jelent meg az elődjéhez képest. Persze most érthető a hosszabb kihagyás. Bevallom a Three Days Grace számomra a lejátszási listáim random "hmmmm ez jó szám volt" felelőse. Ritkán fordult elő az évek alatt, hogy tudatosan hallgattam végig egész lemezüket. Érdekesség az albummal kapcsolatban, hogy a 12 dalból 9-10-et külön-külön vettek fel különböző stúdiókban egyedül. Izgalmas lehet így kiadni egy lemezt. Az első és egyben leghallgatottabb dal róla a So Called Life. Nem finomkodtak a kanadaiak egyből belecsaptak a húrokba. Igazi feszültséglevezetős alkotás, kemény és intenzív kedved lesz a végére törni és zúzni. A koncerteken biztos befutó lesz. Az I Am The Weapon tovább viszi a fonalat azonban a dob és ének összjátéka egy dallamos könnyen dúdolható dalt eredményez. Vakon is megmondanád hogy kiket hallgatsz (erről jut eszembe, meg kellene takarítani a szemüvegemet). A Neurotic-ban közreműködött Lukas Rossi a CBS televízió Rock Star című reality-sorozatának győztese. Érzelmes hangszínekkel teli dal amely biztosan megragadja a hallgatóság egy részét. Számomra a kezdése tetszett aztán valahol a közepén átcsapott egy 3,6-os trackbe. Át is eveznék a Lifetimera, mert ez egy fontos dal. Ez volt a harmadik kislemez a Three Days Grace Explosions albumáról. A hozzá készült klip a Kentucky állambeli Mayfield lakosainak szól, akiket 2021. december 10-én egy EF4-es tornádó sújtott. A tornádó Nyugat-Kentucky más részeit is elérte, de Mayfield volt az egyik legsúlyosabban érintett terület. A klipet is Mayfieldben forgatták. Ez egy igazán komoly dal, amely minden egyes másodpercében át is érződik, de beszéljen inkább a dal maga.

A Scar Is Born gyorsan átvált, ez egy erőteljes riffsorozatokkal színezett sötétebb dal, igazi Three Days Grace érzés. olvastam itt ott, hogy erősen emlékeztet a refrén egy korábbi dalhoz, ennek megállapítását a lelkesebb rajongókra bízom. Elérkeztünk az album feléhez a Souvenirs-el szerettem volna egy borzalmas poént elsütni itt, de egyből láttam magam előtt a Taka kártyát szóval inkább el is felejtettem gyorsan. Meglehetősen hullámzó a Souvenirs nem igazán tudja milyen is akar lenni, azonban ennek köszönhetően végig magán tartja a figyelmet. A félidős robbanást remekül felépítették. A No Tomorrow az első másodpercekben magával ragad és azon kapod magad, hogy a ritmusra mozogsz. Könnyed slágergyanús dal, még ha témáját tekintve nem is túl vidám.

Hirtelen azt hittem öntudatra ébredt a lejátszó és átugrott a mindenki által ismert slágerükre az I Hate Everything About You -ra. Azonban csak Redemption egy húrpendülése juttatta eszembe a klasszikust. Egyből magával ragad ez a szintén melankolikusabb és letisztult dal, nagyon tetszenek benne a lassú részek igazi pihenés a lemezen.

A Champion nem lett egy igazi bajnok alkotás. A refrén jó meg is ragad, de valami nekem hiányzott a többi részből, persze lehet bennem van a hiba. Imádom az olyan kezdéseket amik a dalról szólnak, de nem a dalhoz készültek. A Chain of Abuse is egy ilyennel indít méghozzá egy idézettel amely az amerikai UPtv hálózat 2015-ös, a zaklatással kapcsolatos társadalmi kísérletéből származik. A vonatkozó YouTube videó címe: "This Girl Was Getting Bullied. How These People Reacted Will Amaze You". Egy igazi támasz ez a dal azok számára, akik egy nehéz időszakon mennek keresztül. Szeretem az ilyen társadalmi célú dalokat ugyanis ezekre hatalmas szükség van és ha csak két ember számára is ad egy kis segítséget már megérte.

Az utolsó előtti track a lemezről a Someone To Talk To amelyben közreműködött az Apocalyptica. Elsőre talán meg sem mondanád, de aztán rájössz, hogy nem jellemző a vonós hangszerelés a zenekarra. Tudjátok van az az érzés, amikor ki akarsz adni magadból mindent valaki számára. Erről szól a dal, tudni, hogy van akivel beszélhetsz, aki meghallgat. A zongorajáték és a vonósok ügyesen kiegészítik ezt a mondanivalót.

Elérkeztünk az utolsó és egyben címadó dalhoz az Explosions-hoz az érzelmi hullámvasutak után amely végigvitték a lemezt ez egy motivációs szám. Felemelő , lelkesítő hangulattal búcsúztatja az albumot. Záródalnak szerintem telitalálat lett csak kár, hogy elcsapták a végét. 

Összességében a zenekar szép kis potenciális közönségkedvenc dalokkal teli anyagot rakott össze azonban ha nem olvastuk volna a zenekar nyilatkozatát, hogy hosszan és külön vették fel a lemezt is tudnánk. Nem érződött számomra kereknek és egésznek az album, rossz az elosztása. Az első pár track keretében lement a pörgés aztán andalogtunk a lágyabb de érzelmileg fontos mondanivalójú dalok ösvényén. Shuffle módban lehet nagyobbat ütne a lemez. Mindenesetre a lelkes rajongók már biztosan rongyosra hallgatták mi pedig akik alkalmi hallgatók vagyunk egy fülelést mindenképpen vessünk rá.

 rockstation_pontozas_4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr2917861397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum