December 13-án megjelent a budapesti Béton Brut bemutatkozó kislemeze, a machine-à-habiter. (fotó: Vass Nóra)
A zenekar 2022-ben alakult egy már nem létező (Worthless) és egy aktív (Arkas) banda tagjaiból: a dobok mögött Kocsis Csaba (Her Highness) ül, a basszusgitáros-énekes Grizner Tamás, a gitáros-énekes pedig Vékony Zsolt.
Zeneileg egyelőre kétarcú a produkció: egyszerre merít olyan emoviolence bandák örökségéből, mint az Orchid vagy az Ampere, és olyan post-metal zenekarokéból, mint a Neurosis, a Rosetta vagy az Isis. Ennek megfelelően az első dal (a machine for living in) egy velős és gyors zúzda, míg a második (tomorrow) epikusabb.
A banda egyébként laza koncepció mentén az építészetből merít ihletet (Zsolt ezirányú rajongásának köszönhetően), ami részben a vizuális körítésben is megjelenik. A béton brut francia kifejezés, a nyersbetonra utal, erről kapta nevét a brutalizmus nevű építészeti irányzat. A kislemez címe és az első dal a neves modernista építész, Le Corbusier azon tézisét vette alapul, miszerint a ház nem más, mint lakógép (machine-à-habiter / a machine for living in). A tomorrow ugyanakkor „hétköznapibb” témával foglalkozik: azokkal az emberekkel, akik szilárd meggyőződéssel hisznek a különféle összeesküvés-elméletekben.
A zenekar a két dalt a próbatermében vette fel Dobi Tibor (DawnSonic) segítségével, aki az utómunkálatokért (keverés-master) is felelt. A borítót és a videókat Vékony Zsolt készítette.