Rob Zombie érdekes egy figura. Amellett, hogy White Zombie nevű zenekarával legalább egy alapvetést letett az asztalra, kedvenc foglalatossága, hogy B-kategóriás thrash-horror filmeket rendez. Éppen tavaly jelent meg a Halloween II című műrem(a)eke, sőt a CSI: Miami helyszínelők idei első részét is ő rendezi. A mesterről azonban nem a filmjei révén esik szó most, hanem annak okán, hogy szólóprojektjével 2006 után újból albummal jelentkezik.
Negyedik szólóalbuma a Hellbilly Deluxe 2: Noble Jackals, Penny Dreadfuls And The Systematic Dehumanization Of Cool címet kapta, áldja meg a jóisten érte és némileg visszanyúl az 1998-ban megjelent első részhez, ami legalább ilyen baromi hosszú címet viselt magán. Rob újra az ex-Marylin Manson gityós John 5-val dolgozott és a lemezt hallgatva két dolog egyből világos lett: egyrészt John 5 jó dalszerző, másrészt most már tudom mi hiányzik a Manson-ból.
Rob Zombie-t sosem művészi igényességgel kivitelezett zenéjéért és világmegváltó gondolataiért szerettük. Ha a pattintott kőkorszakban lett volna gitár, kábé hasonlóan kőbunkó zenét lehetett volna elővezetni. Mégsem csak azoknak szól ez a muzsika, akiknek óvodában krumplis-zsák volt a jelük. Ez a zene szórakoztató kérem és egy fikarcnyival sem akar többnek látszani, mint ami. Rakenrollosan fogós groove-ok, egy csipetnyi elektronikával és horrorisztikusan baljós sampler hangokkal nyakon öntve, olyan vicces dalcímekkel, mint pl. Werewolf Women Of The SS.
Rob Zombie : Werewolf Women Of The SS
Nem mondom, hogy minden dal hibátlan, de alapvetően rendben van ez a lemez, amelyen három telitalálat dal mindenképpen van: az egyik a What?, amely kellemes középtempós rakenroll a táncolható kivitelből, a másik a slide gitáros Werewolf, Baby, míg a harmadik az abszolút bulihangulatú Werewolf Women Of The SS. Nekem még a záró, kissé epikusabb The Man Who Laughs is bejön, bár ez a dal nem tipikus Zombie és a közepére nem tudom miért kellett négy perc nem túl hatásos dobszóló. John 5 egyébként jó témákat penget össze, legyen szó füstösebb blues témáktól (Mars Needs Woman) vagy modernebb rockról (Wirgin Witch, Burn). Mondjuk a Cease To Exist-ben szinte egy az egyben lenyúlta a Pink Floyd Money-ának vezető riffjét, de talán megbocsátják neki. Rob barátunk pedig hangjának minden korlátjával ugyan de megbízhatóan teljesít.
Senki ne várjon nagy durranást, Rob Zombie nem fordult ki önmagából, de a Hellbilly Deluxe 2 összességében így is kellemes hallgatni való. Rockdiszkókban jó mulatság lehet, fél liter vodka után. Többet várni tőle nem is nagyon kell.
Rob Zombie : Hellbilly Deluxe2