RockStation

The Black Dahlia Murder@Dürer Kert

2011. július 09. - Benyo.

Időpont: 2011. 06. 29. 19:00

Helyszín: Dürer Kert, Budapest

Fellépők:

The Black Dahlia Murder (USA)

The Southern Oracle (H)

Kill With Hate (H)

The Sharon Tate (H)

 
 
Koncertek terén a magyar ember nem is kívánhatott volna termékenyebb hónapot a júniusnál, hiszen a fesztiválszezont kiválóan felvezető dömping, hétről-hétre képes volt elkápráztatni a kemény zenék felé kacsintgatók sokaságát. Ezt volt hivatott megkoronázni a 29-i death metál legenda, a 'Black Dahlia Murder (ingyenes!) budapesti mészárlása is, ahol a színpadot három hazai kiválóság, a 'Sharon Tate, a Kill With Hate és a 'Southern Oracle melegítette a Trevor Strnad vezette brutalizátoroknak. 
 
 
Be kell valljam, kissé csalódott voltam amiért a Protest The Hero a teljes turnét törölve kihullott a 'Dahlia mellől, hiszen ennek következményeképp sajnos, nem sajnos a mulatság ingyenessé vált. Habár annak ellenére, hogy mindez egy borzasztó nagy pacsit érdemel, sajnos mégis szabad utat biztosított a szélnek, hogy bőséggel összefújja a szemetet....
A kapukat az esőre való tekintettel a vártnál egy órával korábban kitárták, így egy rövid(ebb), de annál izgatottabb várakozást követően ez a gigászira dagadt sor szép komótosan elindult. Igazából meglepő módon viszonylag gyorsan (értsd: a Suicide Silence koncert előtti borzasztóan lassú beléptetéshez képest) elértünk a negyterem előtti chekpointhoz, ahol miután társaimmal fellélegeztünk, egy jól szitulált erőember visszaparancsolt minket a ruhatárhoz, mondván táskával a háton nem lehet bebocsátást nyerni a mészárszéki szentélybe! - Persze nyilván ezt ilyenkor kell az ember tudtára adni, még véletlenül sem a bejárati ajtónál történő motozásnál. Miután az égre pillantva egy hangos "MIÉRT?!"-et követően eleget tettünk az úr kérésének, a sor végére állva újra nekiindultunk a kalandnak. 
 
Terem. Sör. Merch. Fellélegzés.
 
Talán egy magyar zenekarnak nem is létezhet nagyobb megtiszteltetés, minthogy azon zenekaroknak bemelegíteni a színpadot, akik az ő munkásságukat is nagyban befolyásolták, inspirálták. Akárhogy is, engem mindig büszkeséggel tölt el, ha egy világszinvonalú zenekar logoja alatt a hazai underground színtér kíválóságainak nevével találkozom, függetlenül attól, hogy szeretem e az adott zenekart vagy nem. A 'Sharon Tate közelgő kislemezéhez én személy szerint rendkívül nagy reményeket fűzök, hiszen, (mint mondottam a februári Betraying The Martyrs előtt adott bulijuk beszámolójában) bennük látom a hazai metál színtér egyik(!) reménysugarát, ami talán nem csak haloványan pislákol, hanem véleményem szerint megvan benne az elegendő potenciál ahhoz, hogy akár határon kívülre is terjeszkedni tudjon! Így azt hiszem, referenciának sem lehet utolsónak nevezni, hogy nem kisebb név, mint a 'Dahlia előtt bizonyíthattak a szép kövérre duzzadt nagyérdeműnek!
Nagyjából fél nyolc előtt a hamarosan megjelenő Cube EP egyik tétele, a Hotel Fear köszöntötte a népet, amit még a kissé zavarban lévő közönség (igen, sajnos mindig a nyitás a leghálátlanabb feladat,) mindössze egy szolid bólogatással viszonzott. Természetesen a nagyterem kisvártatva felocsúdott, így a koncert további részében nem lehetett panasz a 'Sharonékra tisztességgel mozgolódó, morajló és bulizó egybegyűltekre! A hangszerek és a vokál megfelelően szólaltak meg egymás mellett, -értsd: nem nyomták el egymást,- a frontember Zsolesz pedig apait-anyait beleadva adta a nagyterem tudtára, hogy bőven kiérdemelték a lehetőséget. A színpadon töltött cirka fél órájuk alatt maximálisan hozták a tőlük elvárható teljesítményt, -mind a mozgást, mind pedig a minőséget tekintve,- azt a teljesítményt, melynek köszönhetően legjobb reményeim szerint hosszútávon is meglesz a gyümölcse!
 
Fél kilenckor, a Kill With Hate kíméletlen és brutális produkciójával elérkeztünk az est, általam legkevésbé várt bő fél órájához. Félre értés ne essék, a Gyémánt Krisztián vezette formáció a maga nyers death metal közegében tisztességgel felszeleteli az ember lelkét, ám sajnos ezidáig a Job For A Cowboy és az As I Lay Dying előtt látott egyetlen koncertjükön nyilvánvalóvá vált, hogy a zenéjük nem igazán az én izlésemet célozza meg,-annak ellenére, hogy a death metal bizonyos ágaival kifejezetten jó barátságot ápolok! Habár a tavaly júniusi bulin nálam nem arattak osztatlan sikert, most sokkal inkább ráhangoltnak éreztem magam a mészárlásukra. Ehhez minden bizonnyal az is hozzájárult, hogy a tavalyi produkcióval szemben, most a hangzás sokkal érthetőbb és élvezhetőbb alakot öltve zúdult rá a terem kóbor lelkeire. 

Abban azt hiszem kiegyezhetünk, hogy jelenleg a hazai death metál színtér egyik legígéretesebb zenekarának a szóban forgó, tavaly az Evolution Of The Beast-el debütált Kill With Hate-et lehetne megjelölni. Habár maga a végtermék nem mindig tökéletesen fülbarát, azért azt mindenképpen muszáj leszögezni, hogy a srácok munkássága tökéletesen prezentálja a death metálnak azon fogalmát, ami miatt a műfaj ezen ágát szeretjük. Persze nyilvánvaló, hogy hosszútávon ez a nyers darálás képes egyhangúságba fulladni, (melyre nem biztos, hogy kifejezetten jótékony hatással van a nagyvonalakban csak gurgulázó mélyekre épülő vokál,) ám az olykor-olykor felbukkanó remek technikai megoldások és izmos váltások képesek megnyomni az összképet. Mindezek tükrében azt mondhatom, hogy a mostani produkciójuk, amellett, hogy túl sok újjal nem kecsegetetett, mégis sziklaszilárd, igényes és szórakoztató volt.
 
A Southern Oracle legénysége nagyjából fél tíz körül lépett a deszkákra, belekezdve ezzel a tőlük azt hiszem már joggal elvárható magas teljesítményű repertoárba. Nem egyszer született már meg a klaviatúrámból azon álláspontom, melyben bátran kijelentettem, hogy én személy szerint a hazai underground potenciális jövői, és legesélyesebb befutói között a TSO-t (is) feltétel nélkül számon tartom, ámbár azt mindenképpen hozzáteszem, hogy sajnálatos módon még nem volt szerencsém hallani a Hellwakeninget, - de azt hiszem a szegedi fiatalok már bőven kiérdemelték a hallgatóság feltételen bizalmát! 
Koncertjeik pedig rendszerint elképesztően magas fordulatszámon pörögnek, ahol a remek színpadi kiállást és a profikat megszégyenítő teljesítményt már felesleges is lenne megemlíteni, hiszen ez mostanra már teljesen evidenssé vált! 

A srácok az intro-t követően, mind a tavaly megjelent EP-ről, mind pedig a koncert napján napvilágot látott Hellwakening debütlemezről bőséggel szemezgettek. Előbbiek a közönség kedvenc (ámbár haláltusáját vívó) deathcore műfaj legfogósabb és legerőteljesebb erényeit összegyúrva bombázzák szét az embert apró melukuláira, míg a legújabb tételek borzasztó profin, éretten és hangulatosan vájnak utat a hallgató elméjébe, aminek köszönhetően legalább annyira koncertképesek, mint az I Killed Everyone, Will You Marry Me? tételei. - Ha nem jobban... Lényeg, a lényeg, hogy a Kókai Barnabás vezette TSO minden tekintetben (ismét) megállta a helyét ezen az estén is, mit nekik egy The Black Dahlia Murder! Persze mivel azért gyakorlatuk is van már bőven a nemzetközi fellépők előtti alapozást illetően, (Walls Of Jericho, Cataract, Hatebreed, stb.) így teljesen joggal várhatjuk el Tőlük a majdnem hibátlan és vérprofi előadást, amit azt hiszem minden gond nélkül képesek is teljesíteni!Félreértés ne essék, nem a zenekar önfeledt ajnározása a célom, de szó ami szó egy igen profi kis bulit hoztak össze a srácok ebben a bő negyven percben, - melyben búcsú képpen a zenekar Jakab Zolit is vendégül látta egy közös dal erejéig, a nagylemez címadó dalának képében, - amit mind a tánctér, mind pedig a centrifuga is a fáradhatatlan pulzálással honorált! Patent volt, na!

 
Egy gyors mosdólátogatást és folyadékpótlást követően igyekeztem kicsit előrébb verekedni magam a tömegben, hiszen alig negyed óra elteltével a színpadon kihunytak a fények, a csendet pedig a Shrine To Madness hegedűdallama törte meg, mely elindította pusztító útján a The Black Dahlia Murder legénységét! A hangzás aránylag jó volt, a riffek tisztán, a szüntelenül csattogó bőrök pedig (hála a megint gyakorlatilag teljesen elbarikádozott dob-talentum Shannon Lucas-nak,) szépen, hibátlanul szólaltak meg, melyeken Trevor túlvilági károgásai és emberfeletti acsarkodásai csak a habot jelentették. Az Everything Went Black és a Vulgar Picture kettőse alatt nagyjából kezdtek magukhoz térni a percek alatt gyakorlatilag porrá zúzott nagyterem egybegyűltjei, bár be kell valljam, meglehetősen soknak tűnt azon arcok száma, akik első ránézésre azt a látszatot keltették, mintha halvány fingjuk se lenne arról, hogy valójában milyen koncertre sodorta őket a sorsuk, - mondjuk az igazán irritáló persze mégiscsak az volt, hogy az unott és ásítozó ábrázatukba még jó néhány lélekzabáló dal után sem költözött élet, míg nem sokkal kijjebb, 'Dahlia pólós srácok várták türelmetlenül, hogy bejuthassanak a koncertre.  No, de mindegy.
A detroit-i hóhérok elindították fekete slágergyárukat, Trevor pedig elmebeteg tekintettel köpködte ránk az elemi gonoszság kegyetlen meséit, úgy, mint: Nocturnal, Moonlight Equilibrium, Malenchantments Of The Necrosphere, Statutory Ape, Necropolis, What A Horrible Night To Have A Curse, Deathmask Divine és a Miasma

A csapat a Deflorate című dalcsokor zárótételével, az I Will Return-nal búcsúzott, persze csupán csak egy visszataps erejéig, melyet a Funeral Thrist követett. Hibátlan. A koronát pedig erre a szép kövér szettre az idei nagylemez zárótétele, a helyenként hegedűvel megtámogatott Blood In The Ink tette fel, mely méltó befejezést biztosított egy zsigerien hibátlan, és gigantikus koncertnek! 
Habár nem ez volt az első élményem a zenekarral, ám most is, csakúgy, mint minden produkciójuk után elégedetten konstatáltam magamban, hogy hőseink egyszerűen képtelenek hibázni! Végig feszes tempóban, kíméletlen pontossággal aprították elemeire a nagytermet. 
Ha mindenképpen szeretnénk szőrözni, akkor talán érdemes lenne megemlíteni a szólógitár, többi hangszerhez mért időnkénti erőtlenségét, ami azért pont egy 'Dahlia-nál olykor kissé zavaró.
Bízom benne, hogy a jövőben is tudjuk majd tartani ezt a minden évre jutó 'Dahlia bulit, mert szinte kizártnak tartom, hogy bármi olyan történhetne, ami miatt kihagyni kényszerülnék akár egy hazai fellépésüket is!
 

Az ingyenesség ellenére, (hál' Istennek) közel sem volt akkora tömegnyomor, mint mondjuk a Bring Me The Horizon budapesti debütálásán, ahol tüdők ezrei vívtak kétségbeesett harcot a friss levegőért. Ám a legnagyobb meglepetést mégis az jelentette, hogy a sok-sok ásítozó és értetlenkedő arc ellenére, mégsem volt számottevő a fekete öves szellemi fogyatékosok száma, ami be kell valljam melegséggel töltötte meg a szívem. 

 

A fotókért köszönet a SADAWEB.HU-nak!

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr313052060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum