A történet előzménye, vagyis a Breach nevű egyedülálló svéd hardcore banda sem az a papírmasé produkció, amit azért hajtogattak, hogy másnap a kukában végezze. A banda kultuszában megismételhetetlensége abszolút mérvadó volt a kilencvenes években. A zenekar azonban az ezredforduló után feloszlott. Két tagja viszont, jó néhány évvel később ismét dolgozni kezdett dalokon, első körben azért, hogy a Breach nevet újra életre keltse. Miközben azonban az új dalok születtek, érezték ez valami más lesz. Így Terra Tenebrosa néven egy új történet kezdődött.
Ez alatt a név alatt ugyanis sokkal messzebb és sokkal mélyebbre mentek a sötét alagútban. Az északi underground legkuszább féregjárataiban találtak otthonra. Oda hívogatnak a maszkokban prezentált lemezek, amik sorban érkeztek az elmúlt öt évben. Démoni ihletésű hardcore / black elegy, masszív ambient benyomások, zajok, billentyűk, tévelygő fattyak fekete művészete. A The Tunnels című első album borítója tette emblematikussá a maszkokat, amik mögül mindez érkezik. Ezek a maszkok pedig ott voltak a következő két lemez borítóján is, mint ahogy a napokban megjelent új albumnak is elengedhetetlen díszítő motívuma lett. A friss, pazar, skandináv betegség címe The Reverses. Ez a Terra Tenebrosa negyedik, most kijött nagylemeze, ahol olyan gyülevész zenészek vették körbe a The Cuckoo művésznéven futó alapítótagot, mint Jonas A Holmberg (This Gift Is A Curse) és Vindsval (Blut Aus Nord). Hogy mindebből mi tudott megszületni, azt pedig itt, teljes hosszában meghallgathatjátok. Mert van mikor el kell menni a legvégéig.