
Rodriguez zenéje ugyanis hipnotikus erővel bír. Ez a róla készült Oscar Díjas dokumentumfilmből simán kiderül. Viszont a beavatottak köre, akik ismerték őt az eltűnése előtt is, csak a Dél-Afrika Köztársaságban volt széles. Ami azért is érdekes, mert a The Cure viszont egy brit banda. Elvileg kívül azon a körön. Akik később ennek dacára eljátszottak valamit, amit korábban már mintha eljátszott volna valaki. Aki nem más, mint maga Rodriguez. A Crucify Your Mind című számban. ( Crucify Your Mind! ) Ezt a számot hallgatva ugyanis könnyen bekúszhat egy későbbi The Cure sláger fülbemászó dallama és alap dalszerkezete. Ami az eredetihez képest tizenöt évvel később íródott csak meg. Kérdés pedig ezután vagy egy tucat lehet, ami belekarcolhatja magát a ma ismert rocktörténelem feltétlen hívőinek tudatába. Hogy volt-e abban szándékosság, ahogy Rodriguez beleférkőzött az emberek szívébe és fejébe? Lehetett-e célja azzal, ahogy eltűnt és az utána való sóvárgásban egyedül hagyta az embereket? Járhatott Robert Smith Dél-Afrikában? Ő is a hipnotizáltak között volt és sóvárgott? Ezért írhatott egy sokban hasonlító, hipnotikus dalt később maga is? Szabadulni akart, azért írta ki magából? Ha a hipnotizált az őt hipnotizáló kellékeivel hipnotizál, akkor a hipnotizáltak kötődnek tudat alatt az eredeti hipnotizőrhöz is? Nem tudhatjuk. Csak azt, hogy valahogy tovább kell élnünk az életünk. Új célokat találni, figyelni az apró dolgokra. Megtanulni jobban szeretni. Ültetni egy virágot. Talán néha írni egy verset és elmenni kirándulni a barátokkal. Ott hagyni egy kis maréknyi magot a madáretetőkben. Bolondozni a pitypanggal a zsenge szélben. A gyötrő rejtélyek világában nincs is jobb gyógyszer. Tudunk róluk és ennyi. Igen, árnyék van rajtunk, de megtanulhatunk kilépni belőle. Még azután is, hogy kísérteties a hasonlóság itt és...