Az NFL, vagyis az amerikaifutball-bajnokság döntője, a Super Bowl, nemcsak sportesemény, de kulturális jelenség is. Ettől még nem feltétlenül illik magazinunk profiljába, kivéve, ha az egyik kapcsolódó reklámhoz 5 rocksztárt trombitálnak össze. Kattints, elmagyarázzuk.
A Super Bowl az év kiemelt sporteseménye, a tévés közvetítése pedig az egyik legnézettebb műsor, legalábbis Amerikában. És ha sokan nézik, akkor jó drágán lehet hirdetni a reklámszünetekben, idén 7 millió dollárt kell kicsengetni egy félperces megjelenésért. Sokaknak így is megéri, és ha már a reklámidőért tudományos összegeket tapsolnak el, nyilván a kisfilmeket sem aprópénzből forgatják a kert végében. Ez egyfajta versengéshez vezetett a hirdetők között, és bizony vannak olyan elvetemültek (egyesek marketingeseknek hívják őket), akiket jobban érdekelnek a Super Bowl-ra készített reklámok, mint a döntő végeredménye.
Jó, de hol vannak már a rocksztárok? Nos, az idei szezonra a Workday nevű, irodai szoftvereket fejlesztő cég is benevezett egy reklámfilmmel, amiben Paul Stanley, Joan Jett, Ozzy Osbourne, Billy Idol és Gary Clark Jr. szerepelnek, saját magukat alakítva. A film alapötlete az, hogy a nagyvállalati irodisták hajlamosak a sikeres kollégákat is rocksztárnak hívni, ami azért rendesen degradálja a szó értékét, ez ellen szólalnak fel az igazi rocksztárok. Összedobni egy prezentációt azért mégsem ugyanaz, mint elénekelni a Crazy Train-t, nem igaz? A döntő csak most vasárnap este lesz, de a reklámfilmet már előre megmutatták. Ha te is megnéznéd a sötétség hercegét ing-nyakkendőben, most megteheted. Nem túl bonyolult a szöveg, szállodaportás-szintű angol elég hozzá. És hogy kik játsszák a döntőt? Akit ez érdekel, bizonyára más forrásból már értesült róla...