RockStation

Megtisztelőnek érzem, hogy egy ilyen legendás csapat része lehetek

Interjú Veress Mártonnal az Orgy dobosával

2019. november 17. - KoaX

sum41_tour.jpg

Kis hazánk egyik büszkesége, Veress Márton már többször szerepelt nálunk, legutóbb az új Armageddon lemezfelvételről tudósítottunk, illetve bemutattuk nektek az új Aelonia videoklipet. Azóta Marci Kaliforniába költözött, a legendás Orgy zenekar dobosa lett, folyamatosan turnézik, újabb és újabb videoklippekben és zenekarokban tűnik fel. A következő interjúban Marcit karrierjének utóbbi 2-3 évéről kérdeztük.

A Magyarországi közönség elsősorban a Pokolgép zenekar által ismert meg, azonban 2014-ben úgy döntöttél, hogy New Yorkba költözöl, ahol az ex- Arch Enemy gitáros Chris Amott zenekarában az Armageddonban voltál oszlopos tag 3 évig. Hogy emlékszel vissza erre az időszakra?

Az Armageddon volt az első komoly nemzetközi zenekarom. Nagyon megtisztelő volt egy olyan zseniális zenésszel együtt dolgozni, mint Chris. Több Amerikai turnénk volt, játszottunk Mexicóban az Arch Enemy-vel és ezzel a bandával adtam életem legnagyszabásúbb koncertjét Japánban, ahol a Loud Park fesztiválon több mint 25 ezer ember előtt játszhattam olyan zenekarok társaságában, mint a Slayer, Megadeth, Anthrax, Gojira, Children of Bodom, Helloween, vagy a Testament. A Listenable Records gondozásában megjelent a Crossing The Rubicon lemez újrakiadása is, ahol az összes dalt újra rögzítettük és pár dolgot át is írtunk modernebb hangzásra. Ezen a korongon lehetőségem nyílt egy komplett dobszóló megkomponálására is, ahol egyszerre több ütőhangszeren játszom. Úgy érzem, hogy erre a lemezre még évtizedek múlva is büszkén fogok visszatekinteni.

2017-ben Los Angelesbe költöztél. Miért döntöttél úgy, hogy a átteszed a bázisod a nyugati partra?

Chris Amott csatlakozott a Dark Tranquility zenekarhoz és nem maradt ideje az Armageddon-t folytatni. Próbálkoztam több másik zenekarral is New Yorkban, de nem találtam azt, amit kerestem. LA a másik legnagyobb város Amerikában, illetve köztudott, hogy rengeteg rock/metál zenekar innen származik, ezért úgy éreztem, hogy jó döntésnek tűnik nekem is kipróbálni magam itt. Amikor idejöttem, senkit nem ismertem, úgyhogy a beilleszkedés nem volt zökkenőmentes. Ha jobban visszagondolok, elég ijesztő volt, de nagyon elszánt voltam, illetve vagyok a mai napig. Az első pár hónapban folyamatosan bújtam az apróhirdetéseket zenekarok után kutatva, illetve elkezdtem nyilvános jamekre járni, ahol lehetőségem volt a lokális zenészekkel élőben megismerkedni.
Egyik nap megakadt a szemem egy hirdetésen, amit maga a Black Veil Brides gitárosa Jake Pitts adott fel. Feleségével, Innával dobost kerestek a saját zenekarukba, az Aeloniába. Egyből jelentkeztem is, és pár órán belül jött a válasz, hogy megnézték pár Youtube videómat és érdeklődnek, hogy ráérek-e találkozni velük másnap. Úgyhogy a következő nap együtt vacsoráztunk és egy héttel később már az első dal videoklipjének forgatásán találtam magam, nemsokkal később pedig feldoboltam a We Are One című nagylemezt, ami 2018-ban jelent meg.

A közösségi médiás posztjaid alapján mégis úgy tűnik, hogy az idei éved volt a legmozgalmasabb. Mi mindenben vettél részt?

Valóban az idei év volt eddig a leggyümölcsözőbb. Mióta átköltöztem LA-be, elég sok kisebb helyi csapattal koncerteztem. Tavaly elkezdtem dolgozni egy Blood and Diamonds nevű csapattal, akiket a legendás Orgy zenekar énekese, Jay Gordon producelt. Hetekig dolgoztunk együtt a stúdióban a dalokon és Jaynek nagyon tetszett a kreativitásom és a profi hozzáállásom. Pár hónappal később amikor úgy alakult, hogy az Orgy akkori dobosa nem tudja folytatni a zenekart, Jay egyből engem hívott, hogy lenne-e kedvem csatlakozni. Egyből igent mondtam és nagyon megtisztelőnek érzem, hogy egy ilyen legendás csapat részese lehetek. Nem sokkal később nyomtunk egy teljes 30 állomásos Amerika turnét, javarészt teltházas koncertekkel a Lords Of Acid és a Genitorturers zenekarok társaságában. Ez volt életem első komoly nightliner buszos turnéja, amiről gyerekkorom óta álmodoztam. Jelenleg az új lemezen dolgozunk, ami remélhetőleg 2020-ban meg is jelenik majd.

Pár héttel az Orgy turné után egyik este csörgött a telefonom. A Falling In Reverse volt dobosa, Ryan Seaman hívott fel, aki a saját bandája mellett néhány másik zenekart is menedzsel. Azért hívott, mert az Assuming We Survive zenekart választotta a Sum41 előzenekanak az Amerikai turnéjukra, viszont a dobosuk nem ért rá. Ryan tudta, hogy hozzám ez a banda nagyon illene, valamint ez egy óriási szakmai lehetőség is, ezért mindenképpen engem ajánlott. Mindössze 3 napom volt felkészülni, úgyhogy még aznap éjjel elmentem gyakorolni és dalokat tanulni és pár nappal később már az első telt házas bulin találtam magam, ahol több százan tömegszörföltek és vadultak a zenénkre. Erre a turnéra életem végéig emlékezni fogok.

Legutóbb Davey Suicide zenekarának videoklipjeiben szerepeltél. Ide hogy kerültél be, illetve mit érdemes tudni róluk? 

A Davey Suicide egy goth/metál csapat, akik a 2010-es évek eleje óta nagyon aktívan jelen vannak a rock/metál szcénában. 3 nagylemezük és 1 EP-jük jelent meg eddig, illetve a negyedik nagylemez, amin már én is közreműködtem Rock Aint Dead címmel fog megjelenni 2020 Januárjában. Nemrég jelent meg 2 videoklip, melyekben én is szerepelek. Az első a Medicate Me, ahol az egyik kedvenc zenekarom, a The Word Alive énekese, Telle Smith énekli a refrént mint vendég, a másik pedig a lemez címadó dalához készült video, a Rock Aint Dead, ami egy olyan falanszter szerű világban játszódik valahol a jövőben, ahol a zene már nem létezik, tiltva van, és az emberek csak a virtuális valóságon keresztül mint egyfajta drogot élvezhetik. Ebben a videóban aztán a virtuális valóság összemosódik a való világgal és a klip főhőse egy rémálomban találja magát. A klipet egyébként Richard Villa rendezte, aki a teljes Black Veil Brides Wretched and Divine album képi világának és videóklipjeinek megalkotója volt és többek közt még a Metallica-val is dolgozott.

Mik a jövőbeli terveid? Hogyan tovább?

A Davey Suicide-dal a napokban jelentettünk be egy rövid év végi közös turnét, ahol a legendás Static-X zenekar vendégei leszünk a Wednesday 13 zenekarral együtt. A januári lemezmegjelenést pedig várhatóan egy sűrű turné időszak fogja követni, ami miatt nagyon izgatott vagyok. Ha minden igaz jövőre elkészül az új Orgy lemez is, úgyhogy egy nagyon mozgalmas évre számítok 2020-ban!

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr7815306954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum