Annak idején az oldal indulásakor próbáltunk nagyobb figyelmet szentelni a hazai zenekaroknak. Az utóbbi időben sok csapat aktuális lemeze a Hammerworld Magazin mellékleteként jelenik meg. Mivel még vásárló vagyok, ezért esett most a választás a Tűzmadár zenekar Álmok című harmadik lemezére, mely a márciusi szám melléklete volt.
A Schrott Péter – ének, Károlyi Gergely – gitár, Kovacs Márton – gitár, Szűcs Attila – basszus, Horváth Zsolt – billentyűk, Pál Dániel – dobok felállású hatos valójában euro-power közeli metálban utazik, melybe gyakran billentyűvel átszőtt progos, néhol eléggé furcsa betétek is kerülnek. A csapat utoljára 4 évvel ezelőtt jelentkezett Fények című albumával. Bevallom nem annyira az én zenémet játssza a Tűzmadár, de azt el kell ismerni, hogy az 1999 óta létező zenekar halálosan profin nyomja ezt a zenét.
A szövegek nekem kicsit modorosnak tűnnek, de legalább a mondanivaló rendben van és Schrott Péter kiváló torok, akinek hangjában a hazai nagy elődök élednek újjá. Az intro utáni három dal (Álmok, Út A jövőbe, Júdás Csókja) igazi power metál, modernebb billentyű játékkal. Az első dal amire igazán felkaptam a fejem az Végzet Hajnala című opusz volt, amibe egy irgalmatlan doom-os mázsás súlyú riff került. Az azt követő Tudom is remek darab, amit a refrén csak tovább erősít, de ugyanez mondható el patinás hangulatú, még hammondot is bevető Új Világ című szerzeményről is.
Új recepttel nem rendelkezik a Tűzmadár, mégis működnek a dalok, az Elveszve címűben a Károlyi-Kovács gitáros duó alakít nagyot. A későbbiekben is a magyar rockzene elveszett évei jönnek előtérbe a Számítok Rád és az Álomgyár című dalokban, bár utóbbiban a billentyű futamokat kicsit túlzásba viszik az urak. Az utolsó előtti Korszellem egy dallamos tétel, míg az Utolsó Ítélet a lírai hangok és a súlyos riffek kombinációja.
Tűzmadár - Álmok
Aki a fent leírt zenei környezetet kultiválja, annak bejövős lehet a Tűzmadár Álmok című lemeze, mely a világot nem akarja megváltani, ellenben stílusában nagyon is korrekt anyagnak számít.