Mostanában sok bonyolult tanulmánnyal találkozhattunk a metál fejekkel kapcsolatban. Ezekből például megtanulhattuk, hogy a metál zenészeknél kétszer olyan valószínű, hogy meghalnak fiatalon, mint a country zenészeknél. Illetve megtanulhattuk azt is, hogy 28 másodperc elég ahhoz, hogy teljesen tönkre tegye a hallójáratokat egy koncerten, vagy hogy a metál zene és a klasszikus zene rajongó között mennyi a közös vonás.
A mai lecke a Spotify tanulmánya, akik próbálták számba venni melyik zenei műfaj rajongói a leglojálisabbak az általuk kedvelt stílushoz, és hamar eljutottak a Heavy Metál rajongókhoz. Az eredményekből úgy tűnt ugyanis, ők a leglojálisabbak saját műfajukhoz.
Itt áll, hogy hogyan is nézett ki ez az áttekintés :
"Először megkerestük a kulcs előadókat, aszerint, hogy mekkora azok rajongói visszhangja, a műfajok központi bandáit, a nagyokat, akik globális szinten is híresek. Aztán megnéztük ugyanígy a műfajok helyi képviselőit is különböző országokban a Földön. Ezután kreáltunk egy lojalitás mérőt, amit egységekre osztottunk, és elhelyeztük benne minden egyes előadót a hallgatóik száma szerint. Majd az összes grafikon összehasonlítottuk egymás ellenében, hogy kiderüljön kik a leglojálisabb rajongók."
Ott pedig az országon belüli lebontásokban is az volt látható, hogy a metál rajongók lojalitása majdnem mindig az első helyen végzett, de legalábbis mindig az első három között volt. Persze, nyilvánvaló, hogy azért ez nem a legtudományosabb tanulmány, amivel valaha találkoztál, de azért ezek fontos eredmények, és vicces dolog ezeket időnként átbeszélni.
Hogy ez pedig miért van így, arra a válasz nagyon egyszerű. A metál zene egyben életstílus is. Amikor te elkezdesz metál hallgatni, akkor ez teljesen magába szippant. Elkezdesz másképp öltözködni, nem akarsz már mást hallgatni, és hajtod ezt az egészet amennyire az csak lehetséges. Ezt pedig, hogy metál rajongók mennyire értékesek, ha a zenevilág többi része is elismerné...már jóllehet, sokkal világosabban látszana, hogy ez bizony milyen komoly tendencia.