Mostanában már egyre inkább átveszik az mp3 fájlok szerepét a netes streamelő oldalak, hiszen ellentétben a különböző méretű és minőségű fájlok tárolásával, ez sokkal praktikusabb és kényelmesebb, ráadásul a minőség is konzisztensnek mondható (abba, hogy mit csinálnak a felhasználók, ahol nincs térerő, most ne menjünk bele). Nem utolsó sorban ezen módszerrel még "pénzt is keresünk" kedvenceinknek, hiszen még ha nem is sokat, de ők is össze tudnak kapirgálni egy-egy zenehallgatás alkalmával. De mennyi is az annyi? Erre kereste a választ David Lowery.
Egy nemrégiben elkészített tanulmányában részletekre lebontva is megmutatja, hogy egy-egy zenelejátszással mennyit kereshet az adott zenekar, előadó, művész, mindezt egy olyan kiadóra méretezve, melynek 2016-ban 150 kiadott lemeze és 115 millió online lejátszása van (utóbbi egy évre számolva természetesen).
Talán nem nagy meglepetés, de a legnagyobb bevételt a Spotifyos streamelések hozzák. Habár az egy lejátszásra jutó kifizetések 0,00521 dollárról 0,00437 dollárra csökkentek az elmúlt évben, mégis ez adja ki az összes hallgatás 62,97%-át, ami bevételi arányban nem kevesebb, mint 69,57%-ot jelent a kiadónak.
Az Apple Music kicsit többet, 0,00735 dollárt fizet egy zenehallgatásért, ami a kiadó bevételének mintegy 13,35%-át jelenti, Google pedig 0,00676 dolláros összeggel a streamek 2,36%-át, a bevétel 4,03%-át hozza ebben a tekintetben.
A Youtube, mint legkevesebbet fizető, ezzel ellentétben viszont meglehetősen népszerű szolgáltató összesen 0,00069 dollárt tejel egy hallgatásért, mellyel a teljes lejátszások 21,7%-a mellett is csak a bevétel 3,81%-át hozza a konyhára.
Szóval fiúk-lányok, ebből csak egyvalamit lehet leszűrni: ha jót akartok kedvenceiteknek, nyüstöljétek a Spotifyt. Habár, ha belegondolunk, a sokat hallgatott nagyoknak ez a fajta bevételi mód amúgy is szinte mindegy, a "kicsik" meg egyébként sem ebből fognak megélni.