Az Európa Kiadó a Balaton zenekar mellett talán az egyetlen ma is alkotó túlélője a korai nyolcvanas évek hazai alternatív (avantgárd) hullámának. A Menyhárt Jenő által vezetett együttes ugyan az elmúlt négy évtizedben Víg Mihályékhoz hasonlóan nem volt folyamatosan aktív, de ma is működnek. A nyolcvanas évek elejével szemben persze ma már nincs mi ellen lázadni, de az Európa Kiadónak manapság is van mondanivalója, sőt lemezkiadás terén talán még aktívabbak is, mint korábban bármikor voltak.
A zenekar gyökerei a nyolcvanas évek legelejére, a mindössze egy évig létezett URH zenekarhoz vezetnek vissza. Ebben a formációban muzsikált együtt a hazai alternatív mozgalom két nagyhatású egyénisége, Müller Péter (később: Kontroll Csoport és Sziámi), illetve Menyhárt Jenő. Az előző mondatban az egyéniség szón van a hangsúly, hiszen a két főkolompos képtelen volt tartósan együttműködni, így 1981 tavaszán az URH elbúcsúzott a közönségétől, Menyhárt Jenő pedig még abban az évben elindította az Európa Kiadót.
A tavalyi tehát jubileumi év volt/lett volna az együttes történetében, melyet a jól ismert és ezerszer citált okok miatt a zenekar nem tudott megünnepelni; pontosabban mégis, hiszen elkészült egy új hanganyag. Aki követte az Európa Kiadó utóbbi dolgait, nem lepődhet meg azon, hogy most is egy kisebb lélegzetvételű műsor készült. A hét dalos lemez - követve az utóbbi évtized EK kiadványainak hagyományait - mindössze félóra, azt viszont ne feledjük, hogy 2013 óta ez már a negyedik hanganyag a zenekartól.
A Love emblematikus cím a zenekar pályáján, a régi rajongók könnybe lábadt szemmel emlékeznek a Love ’82 albumra, illetve tíz évvel későbbi utódjára. A negyvenéves jubileum jegyében pedig most itt a harmadik rész. A hét dal közül számomra - aki nem vagyok mindentudó, törzskönyves rajongó - öt szerzemény a ténylegesen új, a további kettő nóta pedig le lett porolva.
A Szabadíts meg a folytonosság jegyében egy igazi őskövület a nyolcvanas évek legelejéről, a záró Mindenki egyenlő pedig a 2018-as EP nyitódalának egy sajátos önfeldolgozása. A friss dalok témái ezúttal is többnyire párkapcsolati dolgok, a zenekartól megszokott módon, gyakran szimbolikus jelzőkbe csomagolva. Valamennyi új szerzemény a jól ismert hangvételben lett megfogalmazva, legyen szó a szövegek mellett a hangszerelésről, a hangzásról, vagy a jól ismert cinikus megközelítésről, mely most is áthatja a lemezanyagot. Menyhárt Jenő és mindenkori társai hol merengős, hol funky-s zenei alapokra építkezve, de most is el akarják gondolkodtatni a hallgatót. A zene épp olyan letisztult, mint maga a kiadvány, legyen szó akár a borítóról, akár az egyszerű, de minőségi kivitelt kapott digipack csomagolásról.
A Love 2020-hoz azok a régi rajongók is tudnak majd kapcsolódni, akik évtizedek óta nem követték a zenekar dolgait, illetve azok is – már ha vannak egyáltalán ilyenek -, akik a 2010 utáni dolgaikkal ismerték meg az Európa Kiadót.