RockStation

18 év után újra vérfürdő: Massacre - Back From Beyond (2014)

2014. április 14. - sandroo

0131mass05.jpgŐszintén bevallom nekem valamiért kimaradt a Massacre munkássága anno a kazettás időkben. Nem tudom az okát miért, csak azt, hogy öreg hiba volt. Ha pár szóban kellene bemutatnom a bandát, akkor igazi istentelen old school death metal, de nem a végig kolompolós , hanem az öblös, középtempós, belassulós fajtából.

Szóval, mint már említettem nálam a 2014-es Back from Beyond albumukkal debütáltak, de azonnal beleástam magam a régebbi anyagaikba. Terry Butler (Death, Six Feet Under) és Allen West keltette életre a bandát 1984-ben Floridában, de első albumukat From Beyond címmel, csak 1991-ben adták ki. Majd a másodikra 5 évet - Promise (1996) - a harmadik lemezüket pedig idén dobták piacra, szóval nem fossák a srácok a lemezeket, de azért "Örülünk Vincent", hogy 2011-ben újra aktív lett a banda és megírták ezt az albumot.

Az említett Allen West (Obituary, Six Feet Under) mellett például Hate Plow (Kreator, Whiplash), vagy ex Last Rite, Celebral Hemmorhage és Death Corps tagok is megfordultak a mészárszék tagságában.


001massba017.jpg

a lemez:
A Back From Beyond lemez a Century Media kiadó gondozásában látott napvilágot. A felvételek Tim Vazquez vezényletével a Floridai CGM Studióban készültek. A borítót nem minősítem, egy death metal albumhoz szerintem ilyen borító illik, igaz a kivitelezés hagy némi kívánni valót maga után. A teljes albumhossz majdnem 46 perce alatt 14 track-et vonultat fel. Az első nóta As We Wait to Die hallatán már tudtam, hogy ez egy igazán jó cucc lesz. A hangzás vastag, az ének brutál és király régisulis témákat hallhatunk Obituary szólókkal fűszerezve. A Hunter's Blood állat középtempós témája alatt csattog a dupla lábdob, az ének süvít. A lemez 5. tétele a Darkness Fell szerintem a lemezt indító nóta után a második favorit, itt az énekes Ed Webb hangja a refrénben már-már Barnes Mester vérfröcskölős hangját idézi. Számomra slágernóták egyike a Succumb To Rapture olyan hörgés-károgás kombóval indít, hogy még a katatón betegek is berottyantanának tőle. Ez egy hibátlan nóta Cannibal Corpse-os lassulással a közepén, zakatoló gitárok és egy bődületes duplalábdobos refrén. A címadó Back From Beyond című nóta fincsi death metal riffel indul, majd belassul és újból letépi a fejed. A befejező Honor The Fallen kitűnő dallamra épülő, nálam második kedvenc, hömpölygés, szaggatás, dallam, több nem is kell.

Itt a márciusban debütált új klip:

röviden:
A lemez 46 perce elsőre soknak tűnhet, de első hallgatás után ezek a kételyek 100%-ban elszállnak az emberből és csak a 13 gyilkos nóta marad, na meg az érzés, hogy még egyszer meghallgasd a lemezt. Remek bizonyíték például ,hogy először a buszon kezdtem el hallgatni az anyagot és már a 2. nóta felénél észre vettem, hogy a mellettem ülő középkorú ránézésre Bunyós Pityu drukker hölgy, szolid headbangelésbe kezdett az ülésen. Erre két magyarázat lehet, vagy imádja a Massacre-t, vagy annyira idegesítette, hogy emiatt nyomott pár perc laza bólogatós performanszt. Ez örök titok marad számomra, azért én megtettem mindent az ügy érdekében és tekertem még kakaót a lejátszóra, hogy teljes legyen ez a katarzis. Személy szerint én a lemezre 8 pontot adnék, de természetesen ez az én szubjektív véleményem. Akik szeretik az Obituary, Six Feet Under féle death metal vonalat, biztosan nem fognak csalódni az új Massacre anyagban.

Diszkográfia:

Discography:
From Beyond - 1991
Provoked Accurser 7" - 1991
Inhuman Condition EP - 1992
Promise - 1996
Condemned To The Shadows 7" - 2012
Back From Beyond - 2014 - See more at: http://www.centurymedia.com/newsdetailed.aspx?IdNews=13952&IdCompany=2#sthash.yKC94McP.dpuf

From Beyond - 1991
Provoked Accurser 7" - 1991
Inhuman Condition EP - 1992
Promise - 1996
Condemned To The Shadows 7" - 2012
Back From Beyond - 2014

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rockstation.blog.hu/api/trackback/id/tr156022048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
ROCKSTATION online rockzenei magazin
rsszerk@rockstation.hu |  Impresszum