
Bő húsz éve, egészen pontosan 1997-ben az egykori Our Haunted Kingdom friss névváltoztatás után, már Orange Goblin néven hozta ki a Frequencies From Planet Ten albumot, ami üdítően hatott a Nagy-Britanniát elárasztott britpop mellett. Jött végre egy zenekar, aki nem a naponta, hetente változó trendeknek (vagy az NME-nek, ami ugye ugyanaz) akart megfelelni, hanem fogta a helyi klasszikusokat (főleg a Motörheadet), összegyúrta a desertscene néhány megoldásával, és el is készült a recept, amit tulajdonképpen minimális változtatásokkal a mai napig követnek. A korai albumok (nagyjából a 2000-es The Big Blackig bezárólag) a szigetországi stoner olyan klasszikusai, amit a rajongók szent grálként tisztelnek.
A kontinuitásról csak annyit, hogy a 2018-as albumot az első lemezt rögzítő tagok 4/5-e játszotta fel, mert az Orange Goblin nem kifejezetten tagcserélő fajta: az egyik alapító gitáros 2004-es kiszállása az első és egyetlen változás a zenekar soraiban az elmúlt két évtizedben, ami sokat elmond a belső működésről is. Ez is az oka az újítások hanyagolásának, úgy tűnik, hogy a londoniak inkább az út követésében, legfeljebb apróbb leágazásokban hisznek a teljes újratervezéssel szemben. A The Wolf Bites Back ennek megfelelően ugyanolyan egyszerűen levezethető az előző albumból, mint a másfél évtizedes Coup De Grace-ből.

Bevallom, a felejthető utolsó két album után nem vártam sokat az új Orange Goblin albumtól, annál nagyobb és kellemesebb meglepetés ért az első hallgatás után. Most, amikor az album már rendszeres szereplője a lejátszási listának, sokadik hallgatás után is bátran ajánlom bárkinek, akinek a klasszikus stílusú stoner metal bejön – és ha javasolhatom, akkor a The Wolf Bites Back után hallgassátok meg az első albumot is.